دوره آموزش برنامه نویسی و هوش مصنوعی هاروارد به‌ زبان فارسی و کاملا رایگان

سبک جذاب و متفاوت، شبکه‌سازی، تیم‌سازی و معرفی به بازار کار از ویژگی‌های بارز دوره‌های سی‌اس‌فیفتی دانشگاه هاروارد است؛ در واقع دانشجویان در این دوره به سبکی متفاوت و جذاب، هنر برنامه نویسی را از پایه، اصولی و مطابق استانداردهای دانشگاه هاروارد یاد می‌گیرند. مدیر یرگزاری دوره سی‌اس‌فیفتی تهران، باتوجه به اینکه دوره آموزش برنامه نویسی و هوش مصنوعی هاروارد کاملا رایگان برگزار می‌شود و دانشجویان در هیچ مرحله‌ای هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، باور دارد:
این اتفاق امکانی را فراهم خواهد کرد تا افراد مستعد ایرانی که توانایی مالی بالایی ندارند بتوانند برنامه نویسی و هوش مصنوعی را یاد آموزش ببینند.
در ادامه، گفتگوی سیار نیوز با حسن قلیچ‌خانی مدیر یرگزاری دوره سی‌اس‌فیفتی تهران را درخصوص چگونگی برگزاری دوره آموزش برنامه نویسی و هوش مصنوعی هاروارد می‌خوانید.

سی‌اس‌فیفتی چیست؟

سی اس فیفتی دوره آموزش مبانی علوم کامپیوتر و آشنایی با منطق و الفبای برنامه نویسی است که نخستین بار در دانشگاه‌های هاروارد و ییل ارائه شد. دوره سی‌اس‌فیفتی یک دوره Open-License است که به تمام دنیا این اجازه را می‌دهد تا به‌صورت رایگان و با ذکر نام CS50x همراه با پسوند مکان برگزاری، محتوای دوره را متناسب با زبان و فرهنگ خود، هماهنگ و برگزار کنند. مجموعه CS50x Tehran هم به‌صورت مستقیم تحت نظارت سی‌اس‌فیفتی هاروارد فعالیت می‌کند تا این دوره را به‌صورت کاملا رایگان و با بهترین کیفیت آموزشی در اختیار همه علاقه‌مندان ایرانی قرار دهد.

تیم سی‌اس‌فیفتی تهران چگونه و با چه هدفی شکل گرفت؟

تیم سی‌اس‌فیفتی تهران، با این هدف که آموزش باکیفیت و با استاندارد جهانی را به‌صورت رایگان در دسترس همه افراد بااستعداد و علاقه‌مند ایرانی بگذارد، شکل گرفت.
اعضای تیم سی‌‌اس‌فیفتی تهران طی چندسال گذشته در قالب تیم سی‌اس‌فیفتی ایران سابقه برگزاری دوره‌های آنلاین، حضوری و رویداد پازل‌دی را دارند. عارف توسلی، مدرس تیم سی‌اس‌فیفتی تهران، پیش از این چهار دوره سی‌اس‌فیفتی را به‌صورت حضوری با همراهی آرین افراز، در شهر رشت تدریس کرده است.
ما همیشه رویای برگزاری رایگان این دوره را مثل نمونه اصلی‌اش سی‌اس‌فیفتی هاروارد، در سر داشتیم؛ برای همین امسال کنار هم قرار گرفتیم تا این اتفاق بزرگ آموزشی را رقم بزنیم.

آیا برنامه خاصی در حاشیه برگزاری دوره‌ها در نظر دارید؟

از برنامه‌های جانبی همراه این دوره، می‌توانیم به رویداد حضوری هکاتون برنامه‌نویسی اشاره کنیم که برنامه‌نویس‌ها به‌صورت گروهی روی پروژه‌های‌شان کار می‌کنند. امسال باتوجه به تعداد چندهزار نفری شرکت‌کنندگان دوره سی‌اس‌فیفتی تهران انتظار داریم، بزرگترین هکاتون برنامه‌نویسی کشور را پیش‌رو داشته باشیم.
علاوه‌بر هکاتون؛ اگر شرایط فراهم شود قصد داریم یک نمایشگاه حضوری هم برای ارائه پروژه‌های دانشجویان و رقابت آن‌ها داشته باشیم.

دوره سی‌اس‌فیفتی تهران چه تفاوتی با سی‌اس‌فیفتی ایران دارد؟

خب قطعا تیم‌های برگزاری این دوره‌ها متفاوت هستند. و از آن مهم‌تر اهداف تیم‌هاست! ما یعنی سی‌اس‌فیفتی تهران، کنار هم جمع شدیم تا برای ایران ارزش خلق کنیم. ارزشی از جنس دانش و آگاهی، برای همه ایران. فعالیت همه اعضای تیم سی‌اس‌فیفتی تهران به‌صورت داوطلبانه و در راستای مسئولیت اجتماعی انجام می‌شود.

چه موانع و مشکلاتی بر سر راه‌تان قرار داشته و دارد؟

موانع و مشکلات قطعا بسیار بوده و خواهد بود. اما بزرگترین مشکل ما؛ تامین هزینه‌های برگزاری دوره است که اگر شرکت‌ها و برندهای بزرگ کشور مایل باشند در این رویداد-دوره آموزشی به‌عنوان اسپانسر حضور داشته باشند، باتوجه به پیش‌بینی ما از حضور بیش از ۳۰هزار نفره شرکت‌کننده در این دوره، فرصت مناسبی برای برندسازی و کشف استعدادهای برتر خواهند داشت.
دوره سی‌اس‌فیفتی تهران که از ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ ثبت‌نامش آغاز شده، تا الان بیش از ۱۱هزار نفر شرکت‌کننده داشته و محبوب‌ترین رویداد سایت «ایوند» محسوب می‌شود.
طبق پیش‌بینی ما تا شروع دوره که تیرماه سال جاری خواهد بود، بیش از ۳۰هزار نفر در این دوره‌ثبت‌نام خواهند کرد که بی‌شک بزرگترین حرکت آموزشی در حوزه برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی خواهد بود.

ویژگی‌های دوره سی‌اس‌فیفتی چیست؟

سبک جذاب و متفاوت، شبکه‌سازی و تیم‌سازی و معرفی به بازار کار. در واقع دانشجویان در این دوره به سبکی متفاوت و جذاب هنر برنامه نویسی را از پایه، اصولی و مطابق استانداردهای دانشگاه هاروارد یاد می‌گیرند.

اما ویژگی بارز این دوره ایجاد فرهنگ حمایت و دونیت در ایران است. باتوجه به اینکه دوره کاملا رایگان برگزار می‌شود و دانشجویان در هیچ مرحله‌ای هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، امکانی فراهم شده تا علاقه‌مندان بتوانند از طریق دونیت و حمایت مالی، از تیم سی‌اس‌فیفتی تهران حمایت کنند.
ما این کار را باهدف فرهنگ‌سازی دونیت «Donation» انجام می‌دهیم و امیدواریم فرهنگ حمایت در ایران کم‌کم جا بیفتد.

سخن پایانی 

در پایان از تمام اعضای تیم سی‌اس‌فیفتی تهران تشکر می‌کنم که خالصانه و بدون هیچ چشم‌داشتی برای برگزاری این دوره زحمت می‌کشند.
همچنین از علاقه‌مندان به‌برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی دعوت می‌کنم فرصت ثبت‌نام این دوره رایگان را از دست ندهند و از طریق سایت CS50xtehran.ir ثبت‌نام خود را آغاز کنند.
دوره سی‌اس‌فیفتی تهران هیچ محدودیت سنی و پیش‌نیاز آموزشی ندارد و توصیه می‌کنم تمام افراد بالای ۱۲ سال در آن شرکت کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا