رمز سایه برای بانکداری

در سیستم بانکی کشور، طرحی جامع در دست تدوین است که در راستای افزایش ضریب امنیت بیشتر استفاده از کارت های بانکی در محیط های غیر امن می باشد. طرح فوق که به نام “رمز سایه” نام گذاری گردیده است. رمز سایه این امکان را برای صاحبان کارت فراهم می نماید تا خود بتوانند بر روی کارت رمز سایه را با محدودیت های دلخواه جهت برداشت از خودپردار، انتقال وجه، خید از پایانه های فروشگاهی و یا خریدهای اینترنتی تعریف نمایند. طرح فوق توسط مهندس بهروز عامری ارائه گردیده است. رمز سایه در مراحل پایانی تدوین قرار دارد. جهت بررسی نیازمندی های جامعه و استقبال از طرح ذکر شده نظر سنجی رمز سایه طراحی گردیده است که از لینک زیر قابل دسترس می باشد.

چگونگی استفاده از رمز سایه

رمز سایه رمزی است که صاحب کارت می‌تواند بنا به درخواست در داخل شعبه، اینترنت بانک و یا موبایل بانک فعال کرده و در صورت عدم نیاز آن را غیر فعال کند.
• توسط رمز سایه می‌توان محدودیت‌های بر روی کارت توسط فرد صاحب حساب اعمال نمود از جمله محدودیت در سقف برداشت، محدودیت در خرید، انتقال وجه و نمایش موجودی حساب.( تمام محدودیت‌ها قابل تغییر توسط فرد صاحب حساب در هر لحظه می‌باشد)
• کارت شما با رمز سایه می‌تواند تا مبلغ مشخصی از موجودی حساب را نمایش دهد.
• در هنگام برداشت وجه از خودپرداز تا مبلغی که شما مشخص نموده‌اید می‌توان از حساب برداشت کرد.
• در هنگام خرید از فروشگاه‌ توسط پایانه‌های فروش شما می‌توانید، مبلغ خرید را محدود نمایید.
• در صورت لزوم، امکان محدود کردن مبلغ انتقال وجه را با رمز سایه خواهید داشت.
• تمامی محدودیت‌ها، توسط خود شما و به وسیله‌ی اینترنت بانک و یا موبایل بانک قابل تغییر می‌باشد.
• تنها زمانی محدودیت‌های مشخص شده توسط شما اعمال می‌گردد که از رمز سایه استفاده کنید و در صورت استفاده از رمز اصلی کارت، همانند گذشته به حساب خود دسترسی خواهید داشت.
• کاربرد رمز سایه برای مواردی می‌باشد که امکان به سرقت رفتن رمز و اطلاعات شما وجود دارد و یا می‌خواهید کارت خود را با محدودیت در استفاده در اختیار فرد دیگری قرار دهید.

لطفا فرم ذیل مربوط به استفاده از رمز سایه می باشد را تکمیل فرمایید.

https://docs.google.com/forms/d/17CK0PzvKihNDCyQo50v1y0YI0r2AG2i0mg_qFr11Gl4/viewform

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا