تولید کنندگان محصولات خانه هوشمند و مصرف کنندگان

تولید کنندگان محصولات خانه هوشمند باید مشتریان را به روش های مختلف هدف قرار دهند

 

با توجه به تحقیقات جدید شرکت تحلیلگر بازار Strategy Analytics، مصرف کنندگان خانه های هوشمند را می توان به هفت بخش تقسیم کرد.

تولید کنندگان محصولات خانه هوشمند نیاز به دیدی فراتر داشته و باید مشتریان جدید خود را با توجه به نحوه دید آنها به محصولات خانه هوشمند دسته بندی نمایند.

با توجه به تحقیقات شرکت تحلیلگر بازار Strategy Analytics، مصرف کنندگان محصولات خانه هوشمند به هفت دسته، از جمله جویندگان راحتی و آرامش جویان مرفه، تقسیم می شوند.

تحلیلگران می گویند که برخی از محصولات خانه هوشمند و خدمات آنها برای پذیرفته شدن، به دلیل آنکه به مسائل مربوط به بخش های مشتری های خاص کمتر تمرکز دارد موفق تر هستند. به عنوان مثال، برخی از مردم کمتر به تکنولوژی علاقه مند هستند، اما حاضر به خرید محصولات و خدماتی می باشند که به آنها کمک خواهد کرد که خانه خود را بهتر مدیریت کنند.

 

.به گفته بیل، مدیر استراتژی خدمات خانه هوشمند در Strategy Analytics، ایده مدیریت خانه، شامل همه چیز از مدیریت انرژی تا بودجه بندی تعمیرات و نگهداری می شود. در این حین، شرکت ها، برای جذب یک بازار بزرگ، باید در حل مشکلات واقعی مصرف کنندگان تمرکز کنند.

طبقه بندی مصرف کنندگان خانه های هوشمند:

با توجه به تقسیم بندی Strategy Analytics هفت بخش عبارتند از: مبارزان، جویندگان راحتی، اجاره دهندگان، جویندگان سبز، آرامش جویان مرفه، impressers و پیشگامان هستند.

به گفته شرکت، مبارزان، بزرگترین گروه و چالش برانگیز ترین، برای رسیدن به خانه هوشمند می باشند، افرادی هستند با درآمد پایین، علاقه بسیار کم به تکنولوژی و یا نگرانی در مورد مسائل زیست محیطی. بیشترین محصولات خانه های هوشمند و خدمات انها با طنین این بخش سازگار نمی باشد.

جویندگان راحتی، به پذیرفتن تکنولوژی با تاخیر روی می آورند. این گروه توسط کسانی که به ارائه خدمات راحتی محصولات خانه هوشمند تمرکز می کنند و تأکیدی بر تکنولوژی ندارند جذب می شوند.

اجاره دهندگان یک چالش برای فروش محصولات خانه هوشمند می باشند، اما ممکن است با پیام رسانی که چگونه خانه های هوشمند می توانند به مسائل مربوط به آلودگی و گرم شدن کره زمین کمک کنند متعاقد شوند.

جویندگان سبز، تنها گروه نگران در رابطه با مسائل زیست محیطی نیستند، اما آنها تنها گروه آماده به پرداخت هزینه های محصولات سازگار با محیط زیست و خدمات آنها می باشند، بنابراین، ارائه دهندگان خانه های هوشمند با تمرکز بر مزایای زیست محیطی باید این گروه را هدف قرار دهند.

آرامش جویان مرفه مشتاق به پرداخت برای محصولات و خدمات خانه های هوشمند می باشند که به مدیریت خانه کمک می کند، این گروه آماده پذیرش تکنولوژی های جدید هستند، اما نگران مسائل زیست محیطی نیستند، بنابراین بازاریابان باید یک رویکرد متفاوت برای رسیدن به این بخش اتخاذ کنند.

Impressers به آسانی تکنولوژی های جدید را می پذیرند، همچنین نگران محیط زیست می باشند، بنابراین این گروه هدف اصلی تمام انواع محصولات خانه های هوشمند و خدمات آن می باشد.

در حالی که پیشگامان دوستار تکنولوژی و مشتاق به پرداخت برای محصولات جدید برای مدیریت خانه می باشند، آنها کمتر در مورد ظاهر خانه خود و مسائل زیست محیطی نگران هستند. یک استراتژی بازاریابی متمرکز به تکنولوژی برای این بخش مورد نیاز است.

روش تجزیه و تحلیل کلاس پنهان

به گفته جو برانکا، تحلیلگر در شرکت تحلیل استراتژی، برخی از گروه های مصرف کننده، آسان تر از دیگران برای هدف قرار گرفتن می باشند، این پژوهش به شناسایی برخی از چالش های مرتبط با رسیدن به مشتریان خارج از بخش پیشگامان کمک می کند.

شرکت تجزیه و تحلیل استراتژی مجموع ۶۳۵۱ نفر از صاحبان گوشی های هوشمند در سراسر کشورهای اروپای غربی (فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، و انگلستان) که یا خود خانه دار می باشند و یا محل سکونت خود را اجاره کرده اند را نظر سنجی کرده است. این شرکت با استفاده از یک روش تحلیل نهان طبقاتی برای جلوگیری از مشکلات سنی- سنتی و رویکردهای مبتنی بر جمعیتی،  که اشتباها تصور می شود که همه از یک سن، رفتار یکسانی دارند استفاده کرده است.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا