ایکس باکس

احتمال عرضه‌ی دو بازی معرفی‌نشده از ایکس‌باکس گیم استودیوز در سال 2021

به نظر می‌رسد که باید انتظار عناوین جدیدی را از ایکس‌باکس گیم استودیوز که مایکروسافت طی چند وقت اخیر به خوبی آن را گسترش داده، داشته باشیم.

مایکروسافت مدت قابل توجهی است که روی گسترش «ایکس‌باکس گیم استودیوز» (Xbox Game Studios) متمرکز شده و به‌تازگی نیز منابع متعددی مدعی شده‌اند که از سوی این مجموعه استودیوها دو عنوان معرفی‌نشده در سال 2021 روانه‌ی بازار می‌شود که به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

«دیو مورگان» (Dave Morgan)، کارگردان روایت داستان در ایکس‌باکس در پروفایل LinkedIn خود اظهار داشته که یک بازی جهان‌آزاد AAA که تاکنون از آن رونمایی نشده است، هم‌اکنون در دست توسعه قرار دارد. و ظاهراً «کمپالشن گیمز» (Compulsion Games) که سال 2018 توسط مایکروسافت خریداری و به ایکس‌باکس گیم استودیوز اضافه شد، روی این عنوان کار می‌کند. این استودیو در LinkedIn به دنبال نویسنده‌ی جدیدی است و در آگهی استخدام آن چنین آمده است: «ما می‌خواهیم به سراغ مضامین دردسرساز برویم. ما در تلاش هستیم شخصیت‌ها را با نقص‌های انسانی‌شان خلق کنیم. ما تاریکی و کمدی را بایکدیگر ترکیب می‌کنیم. نوشتن برای بازی‌ها ما دشوار است».

در نهایت به گفته‌ی «جز کوردن» (Jez Corden) از WindowsCentral طی پادکست The Xbox Two، ایکس‌باکس «حداقل» دو بازی بزرگ را در دست ساخت دارد که در سال 2021 به انتشار می‌رسد.

پیش‌تر در ماه آپریل 2020 شایعه شده بود که استودیوی تازه‌تاسیس مایکروسافت یعنی The Initiative مشغول توسعه‌ی نسخه‌ی جدیدی از Perfect Dark است که با موتور Unreal Engine 4 ساخته می‌شود و از «سلاح‌ها و گجت‌های مختلف و یک سیستم نظارت» برخوردار است. و در ماه دسامبر این شایعه به واقعیت پیوست و طی رویداد The Game Awards 2020 رسماً از این عنوان رونمایی شد. بنابراین، احتمال اینکه گزارشات اخیر نیز درست از آب درآیند پایین نیست.

مایکروسافت در سپتامبر گذشته با اعلام خبر خریداری «بتسدا سافت‌ورکس» (Bethesda Softworks) و در مجموع شرکت مادر آن یعنی «زنیمکس مدیا» (Zenimax Media) با قیمت 7.5 میلیارد دلار، همگان را متعجب کرد. «فیل اسپنسر» (Phil Spencer) به‌عنوان مدیر ایکس‌باکس اظهار داشته است که بتسدا برای آینده‌ی این برند حیاتی خواهد بود اما از همان ابتدا تاکنون این سوال هنوز بدون پاسخ قطعی باقی مانده است که آیا آثار بتسدا در انحصار اکوسیستم ایکس‌باکس قرار می‌گیرند یا خیر. اسپنسر پیش‌تر اعلام کرده بود که در انحصار قرار داشتن یا نداشتن بازی‌های بتسدا به‌صورت مورد به مورد تصمیم‌گیری خواهد شد و بسته به شرایط و معیارهای منحصر به فردِ هر عنوان، ممکن است که عنوانی روی تمامی پلتفرم‌ها عرضه گردد و عنوان دیگری به‌صورت انحصاری در اکوسیستم ایکس‌باکس در دسترس قرار بگیرد.

این درحالی است که تنها چند ماه بعد در دسامبر هم Smash.gg، پلتفرم eSports رسماً توسط مایکروسافت خریداری شد. Smash.gg طی بیانیه‌ای گفته بود که همکاری با مایکروسافت «به ما کمک می‌کند روابط کنونی‌مان را قوت ببخشیم و فرصت‌های جدید را جست‌وجو کنیم». همچنین در این بیانیه شفاف‌سازی شده است که Smash.gg همچنان یک «پلتفرم eSports سلف‌سرویس در دسترس برگزارکنندگان مسابقات از تمامی جوامع گیمینگ» باقی خواهد ماند.

باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقاتی برای ایکس‌باکس رقم خواهد خورد و مایکروسافت برای اولین سال عرضه‌ی کنسول نسل جدید خود یعنی ایکس‌باکس سریز ایکس/ایکس‌باکس سریز اس چه تدارکاتی دیده است.

ایکس‌باکس سریز ایکس و مدل دوم آن ایکس‌باکس سریز اس به ترتیب با قیمت 500 و 300 در سراسر جهان در دسترس قرار دارند. ایکس‌باکس سریز ایکس/سریز اس بزرگ‌ترین عرضه را در تاریخ این برند داشته و سریز اس در کنار پلی‌استیشن 5 در لیست برترین اختراعات سال 2020 مجله‌ی تایم جای گرفته‌ است.

0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن