ثبت ۲۰۳۵ شکایت از وضعیت تلفن همراه

اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان آبان ماه سال جاری را منتشر کرده است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از اپراتور همراه اول، حاکی از ‌آن است که در  آبان ماه در حوزه تلفن همراه، ۲۰۳۵ شکایت ثبت شده که ۳۱.۶ درصد شکایات مربوط به رومینگ ملی و بین‌الملل بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش قابل توجهی داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۸.۹ درصد افزایش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۷.۳ درصد کاهش داشته است.

اما در اپراتور ایرانسل در آبان ماه در حوزه تلفن همراه ۱۱۶۴ شکایت ثبت شده که ۳۹.۳ درصد شکایات مربوط به پیامک متنی بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش قابل توجهی داشته است.

تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۱.۵درصد افزایش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱۳.۸ درصد افزایش داشته است.

در اپراتور رایتل، در  آبان‌ماه در حوزه تلفن همراه  ۲۰۷ شکایت ثبت شده که ۴۹.۷ درصد شکایات مربوط به خدمات و مالکیت سیم‌کارت  بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۴.۷ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱۸.۲ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۶.۵ درصدی داشته است.

در اپراتور مخابرات هم در آبان ماه در حوزه تلفن ثابت ۱۳۶۳ شکایت ثبت شده که ۹۰.۹ درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است.

اما تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۱۵.۸ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱.۸درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۷.۶ درصدی داشته است.

این در حالی است که شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری تغییر چندانی نداشته است و کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، می‌توانند به سامانه ۱۹۵ مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند.

در آبان ماه، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۴۸.۶ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۳۰.۱ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد پست در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸.۵درصدی داشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا