بررسی گوشی هوشمند جدید وان پلاس 10تی

بررسی گوشی هوشمند جدید وان پلاس ۱۰تی

وان پلاس ۱۰تی حس نوستالژی وان پلاس را به همراه دارد و افرادی را که ضمن استفاده از طراحی وان پلاس ۱۰ پرو به دنبال صرف هزینه کمتری هستند، هدف قرار می‌دهد. توافقاتی برای عملکرد عالی و سطح شارژ فوق العاده که گیمرها را راضی خواهد کرد انجام شده، اما اگر فکر می‌کنید که از این قدرت خام، بهره کامل را نمی‌برید، وان پلاس ۱۰تی بهترین انتخاب تان نخواهد بود.

وان پلاس پرچمدار سال ۲۰۲۲ خود یعنی وان پلاس ۱۰پرو را طبق برنامه در ماه مارس معرفی کرد. اما بر خلاف بیشتر دوره‌ها، وان پلاس از یک همتای غیر پرو و به صرفه از لحاظ قیمتی که معمولا همراه نسخه‌های اصلی شرکت ارائه می‌شد، صرف نظر کرد.

اما وان پلاس ۱۰تی که زیر برند اپو است رویکردی بسیار متفاوت با آنچه در سال‌های اخیر به آن عادت کرده‌ایم در پیش گرفته و در عوض به ریشه‌های خود با عنوان پرچمدار بر می‌گردد. همان طور که از نام پرو برمی آید، معمولا نسخه‌های پرو بالاترین مدل‌ها بوده که همه توجهات را هر ساله به سمت خود جلب می‌کنند، اگرچه در زمینه‌های مختلف وان پلاس ۱۰تی بالاتر از وان پلاس ۱۰پرو قرار داشته و قیمت آن نیز به صرفه‌تر است.

برای بررسی این گوشی در این مطلب سیار نیوز به سراغ آزمایش وان پلاس ۱۰تی با ۱۲گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی در ۵ روز رفتیم. سیستم عامل موجود Oxygen OS ۱۲.۱ بر روی اندروید ۱۲ با وصله امنیتی جولای ۲۰۲۲ بود.

آنچه باید درباره وان پلاس ۱۰تی بدانید

  • وان پلاس ۱۰تی (۸GB/۱۲۸GB): ۶۴۹ دلار
  • وان پلاس۱۰تی (۱۲GB/۲۵۶GB): ۵۴۹۹۹ روپیه
  • وان پلاس ۱۰تی (۱۶GB/۲۵۶GB): ۷۴۹ دلار

وان پلاس در اواسط چرخه به روز رسانی خود نام T را پیش کشید که می‌توان آن را توربوشارژ یا فقط تاک در آهنگ انتشار تیک تاک وان پلاس نامید و وان پلاس ۱۰تی دقیقا همین است. این گوشی بر اساس فرمول وان پلاس ۱۰ پرو ساخته شده و آن را با جدیدترین چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ پلاس Gen ۱ تقویت می‌کند، در عین حال برای کاهش قیمت برخی کاهش‌ها را نیز مانند آخرین گوشی وان پلاس که پسوند T به همراه داشت یعنی وان پلاس ۸تی سال ۲۰۲۰ اعمال کرده است.

وان پلاس ادعا می‌کند که مخاطبان هدف ۱۰تی، گیمرها هستند. برای این منظور، پردازنده پرچمدار با شارژ سریع ۱۵۰ واتی در سطح جهانی جفت شده است. این وات هنگام شارژ در ایالات متحده به ۱۲۵ وات محدود می‌شود، اگرچه وان پلاس می‌گوید حتی گوشی‌هایی که در آمریکای شمالی فروخته می‌شوند نیز می‌توانند در صورت سفر به خارج از کشور، با همان شارژر ۱۵۰ وات (که در جعبه موجود است) شارژ شوند.

درباره وان پلاس ۱۰تی

همچنین در این گوشی ملزومات مدرنی مانند صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی، ظرفیت باتری زیاد و دوربین‌های سه گانه را خواهید یافت. این گوشی از سیستم عامل Oxygen ۱۲.۱ استفاده می‌کند. وان پلاس وعده سه سال به روز رسانی برای اندروید و چهار سال برای وصله امنیتی را می‌دهد.

وان پلاس ۱۰تی در پیکربندی‌های مختلفی عرضه می‌شود که همه آن‌ها در همه مناطق در دسترس نیستند. نسخه پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود در حالی که مدل پرو آن با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی ثابت ارائه می‌شود.

همچنین وان پلاس با ۱۲ گیگابایت رم به طور انحصاری در هند به فروش می‌رسد. وان پلاس ۱۰تی در دو رنگ سبز یشمی و مشکی مهتابی عرضه می‌شود. در ایالات متحده قیمت وان پلاس ۱۰تی از ۶۴۹ دلار شروع می‌شود و می‌توان این تلفن را از ۱ سپتامبر از طریق فروشگاه آنلاین وان پلاس و همچنین آمازون و Best Buy قبل از فروش در تاریخ ۲۹ سپتامبر، پیش خرید کرد. وان پلاس هنوز جزئیات انتشار یا سازگاری اپراتور را منتشر نکرده است.

آیا وان پلاس ۱۰تی خوب طراحی شده است؟

طراحی وان پلاس ۱۰تی ترکیب عجیبی از موارد جدید و قدیمی است. این گوشی با تمام وجود از طراحی وان پلاس ۱۰ پرو پیروی کرده که با کاهش‌های ظریفی جهت مقرون به صرفه بودن همراه است. نوع سبز یشمی این گوشی روکش براقی دارد که هنگام لمس کاملا ممتاز به نظر نمی‌رسد. نسخه مشکی وان پلاس ۱۰ تی روکش بافتی دارد که اثر انگشت را حفظ می‌کند اما با وجود شیشه ای بودن کمی ارزان به نظر می‌رسد.

در قاب پشت و جلوی وان پلاس ۱۰تی از همان مواد گوریلا گلس ۵ استفاده شده، اما روکش بازسازی شده در پشت آن چیزی شبیه آهنربای اثر انگشت است. با توجه به اینکه اکثر تلفن‌های موجود در این رده قیمت از درجه‌های جدیدتری از شیشه Corning با حفاظت از سقوط، استفاده می‌کنند، متأسفانه می‌بینیم وان پلاس از گوریلا گلس ۶ یا Victus برای جلوی گوشی استفاده نکرده است.

فریم فلزی وان پلاس ۱۰ پرو با یک قاب میانی پلاستیکی در وان پلاس ۱۰تی تعویض شده است و ماژول دوربین سرامیکی قبلی نیز احتمالاً به دلیل کاهش هزینه از بین رفته است.

این گوشی مجموعه‌ای از ویژگی‌های ضروری را کنار هم دارد که هیچ کدام هیجانی را که از یک تلفن ممتاز انتظار دارید به همراه نمی‌آورند. همچنین فقدان برند Hasselblad که در گوشی‌های اخیر وان پلاس وجود داشت یک نکته قابل توجه است؛ زمانی که به دوربین‌ها می‌رسیم دلیل این اتفاق را متوجه خواهید شد.

طراحی وان پلاس ۱۰تی

با این حال فاجعه آمیز ترین مسئله برای طرفدارن وان پلاس نبود نوار لغزنده هشدار است. بنابر ادعای این شرکت علت حذف این نوار، ایجاد محفظه بزرگتر برای قرارگیری آنتن‌های بیشتر و فعال شدن فناوری شارژ سریع گوشی است.

در هر صورت نوار لغزنده هشدار یکی از قابل تشخیص ترین ویژگی‌های گوشی‌های وان پلاس است. در حالی که دیده ایم که وان پلاس نوار لغزنده را از گوشی‌های ارزان قیمت انتخاب شده در خط Nord خود حذف کرده، این اولین گوشی شماره دار وان پلاس است که آن را کنار گذاشته است.

ملزومات امنیتی و گواهی های وان پلاس ۱۰تی

خوشبختانه وان پلاس ۱۰تی دارای ملزومات امنیتی مانند اثر انگشت دقیق و آسان در صفحه نمایش و باز کردن قفل چهره مبتنی بر نرم افزار است. با هر دوی این‌ها قفل گوشی به سرعت باز می‌شود، اگرچه طبق آزمایش ما بهتر است از دومی استفاده نکنید زیرا نسبت به تشخیص چهره مبتنی بر سخت افزار امنیت کمتری دارد. کارایی دکمه پاور نیز به عنوان کلید میانبر دستیار گوگل برای دسترسی سریع دو برابر می‌شود.

وان پلاس ۱۰تی در ایالات متحده دارای رتبه IP۵۴ برای مقاومت در برابر آب است که در سایر بازارها مانند اروپا و هند این امکان وجود ندارد. شاید این تصمیم به نظر عجیب برسد ولی احتمالا این گواهی بخشی از الزامات شرکت مخابراتی در ایالات متحده است.

صرف نظر از این موضوع این رتبه مطمئنا پایین‌تر از رتبه IP۶۸ موجود در گوشی پیکسل ۶ یا سامسونگ گالکسی اس ۲۲، یا حتی رتبه IP۶۷ در گوشی‌های میان رده ای مانند پیکسل ۶a و گالکسی A۵۳ ۵G است اما به هر حال برای محافظت در برابر باران یا پاشیدن آب است. اگر خارج از ایالات متحده از این گوشی استفاده می‌کنید آن را از تماس با آب دور نگه دارید.

در جاهای دیگر بلندگوهای استریو وان پلاس ۱۰تی نیز تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. انحراف بسیار متمایز به سمت بلندگوی پایین همه ظاهر غوطه وری استریو را می‌شکند. صدای بلندگوها بسیار زیاد بوده و می‌تواند کمی تیز هم باشد و در اوج کمی حالت اعوجاج دارند.

وان پلاس ۱۰تی نمایشگر عالی اش را به جای هم نژاد پرو خود از وان پلاس ۱۰آر هندی وام گرفته است. به این ترتیب مشخصات اولیه بدون تغییر باقی می‌ماند. یک پنل ۶.۷ اینچی  Full HD+ با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز که می‌توان آن را تا ۶۰ هرتز تغییر داد.

وان پلاس اظهار داشته که این پنل می‌تواند بین ۱۲۰ هرتز، ۹۰ هرتز و ۶۰ هرتز در حالت تطبیقی ​​جابجا شود، اما تنظیمات آن، اجازه انتخاب گزینه میانی به جز ۱۲۰ هرتز و ۶۰ هرتز را نمی‌دهد. این گوشی بر خلاف وان پلاس ۱۰ پرو از نرخ تجدید متغیر برای بهره وری بیشتر از طریق فناوری LTPO پشتیبانی نمی‌کند، اگرچه معمولا این نرخ تنها برای پرچمداران ممتاز محفوظ است.

خوشبختانه وان پلاس برخی مشکلات مربوط به HDR را که در مدل‌های قبلی وجود داشت برطرف کرده است. به طور کلی عملکرد صفحه نمایش با این قیمت بی نظیر است.

آیا وان پلاس ۱۰تی از وان پلاس ۱۰ پرو قدرتمند‌تر است؟

بزرگترین پیشرفت وان پلاس ۱۰تی نسبت به وان پلاس ۱۰ پرو وجود چیپست اسپندراگون ۸ Plus Gen ۱ است که هسته وان پلاس ۱۰تی را در زمینه عملکرد تقویت کرده و کارایی آن را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد. این افزایش بهره وری در کنار خنک کننده محفظه بخار گوشی به عملکرد پایدار و مدیریت حرارتی بهتر نیز منجر می‌شود.

مانند وان پلاس ۱۰ پرو این گوشی نیز دارای یک سوئیچ برای فعال کردن حالت بالاترین عملکرد بوده که برای افرادی که می‌خواهند حداکثر عملکرد را از تلفن خود دریافت کنند مناسب است. این حالت برای استفاده روزمره چندان اثربخش نیست اما امتیازات معیار CPU را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد.

وان پلاس ۱۰تی عملکرد فوق‌العاده‌ای در تست‌های استرس GPU ۳DMark دارد و ویترینی واقعی از تمام پیشرفت‌هایی است که کوالکام در چیپست Snapdragon ۸ Plus Gen ۱ انجام داده است. این گوشی حتی پس از اجرای همزمان چند برنامه همچنان به خوبیپاسخگوی خواسته‌های شما خواهد بود.

تأثیر این افزایش عملکرد در درجه اول در بازی‌ها مشهود است. یعنی جایی که کاربران بیش از نیم ساعت را صرف می‌کنند. عملکرد پایدار به طور چشمگیری در نرخ فریم ثابت‌تر و دمای خنک‌تر منعکس می‌شود.

آزمایش وان پلاس ۱۰تی

در طول این آزمایش زمان زیادی را صرف اجرای Genshin Impact کردیم، جایی که نرخ فریم در صحنه‌های فشرده هرگز به زیر ۴۵ فریم بر ثانیه نمی‌رسید و معمولاً نزدیک به ۶۰ فریم در ثانیه بود، حتی اگر گرافیک به حداکثر می‌رسید.

در این مواقع گوشی هرگز داغ نشد و حتی پس از نیم ساعت بازی کردن هنگام لمس گوشی تنها گرما را احساس می‌کردیم. در واقع، در طول بازی، دما هرگز از ۳۹ درجه سانتیگراد (۱۰۲.۲ درجه فارنهایت) تجاوز نکرد.

عمر باتری وان پلاس ۱۰تی و سرعت شارژ آن

با استفاده پنج روزه از این گوشی و با تنظیم صفحه نمایش روی ۱۲۰ هرتز ، استفاده زیاد از GPS از طریق Google Maps، گرفتن عکس و پخش موسیقی، هنوز در پایان روز پنجم نیاز به شارژ نداشتیم. تا کنون طبق الگوی مصرف ما به طور متوسط در طول روز ۵ تا ۶ ساعت صفحه نمایش گوشی روشن بوده و انتظار می‌رود با شروع بهینه سازی‌ها بهتر هم شود.

جادوی واقعی در قدرت شارژر ۱۵۰ واتی است که باتری ۴۸۰۰ میلی آمپری را در ۱۹ دقیقه از صفر به ۱۰۰ رساند که دقیقا همان چیزیست که وان پلاس تبلیغ می‌کند. البته کاربران با توجه به دمای محیط باید انتظار تغییراتی را داشته باشند اما نکته مهم این است که این گوشی با سرعت بالایی شارژ می‌شود.

جالب است بدانید که شارژر Supervooc که توان حداکثری ۱۶۰وات دارد و از شارژ با USB Power Delivery پشتیبانی می‌کند، می‌تواند برای تلفن، لپ تاپ یا هر وسیله ای که درگاه USB-C دارد بکار رود.

شایان ذکر است که خریداران این گوشی در ایالات متحده محدود به شارژ ۱۲۵ وات هستند اما با همان آداپتور در بیرون ایالات متحده می‌توانند از مزایای شارژ ۱۵۰ واتی استفاده کنند. با آزمایش وان پلاس ۱۰تی در هند و ایالات متحده تفاوت ناچیزی در زمان شارژ مشاهده کردیم طوری که با شارژر ۱۲۵ واتی زمان شارژ حداکثر ۱ دقیقه کندتر بود.

شارژ وان پلاس ۱۰تی

همچنین وان پلاس به لطف طراحی باتری تقسیم شده، درباره طول عمر باتری ادعای جسورانه ای را مطرح کرده است. بنابر گفته این شرکت باتری باید حداقل ۸۰ درصد از ظرفیت اولیه خود را پس از ۱۶۰۰ چرخه حفظ کند که تقریباً معادل چهار سال استفاده است.

طبق ادعای وان پلاس به دلیل ایجاد فضا جهت فناوری شارژ، نوار لغزنده هشدار کنار گذاشته شده که البته قابل پذیرش نیست. چون تفاوت واقعی بین شارژ وان پلاس ۱۰پرو با شارژر ۶۵ واتی و وان پلاس ۱۰تی با شارژر ۱۲۵ واتی از صفر تا ۱۰۰ تنها ۱۵ دقیقه است، اما این نیرو برای شارژ سریع در نظر گرفته شده و هر دو بسیار سریع شارژ می‌شوند.

عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم نیز بسیار ناامیدکننده است که می‌توان علت حذف آن را عمدی و جهت فروش وان پلاس ۱۰پرو در نظر گرفت.

دوربین

وان پلاس ۱۰تی در زمینه دوربین ، بهترین گوشی‌های دوربین دار را هم به چالش نمی‌کشد. با وجود سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی، وان پلاس ۱۰تی در حال حاضر یک قدم عقب‌تر از گزینه‌های موجود در بازار است.

دوربین اصلی از سنسور IMX۷۶۶ که در Asus Zenfone ۹ و Nothing Phone ۱ نیز شاهد آن بوده ایم استفاده می‌کند. این سنسور در واقع ابتدا در دوربین فوق عریض وان پلاس ۹ به کار رفت و این شرکت سال‌ها با این سنسور کار کرده و آن را بهینه کرده است. به این ترتیب وان پلاس ۱۰تی چندان از پروفایل رنگ ترجیحی دور نبوده و با کمی اشباع بیش از حد همراه است.

جزئیات در عکس‌ها مشهود است اگرچه با بررسی پیکسل‌ها ایراداتی دیده می‌شود. این ایرادات به خصوص در مناطقی مانند شاخ و برگ درختان که دوربین در تلاش برای تشخیص تصویر است بیشتر وجود دارد. با این حال روی هم رفته عکس‌ها برای نمایش در تلفن یا رسانه ای اجتماعی خوب به نظر می‌رسند و مشکلات گفته شده زمانی آشکار می‌شوند که آن‌ها را در یک نمایشگر بزرگ ببینید.

دوربین وان پلاس ۱۰تی

چیزی که تغییر نکرده وجود رشته ای از رنگ‌های ناسازگار و عملکرد HDR است که به نظر می‌رسد بیشتر گوشی‌های وان پلاس در این زمینه مشکل دارند. محدوده دینامیکی و HDR جاییست که برخی از محدودیت‌های پردازش دوربین آشکارتر می‌شوند و نتیجه می‌تواند به شدت آسیب دیده یا از دست برود.

وان پلاس ۱۰تی در حالت  HDRبرای جبران، تصاویر را با نوردهی بیشتر و افزایش سطح اشباع ثبت می‌کند در نتیجه عکسی پرجنب و جوش‌تر خواهیم داشت که وان پلاس ۱۰تی کمی زیاده روی می‌کند و عکس‌ها کمی غیر طبیعی جلوه می‌کنند. همچنین در مناطق تاریک برخی جزئیات از دست می‌روند.

برای داشتن تصاویری تا حدودی واضح باید چندین عکس بگیرید و حتی پس از بزرگنمایی یک نرمی ذاتی در عکس‌ها مشاهده می‌شود. با رزولوشن پایین ۸ مگاپیکسل، عدم دقت کامل رنگ، نتایج بد در نور کم را نیز داریم.

همچنین وان پلاس ۱۰تی سنسور تله فوتو ندارد، بنابراین به شدت توصیه می‌کنیم که از گزینه زوم دیجیتال استفاده نکنید چون تمام مشکلاتی که در لنزهای دیگر دیده ایم را دربرمی گیرد.

هیچ دوربینی در محیط‌های داخلی و در شرایطی که نور کم است، خوب نیستند اما سنسور فوق عریض در این شرایط به طرز چشمگیری بد عمل می‌کند. حتی هنگام گرفتن عکس در مکانی مانند رستوران، نویزها و مصنوعات دیجیتالی فراوانی وجود دارد.

تاری زیاد در تصاویر گرفته شده با دوربین فوق عریض خواندن برچسب‌ها یا حتی تشخیص چهره‌ها را غیرممکن می‌کند. ما ابتدا فکر کردیم این به دلیل کثیف بودن لنز است اما پس از تمیز کردن آن با یک پارچه میکروفیبر، نتایج به همان صورت باقی ماند.

جالب اینجاست که وان پلاس ۱۰تی کار متقاعد کننده ای در ثبت تصاویر پرتره انجام می‌دهد و می‌توان قدرت بوکه تولید شده توسط نرم افزار را در حالت پرتره تنظیم کرد. تقسیم بندی اشیاء و تشخیص لبه نسبتاً خوب هستند و در بیشتر موارد نتایج مناسبی دارند.

در مورد دوربین ماکرو چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. رزولوشن پایین ۲ مگاپیکسل عکس با کیفیتی را ثبت نمی‌کند اما با وجود نور کافی می‌توان نتایج قابل قبولی را از آن دریافت کرد. جفت کردن سنسور فوق عریض با فوکوس خودکار برای عکس‌های ماکرو، حرکت بهتری در اینجا خواهد بود.

دوربین سلفی وان پلاس ۱۰تی در حفظ رنگ پوست عملکرد مناسبی دارد و همچنین دارای محدوده دینامیکی خوبی است. در نور کم خوب عمل می‌کند، اگرچه سطح نویز به طور قابل پیش بینی بالا می‌رود. مانند دوربین عقب، کار دوربین سلفی در بخش بندی خوب بوده، اگرچه به نظر می‌رسد با مو مشکل دارد. انحراف پیش فرض بوکه می‌تواند کمی آزاردهنده باشد اما به راحتی می‌توانید هنگام گرفتن عکس پرتره، تنظیمات طبیعی‌تری را انتخاب کنید.

ضبط ویدیو در این گوشی در بهترین حالت، فقط رضایت بخش است. تثبیت کننده داخلی دوربین در کم کردن لرزش‌ها به خوبی عمل می‌کند، اگرچه نتایج فقط خوب هستند. هنگام حرکت به اطراف کمی لرزش وجود دارد.

گزینه‌های ویدیو نسبتاً محدود هستند، از جمله فیلم‌برداری با نرخ ۴ ۳۰ فریم در ثانیه و ۶۰ فریم در ثانیه با ضریب برش. وان پلاس اجازه استفاده از دوربین فوق عریض را برای فیلم‌برداری نمی‌دهد و دوربین جلویی نیز با رزولوشن ۱۰۸۰p کار می‌کند.

کیفیت فیلم‌ها به اندازه کافی خوب است اما هنگام استفاده در محیط‌های داخلی، تعداد قابل توجهی نویز در عکس‌ها وجود دارد. پردازش رنگ گوشی خیلی بد نیست اما با این قیمت می‌توانید گزینه‌های بهتری انتخاب کنید.

نرم افزار

تجربه نرم افزاری وان پلاس ۱۰تی چیز متفاوتی از سایر دستگاه‌های وان پلاس که دارای سیستم عامل Oxygen OS ۱۲ هستند، نیست. سیستم عامل رنگی که به شدت از سیستم عامل Oxygen OS استفاده می‌کند. این سیستم عامل دارای مجموعه ای از ویژگی‌هاست و برای داشتن یک تجربه کاربری تمیز از bloatware اجتناب می‌کند. ضمنا با عملکرد خواب تطبیقی جدید، صفحه نمایش تا زمانی که کاربر به آن نگاه می‌کند روشن است.

به روز رسانی‌ها

وان پلاس متعهد شده که سه به روز رسانی بزرگ و چهار سال وصله امنیتی را برای وان پلاس ۱۰تی در اختیار کاربران قرار دهد. انتظار می‌رود این گوشی در اواخر سال جاری به سیستم عامل Oxygen OS ۱۳ بر اساس اندروید ۱۳ ارتقا یابد.

در حالی که وعده پشتیبانی طولانی مدت برای یک پرچمدار توسط وان پلاس مطرح شده اما در این زمینه از گوگل و سامسونگ که هر دو تا پنج سال به روز رسانی امنیتی ارائه می‌دهند، عقب مانده است.

قابلیت اتصال

وان پلاس از سیستم ۳۶۰ درجه آنتن ۱۵ قوی اسمارت لینک برای تقویت وای فای و سیگنال سلولی صحبت می‌کند اما هنوز از نظر سازگاری با ۵G عقب است. خریداران، باندهای زیر ۶ گیگاهرتز را در سطح جهانی دریافت می‌کنند، اما وان پلاس ۱۰تی در هیچ منطقه ای از ۵G پشتیبانی نمی‌کند.

مشترکین AT&T نیز خوش شانس هستند، زیرا هنوز یک گوشی دیگر وان پلاس داریم که فقط از باندهای LTE در شبکه پشتیبانی می‌کند. در جاهای دیگر، وان پلاس ۱۰تی از Wi-Fi ۶ و بلوتوث ۵.۳ برای سطح بالایی از آینده نگری پشتیبانی می‌کند، اگرچه نمی‌توان همین را برای پورت USB-C، که فقط USB ۲.۰ است، گفت. سرعت انتقال داده در این گوشی به اندازه دستگاه‌های پرچمدار نخواهد بود.

ارزش و رقابت

وان پلاس ۱۰تی یک محصول عجیب است که ارزش آن کاملا وابسته به این است که چقدر برای عملکرد گوشی هوشمندتان ارزش قائل هستید. قیمت آن از ۶۴۹ دلار شروع می‌شود. این گوشی برای گیمرها با بودجه ای مناسب و در مقایسه  با وان پلاس ۱۰پرو (۷۹۹ دلار) نتخاب بدی نیست. اما برای یافتن گزینه جامع‌تر نیاز نیست خیلی به دور بنگرید.

گوگل پیکسل ۶ با ۵۰ دلار کمتر (۵۹۹ دلار) یک توصیه آسان به هر خریداری است به خصوص اگر می‌خواهید عکاسی با کلاس بالا داشته باشید.

این دستگاه دارای برخی از ویژگی‌های باکیفیت مانند شارژ بی‌سیم، امتیاز IP۶۸ و پشتیبانی نرم‌افزار طولانی‌تر مستقیماً از سوی گوگل است، اگرچه چیپست Tensor متمرکز بر هوش مصنوعی آن به اندازه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس توانایی ندارد و به زمان بیشتری برای شارژ نیاز دارد.

نمایشگر وان پلاس ۱۰تی

در عین حال، گوگل پیکسل ۶a (۴۹۹ دلار) عملکرد مشابه و دوربین مشابهی را با قیمتی پایین‌تر به شما ارائه می‌کند، البته با تغییرات بیشتر در نرخ به‌روزرسانی نمایشگر، شارژ و عمر باتری.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ (۷۹۹ دلار) هم یکی از گوشی‌های هوشمند جمع و جور در بازار است. اگرچه عمر باتری آن قابل بحث است ولی همان عملکرد بالایی را دارد که از پرچمداران سامسونگ انتظار دارید و آن را با دوربین‌های سه گانه ای که نتایج دائمی خوبی ارائه می‌دهند، پشتیبانی می‌کند.

همین امر در مورد گلکسی اس ۲۱ FE  (۶۹۹دلار) صدق می‌کند، که از نظر قیمت حتی به وان پلاس ۱۰تی نزدیک‌تر است، اگرچه نمی‌تواند با مشخصات خام آن رقابت کند.

خریداران اروپایی ممکن است نام Poco F۴ (۳۷۹ پوند) را مطرح کنند. این جایگزین اقتصادی دارای برخی مشکلات نرم افزاری/تبلیغاتی است و هیچ تضمینی برای به روز رسانی ندارد البته وجود چیپست اسپندراگون ۸۷۰ و رم بالا آن را با ارزش کرده است.

اگر به دنبال گزینه زیباتری هستید Nothing Phone ۱ (۳۹۹ پوند) انتخاب مناسبی است. مطمئناً الگوی LED اعلان‌های منحصربه‌فرد آن در قسمت پشتی، نظرها را جلب می‌کند. Nord ۲T خود وان پلاس (۳۶۹ پوند) که با وجود افت عملکرد از نظر قیمت مناسب‌تر بوده و دوربین آن نیز تفاوت چندانی نمی‌کند.

در نهایت آیفون ۱۳ (۷۹۹ دلار) هنوز هم به دلایلی یکی از محبوب ترین گوشی‌های جهان است. بهینه سازی نرم افزاری اپل که عمر باتری را برای کاربران به صورت روز شمار مشخص کرده و تنظیم دوربین آن که یکی از بهترین‌ها در بازار است (اگرچه فاقد لنز تله فوتو است). اگر نکات منفی آن را در نظر نگیریم پشتیبانی نرم افزاری خارق العاده بلند مدت اپل نیز به ارزش آن افزوده است.

بررسی نهایی وان پلاس ۱۰تی

برند شنزن با وان پلاس ۱۰تی بر روی کاربران خاصی – گیمرها و علاقمندان به عملکرد – تمرکز کرده است. بدون در نظر گرفتن زیبایی شناسی بیش از حد از نظر ما وان پلاس ۱۰ تی همه ویژگی‌هایی که این دو دسته از کاربران به دنبال آن هستند را دارد.

عملکرد مناسب و از همه مهمتر وجود خنک کننده کارامد و بهینه سازی عالی. تجربه نرم‌افزاری آن ممکن است به شدت تحت تأثیر Oppo باشد، اما دارای ویژگی‌های غنی است و هیچ bloatware یا باگ مهمی وجود ندارد.

صفحه نمایش این گوشی نیز عالیست که یکی دیگر از نشانه‌های وان پلاس است. در کل عملکرد بالا و قیمت مناسب وان پلاس ۱۰تی را در میان سایر گوشی‌های وان پلاس برتر کرده است.

متأسفانه این برتری با برخی ویژگی‌های نه چندان مطلوب وان پلاس قدیمی همراه است. دوربین‌ها پایین‌تر از سطح معمول بوده و از نظر ضد آب بودن به خوبی رقبا نیست و از همه مهمتر این ویژگی تنها در ایالات متحده موجود است.

به علاوه نبود شارژر بی سیم و طراحی آن یک نقص اساسی است. همه اینها ممکن است برای کاربران مشتاقی که وان پلاس صراحتا آن‌ها را هدف قرار داده اهمیت چندانی نداشته باشد. باقی افراد شاید ترجیح دهند وان پلاس ۱۰پرو را خریداری کنند – دستگاهی که قبلاً فاقد برخی از ملزومات اساسی بود که ما از گوشی‌های هوشمند مدرن انتظار داریم. اگر فکر می‌کنید از قدرت خام وان پلاس ۱۰تی نمی‌توانید بهره کامل را ببرید این گوشی بهترین انتخاب برای شما نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا