حاشیه تالاب استیل آستارا پاکسازی شد

دوستداران محیط زیست در آستارا به مناسبت هفته زمین پاک، از اطراف تالاب استیل این شهرستان ۲ تن زباله جمع آوری و به محل دفن پسماند منتقل کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز جمعه در حاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: زباله مهم ترین عامل تهدید نظام طبیعی تالاب استیل آستاراست و مسافران و گردشگران باید از ریختن هر گونه پسماند در حاشیه آن خودداری کنند.
محمدرضا روشنی اظهار کرد: استیل از سرمایه های طبیعی و خدادادی شهرستان آستارا و گیلان است و همه باید در صیانت از آن کوشا باشیم و به درستی برای نسل های آینده حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: بهتر است با ریختن زباله در سطل های تعبیه شده در اطراف مناطق طبیعی، نسبت به حفظ و صیانت از محیط سبز و زیبای خود تلاش کنیم.

روشنی اضافه کرد: جمع آوری زباله های اطراف تالاب، قدم موثری در حفاظت از آن است و رانندگان نیز از شستشوی ماشین ها و کامیون ها در کنار تالاب و ریختن روغن، نفت و گازوئیل به آب خودداری کنند.

تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت و با داشتن درختان توسکا در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد و از مهم ترین مناطق گردشگری شهرستان آستارا محسوب می شود.

دوم تا هشتم اردیبهشت ماه، هفته زمین پاک است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و روزانه به طور میانگین ۱۲۰ تن زباله در آن تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا