از جعبه‌ای کوچک تا گجتی فوق پیشرفته

کمتر کسی است که یخچال‌فریزر را به عنوان محصولی که زندگی خانواده را متحول می‌کند بشناسد. اما نوآوری در یخچال در طی ۶۰ سال گذشته، این محصول را از شکل یک جعبه کوچک در آشپزخانه به یک محصول بسیار کاربردی، ارگونومیک و دوستدار محیط‌زیست تبدیل کرده است. با پیشرفت فناوری در یخچال‌های امروزی، مشتریان می‌خواهند که محصولات استاندارد بالاتری داشته باشند. و برای برآورده کردن نیاز مشتریان امروزی، سازندگان لوازم‌خانگی بیش از گذشته روی فراهم کردن راحتی بیشتر از طریق بهبود کارایی و دسترسی به امکانات تمرکز کرده‌اند.

لوازم‌خانگی در حال تحول هستند با نیازهای مشتریان را برطرف کرده و  در این میان خلاق‌ترین سازندگان آنهایی هستند که بتوانند نیازها و خواسته‌های کاربران را پیش‌بینی کرده و زودتر این نیازها را برطرف سازند. ال‌جی بارها شهرت و خوشنامی خود را به عنوان شرکتی که هراسی از پا فراتر گذاشتن از مرزهای ابتکار و چالش‌ها ندارد به اثبات رسانده است. ال‌جی همیشه خود را وقف ارائه امکاناتی در جهت افزایش آسودگی مشتریان خود کرده است که نتیجه آن تولید محصولات ممتاز و درجه یکی شامل یخچال‌های Home Bar و InstaView Door-in-Door با کمپرسور خطی اینورتر می‌شود؛ فناوری‌هایی که بازده انرژی و عملکرد را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

در سال ۱۹۹۸ ال‌جی Home Bar را معرفی کرد تا نقطه عطفی در راحتی و ذخیره‌سازی بیشترین مواد غذایی در کمترین جای ممکن را به نمایش بگذارد. این یخچال فضای منحصربه‌فردی در یک محفظه مجزا داشت که به عنوان یک قفسه یا حتی یک یخچال کوچک نیز می‌شد آن را در نظر گرفت. به جای این که برای برداشتن یک بطری نوشیدنی، در اصلی یخچال باز شود، مشتریان می‌توانستند در این محفظه را باز کنند و نوشیدنی مورد نظر خود را بدون هیچ زحمت اضافه‌ای بردارند. اگر مشتریان بخواهند نوشیدنی‌ها و میان‌وعده‌هایی که مصرف کرده اما تمام‌ نشده‌اند را در یخچال بگذارند، به راحتی می‌توانستند در این محفظه بگذارند تا بعداً خیلی سریع و راحت به آن دسترسی پیدا کنند.

در پی موفقیت Home Bar، ال‌جی به دنبال روش دیگری گشت تا بتواند با افزایش راحتی در استفاده، مشتریان خود را خشنود و شگفت‌زده کند. تحقیقات نشان داد که مشتریان ال‌جی معمولاً به طور متوسط ۷۹ بار در روز در یخچال را باز می‌کنند. علاوه به آن از هر ۱۰ مشتری ۴ نفر به خاطر نمی‌آوردند چه چیزی در یخچال بوده است. کاری که باعث فاسد شدن غذاها و دور ریختن آنها می‌شوند.

با توجه  این موضوع، ال‌جی تصمیم گرفت تا یک یخچال نوآورانه با در Door-in-Door در سال ۲۰۱۰ بسازد. این خلاقیت ال‌جی که در نوع خود اولین بود مدیریت مواد غذایی که بیشتر استفاده می‌شدند را راحت‌تر کرده و مشتریان می‌توانستند به آسانی مواد غذایی را بدون باز کردن در اصلی و هدر دادن هوای سرد یخچال بردارند.

با کمتر شدن دفعات باز کردن در اصلی، غذاها به مدت طولانی‌تر تازه می‌مانند. پس از آن، ال‌جی با معرفی اولین یخچال Dual Door-in-Door در دنیا در سال ۲۰۱۴ راحتی مشتریان را دو برابر کرد و انتخاب‌های متنوع‌تری در اختیار آنها گذاشت.

در حال حاضر اولویت اصلی‌ ال‌جی، مسئله بازده انرژی است. محققان کشف کرده‌اند که در اثر باز شدن در یخچال و هدر رفت هوای سرد هر ساله ۵۰ تا ۱۲۰ کیلووات برق اتلاف می‌شود. بنابراین، در سال ۲۰۱۶ ال‌جی یخچال  InstaView Door-in-Door را تولید کرد که به اعضای خانواده امکان می‌دهد بدون باز کردن در یخچال داخل آن را ببینند.

با دو بار ضربه بر روی درب شفاف، فضای داخلی روشن می‌شود تا نمایی واضح از محتویات داخل یخچال ارائه دهد. پاسخی که مدیران ال‌جی از سوی مردم دریافت کردند شگفت‌آور بود؛ هر وقت که مشتریان در فروشگاه یا نمایشگاهی این یخچال را می‌دیدند، فرصت ضربه زدن روی درب را از دست نمی‌دادند.

همه جا صحبت از این یخچال بود، زیرا یخچال InstaView Door-in-Door ال‌جی روش استفاده مشتریان از یخچال را به طور بنیادین متحول کرده بود. یعنی دیگر لازم نبود در یخچال را باز کنید تا ببینید چه چیزی داخل آن است. چرا که تنها با دو ضربه می‌توانستید کامل داخل یخچال را ببینید.

ال‌جی با یخچال‌های Home Bar، Door-in-Door و InstaView Door-in-Door  فرهنگ جدیدی به آشپزخانه‌ها آورد و این سؤال را ایجاد کرد که محصول بعدی ال‌جی چه خواهد بود؟ بااینکه ال‌جی مدت‌هاست پیشرو و مهره تأثیرگذار بازی صنعت جهانی یخچال است، اما هرگز از موفقیت‌های خود دست برنداشته و همچنان به تولید لوازم‌خانگی که فراتر از انتظارات مشتریان و شاد کردن خانواده‌ها در سراسر دنیا باشد متعهد است. ال‌جی همیشه نیاز کاربران و آسایش آنها را بر چیزهای دیگر ترجیح می‌دهد و به شگفت‌زده کردن مشتریان با محصولات ممتاز، خلاقانه و همراه با فناوری‌های پیشرفته در آشپزخانه ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا