زنان، آگاه به توانمندی خود نیستند

عرصه های فعالیت برای انجام کارهای خلاقانه و موثر بسیار زیاد هستند ولی هم عرصه و هم میزان اثرگذاری کار در آن عرصه خیلی آشکار نیست. آنی خاچیکیان از زنان کارآفرین با بیان مطلب فوق معتقد است: تعداد زنان توانمند جامعه زیاد است اما آنها آگاه به توانمندی خود نیستند و نمی دانند این توانمندی به چه کار می آید. گفتگوی زیمانیوز را با با این زن توانمند و عضو علی البدل هیت مدیره انجمن زنان کارآفرین مطالعه کنید.

خودتان را معرفی و کمی از فعالیتهایتان توضیح دهید؟

آنی خاچکیان، لیسانس مهندسی برق و ۲۵ سال سابقه کار در زمینه مخابرات شبکه های کامپیوتری و تحلیل سیستم ها را دارم. در حال حاضر مدیر عامل شرکت پویه گام و همچنین هم موسس پلت فورم های وینش و گامبیت شرکت پویه گام هستم که این پلتفرم با سابقه ی ۱۸ ساله در زمینه شبکه های کامپیوتری، امنیت اطلاعات و سیستم های هوشمند فعال است؛ و پلتفرم وینش در زمینه ترویج مطالعه و فرهنگ کتابخوانی با سابقه ۵ سال و گامبیت هم در زمینه آموزش کودکان به وسیله بازی به مدت ۶ سال مشغول به فعالیت است.

فعالیت‌های که در انجمن انجام داده‌اید (اگر سمت داشتید یا عضو کمیته خاصی بودید)؟

عضو علی البدل هیت مدیره و همچنین عضو کمیسیون پژوهش انجمن زنان کارآفرین هستم.

توقع شما از فعالیت‌ انجمن چیست؟ (با چه دیدگاهی وارد انجمن شدید، و توقع داشتید و دارید انجمن چه نوع فعالیت‌های داشته باشد)

به نظرم کار گروهی کردن و اثر بخش بودن بسیار لذت‌بخش است و در انجمن این امکان فراهم می شود که در کنار تنوع بالایی از تخصص ها، با خانم های توانمندی در تماس باشیم و در کارها یا پروژه هایی به میزان امکانات همان مقطع زمانی چه زیاد و چه کم موثر باشید؛ این امکان همراهی، کمک و همدلی با آدمهایی به این کیفیت زیبا و توانا بسیار غنیمت است.

چه پیشنهاد یا انتقادی در خصوص فعالیتهای انجمن دارید؟

اول از همه باید در این خصوص بگویم که مفروضاتم را به این شرح است:
الف. تعداد زنان توانمند جامعه زیاد است اما آنها آگاه به توانمندی خود نیستند و نمی داننداین توانمندی به چه کار می آید.
ب. عرصه های فعالیت برای انجام کارهای خلاقانه و موثر بسیار زیاد است اما عرصه و هم میزان اثرگذاری کار در آن عرصه بسیار آشکار نیست.
ج. مهارت کار جمعی بهره ور و تمرین برای انجام آن پایین است.
د. ارزش گذاری بر روی میراث و یا دارایی های ناملموس برای ما سخت است.
ه.  بسیار زیاد تعارف می کنیم. بنابراین با این مفروضات فکر می کنم انجمن می تواند با کار بر روی هر یک از موارد بالا یا ترکیبی از تعدادی از آنها فضای خوبی برای توسعه اعضا و جامعه فراهم کند.

اما پیشنهادم برای ادامه راه این است:

کمی بیشتر جدی باشیم

کمی بیشتر روحیه طنازی داشته باشیم

کمی بیشتر مهربان باشیم

کمی بیشتر تلاش کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا