دکتر براری در بازدید از مرکز سنجش از دور دانشگاه شهید بهشتی:

دیتاهای مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز علمی به صورت رایگان تامین می شود/ تدوین نقشه راه حوزه سنجش ازدور با کمک دانشگاه ها و مراکز علمی

سازمان فضایی ایران در راستای تعامل و همکاری هرچه گسترده تر با دانشگاه های کشور آمادگی دارد دیتا های مورد نیاز مراکز علمی را به صورت رایگان تامین نماید.
به گزارش روابط عمومی سازمان فضایی ایران: مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران در بازدید از مرکز سنجش از دور دانشگاه شهید بهشتی، ضمن تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی در حوزه فضایی کشور گفت: سازمان فضایی ایران در راستای تعامل و همکاری هرچه گسترده تر با دانشگاه های کشور آمادگی دارد دیتا های مورد نیاز مراکز علمی را به صورت رایگان تامین نماید.
رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به اهمیت اقتصاد حوزه فضا، حضور حداکثری در اقتصاد بخش سنجش از دور را از هداف و برنامه های سازمان فضایی ایران دانست و خاطر نشان کرد: دو حوزه سنجش از دور و اینترنت ماهواره ای با سرعت بالایی در حال رشد و توسعه هستند و سهم این دو حوزه از اقتصاد به صورت مستقیم بالغ بر ۲۹۰ میلیارد دلار و به صورت غیر مستقیم ۲۲۰۰ میلیارد دلار است که باید سهم کشور از این بخش از اقتصاد فضا را با برنامه ریزی افزایش دهیم.
براری ضمن تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه استارتاپ ها و کسب و کارهای فضاپایه در حوزه سنجش از دور افزود: سازمان فضایی ایران آمادگی دارد تا با همکاری مرکز سنجش از دور دانشگاه شهید بهشتی و دیگر مراکز علمی کشور، مرکز نوآوری سنجش از دور را در این دانشگاه راه اندازی نماید.

وی افزود: فناوری فضایی به صورت عام و سنجش از دور به صورت خاص توانایی بالایی در تصمیم سازی برای مدیریت مباحث استراتژیک کشور مانند مدیریت بحران، خشکسالی و مدیریت منابع آب دارد و این فناوری می تواند به حل چالش های کلان کشور کمک کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت های لازم جهت رشد کسب و کارهای نو را از اهداف سازمان فضایی ایران دانست و اظهار داشت: سازمان فضایی ایران در نظر دارد با کمک و سرمایه گذاری بخش خصوصی و با استفاده از توان علمی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور زیرساخت های لازم برای توسعه و رشد کسب و کارهای نوین و استارتاپ های مرتبط با آن را فراهم آورد.
دکتر براری تدوین نقشه راه حوزه سنجش از دور کشور را یکی دیگر از برنامه های سازمان فضایی ایران دانست و افزود: این موضوع در جلسات کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی که با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود، در حال بررسی و پیگیری است و از دانشگاه ها و مراکز علمی فعال در این حوزه دعوت می کنیم در این طرح مشارکت و همکاری داشته باشند.
رییس سازمان فضایی ایران گفت: در راستای تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه های کشور، حمایت از پروژه های سنجش از دور و پایان نامه های دانشجویی در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد که مرتبط با حوزه فضایی تدوین شوند، از دیگر برنامه های سازمان فضایی ایران است که بهصورت جدی در حال پیگیری است.
در این برنامه دکتر متکان رییس مرکز سنجش از دور دانشگاه شهید بهشتی ضمن ابراز خرسندی از تعامل بین سازمان فضایی ایران و دانشگاه های کشور، تدوین نقشه راه حوزه سنجش از دور را یکی از الزامات این حوزه دانستند و جهت همکاری برای تدوین این نقشه راه اعلام آمادگی کرد.
در ادامه رییس سازمان فضایی ایران و هیات همراه از پروژه “طرح کلان ملی بررسی اثرات تغییر اقلیم و مدیریت خشکسالی و پایگاه داده آن” و پروژه “آشکارسازی لکه های نفتی با تصاویر ماهواره های سنجش از دور” بازدید کرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا