رئیس توییتر می خواهد این شرکت مستقل باقی بماند

چندین رسانه ی خبری اذعان داشتند که جک دورسی، مدیر عامل توئیتر  در جلسه ای در حال صحبت کردن در مورد کسب استقلال است و اهمیت استقلال شرکت را مورد بحث قرار داده است. دورسی در کنفرانس فن آوری و اینترنت Goldman Sachs که در هفته ی اخیر در حال برگزاری است گفت: “استقلال ما سرشار از قدرت خواهد بود زیرا ما می توانیم بر روی هر دستگاهی و از طریق هر رسانه ای کار کنیم”.

وی افزود:”ما تنها یک پلتفرم خاص نداریم و خود را به یکی محدود نمی کنیم”.

موضوع تعهد دورسی جهت استقلال در مدت کوتاهی پس آنکه توئیتر در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۷ به سود دلخواه خود رسید مطرح شد، جنبه ای که این شرکت از سال ۲۰۱۳ درصدد آن بود.

در ابتدا حدود سال ۲۰۱۶، گزارشاتی مبنی بر حمایت کمپانی والت دیزنی، گوگل و سلز فورس از این کمپانی اعلام شد. در آن زمان توییتر به میزان ۱۶ میلیارد دلار ارزش گذاشته شد و بعد از تلاش برای رشد پایگاه کاربر، به دنبال فروش بود.

امروزه این شرکت به احتمال زیاد ارزش بیشتری خواهد داشت: با توجه به حدس و گمان های زده شده در سال ۲۰۱۶، این کمپانی پلتفرم میکروبلاگینگ عملکرد مالی خود را بهبود بخشید و مذاکرات مربوط به خرید آن مجددا مورد تجدید نظر قرار گرفت.

در نهایت مدیر عملیاتی آن، آنتونی نوتو قصد دارد توئیتر را ترک کند و این شرکت اکنون مجبور به انتصاب یک جانشین شده است. بلومبرگ گزارش داد که این منجر به بروز این سوال برای سرمایه گذاران شده که آیا دورسی می تواند نقش خود را به عنوان مدیر عامل توییتر و مدیر خدمات مالی ایفا کند.

در این کنفرانس دورسی اظهار داشت:” من به وضعیت بسیار پایدارتری دست یافته ام که در آن می توانم به مواردی که اتفاق می افتد کمتر واکنش نشان دهم. آنچه که انجام می دهم بدون قدرت نیروی تیم اطرافم امکانپذیر نیست”.

وی همچنین گفت که توییتر از هوش مصنوعی برای شخصی سازی محتوا استفاده می کند و در تلاش است تا با تمرکز بر ماهیت واقعی پلتفرم خود را از دیگر رقبای رسانه های اجتماعی جدا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا