معرفی چند محصول تکنولوژی سازگار با محیط زیست

آیا تا به حال به این اندیشیده اید که چگونه می توان سبز زندگی کرد و در این مسیر صرفه جویی هم نمود؟ در زیر به برخی از محصولات ساخته شده از مواد بازیافتی اشاره می کنیم که مصرف انرژی شما را نیز کاهش می دهند.

قاب های گوشی بازیافتی

امروزه تقریبا همه خواهان داشتن گوشی هوشمند هستند. اکثر قاب های این گوشی ها از پلاستیک یا سیلیکون ساخته شده اند که هیچ یک به راحتی در محیط زیست تجزیه پذیر نیستند.

Pela Case نوعی از قاب گوشی است که از مواد بازیافتی و زیست تخریب پذیر ساخته شده است. مواد “Flaxstic” آن بسیار محکم است اما به سادگی در محیط تجزیه می شود. کمپانی آن اذعان می کند که می توانید حتی آن را در سطل کود کمپوست خود در حیاط پشتی خود بیاندازید. البته این نوع از قاب ها فقط برای کاربران آیفون در دسترس است.

آنتن Mohu ReLeaf

جعبه آنتن ماهواره ای ReLeaf به معنای واقعی از جعبه های خرد شده کابل ساخته شده است و گیرندگی خوبی دارد. آنتن آن از ۳۰٪ کارتن بازیافتی تشکیل شده است. جعبه ی آن قابلیت نصب روی دیوار هم دارد. این آنتن ها کاملاً تست شده هستند و نیاز به آمپلی فایر یا تقویت کننده ندارند.

حسگر حرکت فیلیپس

بچه ها همیشه چراغ را روشن می گذارند. این امر بسیار به اتلاف انرژی کمک می کند. با نصب این حسگرها از مزایای کنترل چراغ توسط وای فای با انواع رنگ های هنری بهره مند خواهید شد، اما از همه مهم تر آن است که به هنگام حضور در اتاق روشن شده و هنگامی که هیچ حرکتی در اتاق حس نشود خاموش می شود.

WeMo Insight

آداپتور WeMo Insight به یک خروجی وصل می شود و به شما اجازه می دهد که لوازم جانبی که به آن متصل است را با استفاده از گوشی هوشمند خود کنترل کنید.

Insight Smart Plug همچنین میزان انرژی مورد استفاده در هر چیزی را که به آن وصل شده است، ردیابی می کند. پس از وصل شدن به آن میزان صورتحساب خود از مصرف برق را به آن بدهیدو چیزی را به آن وصل کنید. طی یک آزمایش یک یخچال ساخته شده در سال ۱۹۷۰ را به آن وصل نمودند و بعد از یک هفته استفاده از یخچال حدود ۷۰ دلار در ماه توسط دستگاه تخمین زده شد. یخچال هم اکنون جایگزین شده است و دستگاه جدید تقریباً ۲ دلار در ماه هزینه مصرف می کند. با استفاده از این دستگاه می توانید مصرف انرژی را تا حدود زیادی کنترل کنید.

پنل خورشیدی Anker

به جای حمل کردن یک پک بزرگ باتری برای  شارژ کردن تلفن یا تبلت خود، پنل خورشیدی Anker بدون خروجی می تواند دو دستگاه را در یک زمان شارژ کند و به سادگی جمع می شود.

این شارژر با دستگاه های Android  و iOS کار می کند اما می توان گفت اکثر دستگاه های قابل حمل شما (مثل Kindles، تلفن ها، تبلت ها و غیره) نیز با آن نیز شارژ می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا