برنامه ایلان ماسک برای ۵ برابر کردن درآمد توییتر تا سال ۲۰۲۸

برنامه ایلان ماسک برای ۵ برابر کردن درآمد توییتر تا سال ۲۰۲۸

حتما طی هفته‌های اخیر اخبار فراوانی درباره تمایل ایلان ماسک به خرید توییتر شنیده و خوانده‌اید. فارغ از همه بحث‌هایی که در رابطه با این معامله وجود دارد نکته‌ای که مهم‌تر از همه چیز به نظر می‌رسد برنامه ایلان ماسک برای این شبکه اجتماعی محبوب است. اتفاقا ایلان ماسک طی مصاحبه‌هایی راجع به اهداف خود از این کار صحبت‌هایی کرده است. این کارآفرین ثروتمند معتقد است که می‌تواند تا سال ۲۰۲۸ درآمد شرکت توییتر را ۵ برابر کند. او معتقد است که توییتر طی ۶ سال می‌تواند درآمد ۲۶.۴ میلیارد دلاری را کسب کند که در مقایسه با درآمد ۵ میلیارد دلاری این شرکت در سال ۲۰۲۱ یک رشد چشمگیر خواهد بود. در این مطلب سیار نیوز به جزئیات برنامه‌های ایلان ماسک برای افزایش درآمد توییتر می‌پردازیم.

برنامه‌های ماسک برای افزایش درآمد توییتر

به گفته ماسک در نیویورک تایمز رشد کاربران توییتر در طول سال‌های آینده به یک محرک قوی درآمد تبدیل می‌شود که ۱۰ میلیارد دلار از رقم پیش بینی شده او در سال ۲۰۲۸ را تشکیل می‌دهد. این در حالیست که تبلیغات، مبلغ ۱۲ میلیارد دلار از این میزان درآمد را به خود اختصاص می‌دهد (برابر با ۴۵ درصد از کل درآمد که نسبت به ۹۰ درصد درآمد در سال ۲۰۲۰ کاهش خواهد یافت).

این به دنبال افشاگری هفته گذشته است که ماسک اعلام کرده بود هزینه استفاده از توییتر برای کاربران تجاری و دولتی بسیار کم خواهد بود. ۴.۴ میلیارد دلار دیگر از عناصری مانند مجوز داده تامین خواهد شد.

اشتراک کاربران توییتر هم شامل دو محصول می‌شوند. اولین بخش Twitter Blue است؛ سرویسی که ویژگی‌های اضافی را با ۲ یا ۳ دلار در ماه به کاربران ارائه می‌دهد. ماسک معتقد است که Twitter Blue تا سال ۲۰۲۵ به ۶۹ میلیون کاربر و تا سال ۲۰۲۸ به ۱۵۹ میلیون کاربر دست خواهد یافت.
محصول دوم با نام X است که توضیح بیشتری درباره آن داده نشده است. با این حال مطابق برنامه‌های ماسک این محصول در سال اول ۹ میلیون کاربر و در سال ۲۰۲۸ به اندازه ۱۰۴ میلیون نفر کاربر خواهد داشت.

افزایش درآمد توییتر با Twitter Blue
Twitter Blue یکی از پایه های اصلی بافزایش درآمد توییتر خواهد بود

همچنین ماسک قصد دارد تجارت پرداخت توییتر را گسترش دهد که شامل انعام و خرید می‌شود. اقدامی که می‌تواند درآمد آن را از ۱۵ میلیون دلار در سال آینده به ۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۸ افزایش دهد. ممکن است مالک احتمالی توییتر بتواند یک ویژگی پرداخت را نیز به برنامه اضافه کند. سرویسی که دو دهه پیش به ساخت آن کمک کرده است.

ماسک بر این باور است که توییتر می‌تواند جامعه جهانی کاربران خود را از ۲۱۷ میلیون به ۶۰۰ میلیون در سال ۲۰۲۵ افزایش دهد و آن را به ۹۳۱ میلیون در سال ۲۰۲۸ برساند. ادعایی که با توجه به نرخ رشد کند این شرکت در سال‌های اخیر اندکی جسورانه به نظر می‌رسد.

آیا ایلان ماسک موفق می‌شود؟

منتقدان نگرانی‌هایی را در مورد برنامه‌های ماسک برای توییتر مطرح کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند اقدامات او برای کاهش اعتدال در این سرویس به نام آزادی بیان ممکن است در نهایت مردم عادی را از این پلتفرم دور کند. اما باید به یاد داشت که او مردیست که تسلا را پولساز کرده و همچنین یک شرکت تجاری بسیار موفق را در قالب SpaceX ایجاد کرد.

حضور در توییتر مطمئناً یک چالش بزرگ است، اما تا زمانی که ماسک جزئیات بیشتری در مورد اینکه دقیقاً چگونه می‌خواهد این تجارت را اداره کند فاش نکند، نمی‌توان گفت که اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا