شیائومی بهتازگی تصمیم گرفته است که برای بازاریابی محصولات خود در سراسر جهان خصوصاً کشورهای غرب، بهجای نام Mi صرفاً از نام خود شرکت بهره ببرد.
پس از گزارش XDA Developers، سخنگوی شیائومی به سایت The Verge اعلام کرده است که این شرکت از این پس از برندینگ Mi استفاده نخواهد کرد و محصولاتی نظیر گوشی پرچمدار Mi 11 صرفاً با نام شیائومی به عرضه خواهند رسید.
سخنگوی این شرکت در این باره چنین بیان داشته است:
از سهماههی سوم ۲۰۲۱، نام محصولات سری Mi به «شیائومی» تغییر پیدا خواهد کرد. این تغییر، حضور برند ما در جهان را یکپارچه میکند و مشکل تشخیص این برند را رفع میکند. اینکه این تغییر در تمامی مناطق موثر واقع شود شاید کمی زمان ببرد.
با این حال، شیائومی اظهار داشته است که برند ردمی همچنان در کنار برند جدید «شیائومی» که مختص به بهترین محصولات این شرکت است، حفظ خواهد شد. این برند و نامگذاری جدید به محصولاتی اختصاص دارد که اوج فناوری و کیفیت این شرکت را به نمایش میگذارند و این درحالی است که ردمی نمایندهی محصولاتی خواهد بود که فناوری و نوآوری این شرکت را با قیمت مقرون به صرفهتری به کاربران جوانتر ارائه میدهند.
این نامگذاری جدید به مرور زمان روی کل اکوسیستم شرکت و محصولات آیاوتی اعمال خواهد شد اگرچه لوگوی برند Mi همچنان در فروشگاههای شیائومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در ماه جاری جدیدترین مدل سری Mi Mix تحت عنوان Xiaomi Mix 4 معرفی شد که به نوعی نشان میداد که این شرکت به دنبال تغییر نامگذاری Mi است از آنجا که مدلهای قبلی Mi Mix ،Mi Mix 2 و Mi Mix 3 نام داشتند.
برند Mi عمدتاً در بازارهای غربی بهخاطر آسانتر بودن خواندن و تلفظ آن مورد استفاده قرار میگرفت درحالی که گوشیهایی نظیر Mi 11 هماکنون در چین با نام Xiaomi 11 شناخته میشوند. با این وجود، به نظر میرسد که شیائومی حال به این نتیجه رسیده است که نام آن به اندازهی کافی شناختهشده است و میتواند نمایندهی بهتری برای محصولاتش باشد.
شیائومی اخیراً با توجه به میزان واحدهای عرضه شده در سراسر جهان در سهماههی دوم سال ۲۰۲۱، به دومین فروشندهی بزرگ گوشیهای هوشمند در جهان پس از سامسونگ تبدیل شده است. این درحالی است که اپل، «اوپو» (Oppo) و «ویوو» (Vivo) به ترتیب در جایگاههای سوم، چهارم و پنجم قرار دارند.
لینک کوتاه: