هتل های فضایی، مقصد بعدی گردشگران

آیا تابحال چراغ های روی زمین را از فضا دیده اید؟ تجربه ی دیدن زمین از فضا در مدار زمین می تواند جالب باشد.

یستگاه آورورا پس از پدیده قطبی نامگذاری شده است و مفهومی از شرکت فضایی ایالات متحده Orion Span برای ایجاد یک هتل لوکس در فضا است. ایستگاه آورورا قادر به میزبانی شش نفر، از جمله دو خدمه می باشد تا عملیات خود را در سال ۲۰۲۲ آغاز کند، و مهمانان مبلغ ۹.۵ ملیون دلار را برای یک سفر ۱۲ روزه اختصاص می دهند. ایستگاه آورورا یک تجربه واقعی فضانوردانه را ارائه می دهد، اما آیا این یک محصول گردشگری فضایی قابل رویت است؟

چه زمانی ایستگاه فضایی آورورا راه اندازی خواهد شد؟

ایستگاه آورورا در اواخر سال ۲۰۲۱ شروع به کار می کند و در سال ۲۰۲۲ درهای خود را باز می کند و Orion Span در حال حاضر از سپرده های بازگشتی ۸۰،۰۰۰ دلار برای سفرها استفاده می کند. مجموع هزینه ۹.۵ ملیون دلار یک اقامت ۱۲ روزه، شامل سفرهای بیرونی، بازگشت و همچنین آموزش، گواهینامه فضانوردی، بلیط هواپیمای فرست کلاس و اقامت در یک مکان پنج ستاره که در سایت راه اندازی شده است می باشد.

آیا هتل های فضایی گام بعدی برای گردشگری فضایی هستند؟

با توجه به اینکه Virgin Galactic و Blue Origin هنوز پرواز خود را شروع نکرده اند، اما Orion Span در حال حاضر در حال کسب تجربیات گردشگری فضایی می باشد.

فرانک بونگر، مدیر اجرایی و بنیانگذار اوریون اسپن می گوید: “Virgin Galactic و Blue Origin ارائه پروازهای بسیار هیجان انگیز است که به مدت چند ساعت به مردم طعم کوتاهی از فضا می دهد.” “Orion Span یک مقصد تجربی در فضا برای روزها و به طور بالقوه هفته ها یا بیشتر در آینده ارائه می دهد.”

آیا ایستگاه آورورا فقط برای گردشگران فضایی است؟

جونز در مورد هتل های فضایی می گوید: “بزرگترین چالش، ایجاد کسب و کار است، اما Orion Span چند برنامه دارد. یکی فروش آپارتمان فضایی است. او می گوید: “ما نه تنها هتل، بلکه امکانات مالکیت در ایستگاه آورورا را برای کمک به حمایت از تقاضای رو به رشد در مدار زمین فراهم می کنیم.”

Bunger می گوید: “ایستگاه آرورا، پاسخ به تقاضای در حال گسترش جهان در سفر فضایی است.” “این شامل توریست ها، تحقیقات در مورد گرانش صفر و همچنین سازمان های فضایی ملی است. ما می توانیم فضانوردان حرفه ای خود را بر روی ایستگاه آرورا برای کسری از هزینه های ساخت و توسعه برنامه های فضایی ملی خود بسازیم. ”

ایستگاه فضایی مدار در آینده

با آزمایش قریب الوقوع فضاپیمای Crew اژدها SpaceX و فضاپیمای CST-100 Starliner بوئینگ – که هر کدام قادر به گرفتن شش یا هفت فضانورد هستند – قیمت ورود به مدار می تواند در میان مدت کاهش یابد و در نهایت توجه دولت ها را در کشورهای کوچک یا در حال توسعه که مایل به ارسال فضانوردان خود به مدار بدون نیاز به شروع برنامه فضایی بسیار پر هزینه هستند جذب کند.

بونگر می گوید: “ایستگاه آورورا می تواند تجهیزات سنجش از راه دور، تجهیزات ارتباطی را اداره کند و می تواند سخت افزار فضایی را برای ادارات تجاری و دولتی مورد تایید قرار دهد.”

جای تعجب نیست که Orion Span تنها شرکتی نیست که نیاز به فرصت های فضایی را از سازمان های فضایی دولتی برآورده می کند. یکی دیگر از ایستگاه ها Axiom Space Axiom است که شامل اتصال ۲.۲ میلیارد دلار ماژول های مسکن به ISS است که می تواند در نهایت به طور مداوم در مدار بماند.

با این حال، پیشرفته ترین پروژه Bigelow Aerospace است، که از سال ۲۰۱۶ به ISS متصل است. شرکت Bigelow Aerospave, قصد دارد تا ایستگاه های فضایی جداگانه ای را با استفاده از ماژول های بزرگتر B330 ایجاد کند و آنها را در سال ۲۰۲۱ در مدار راه اندازی کند- و تا سال ۲۰۲۲ به مدار ماه بفرستند.

بنابراین مورد اصلی برای “هتل های فضایی” احتمالا به عنوان مقصد تحقیق برای نسل بعدی فضانوردان در حال گسترش است. شاید شما هم روزی در هتل های فضایی اقامت کردید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا