استارتاپ صنعت چاپ به نام چاپ آقا

در گذشته کسب و کارها بهصورت سنتی صورت میگرفت. اما به تدریج با گسترس روز افزون اینترنت دیگر کسب و کارهای سنتی جای خود را به کسب و کار دیجیتال داده اند و با شکل گرفتن استارتآپها در حوزههای مختلف، بسیاری از خدمات اکنون بر بستر اینترنت به مشتریان ارایه میشود.

در این میان حدود ۲ سال پیش استارتآپی در صنعت چاپ شکل گرفت با نام “چاپ آقا ” که در زمینه سفارش آنالین کارت ویزیت، کاتالوگ، سربرگ و غیره فعالیت میکند و اکنون با محکم شدن پایههای این کسب و کار نوین، بنیان گذاران استارتآپ چاپ آقا عصر شنبه در نشستی خبری به تشریح قابلیتهای سفارش آنالین چاپ پرداختند.

سیارنیوز رضا مفید مدیرعامل و بنیان گذار چاپ آقا در این نشست گفت: شروع کار این استارتآپ اواخر سال ۹۴ بوده است و از خرداد ۹۵ شروع به دریافت سفارش از مشتریان کرده است. امروز ۴۲ نفر به صورت ثابت در این استارتآپ مشغول هستند و تعداد زیادی به صورت پروژهای با چاپآقا همکاری میکنند.

برنامه ما این است که تا پایان سال ۹۷ ،تعداد شاغالن ثابت در چاپ آقا ۱۰۰ نفر باشند؛ تا اینجا بخشی از کارها به صورت برونسپاری انجام میشد که با هدف انجام داخلی آنها، به این تعداد پرسنل در پایان سال خواهیم رسید. او در ادامه گفت: ما از ابتدا هدفمان این بود که بستر کامل آماده باشد بعد شروع به دریافت سفارشات زیاد کنیم؛ االن شرایط گرفتن روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ سفارش را داریم. وی افزود: یکی از ویژگیهای چاپ آقا قیمت مناسب آن است و اینکه مشتری قیمت را در لحظه میبیند.

یکی از سوالهای متداول مشتری این است که کار او در چه مرحلهای است و چقدر از کار تا این لحظه انجام شده است. ما بستری را طراحی کرده ایم که مشتری میتواند قدم به قدم ببیند سفارش او در چه مرحلهای است و چه مقدار تا تحویل باقی مانده است. ضمانت کار در صنعت چاپ مدل مرسومی نیست و عموما پروژههای چاپی ضمانت ندارند.

وی افزود: چاپ آقا سرویس مشاوره رایگان دارد و مشتریان میتوانند با توجه به مبلغی که مایل هستند هزینه کنند، بهترین گزینه را انتخاب کنند. چاپ آقا تاثیرات زیست محیطی خوبی داشته است، تولید ضایعات چاپ آقا از سایر رقبا بسیار کمتر است و سرویس سفارش چاپ آنالین تاثیری خوبی روی ترافیک و کمتر شدن رفتوآمدها داشته است.

مفید از افتتاح چاپخانه چاپآقا تا ۱۰ روز دیگر خبر داد که به گفته او با این کار، زمان تحویل محصوالت کاهش خواهد داشت.

او اضافه کرد: زمان عامل بسیار مهمی برای ما است که زمان و سرمایه زیادی روی آن خواهیم گذاشت تا روز به روز به زمان تحویل کوتاهتری دست پیدا کنیم.« به گفته مدیرعامل چاپآقا، این مجموعه تا به حال، ۲۵۰ چاپخانه شناسایی و به صورت روزانه با ۳۵ چاپخانه همکاری داشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا