کلاهبرداری جذب سرمایه‌های خرد مردم با طرح‌های پانزی

انجمن فناوری زنجیره‌ بلوک (انجمن بلاکچین) طی بیانیه‌ای هشدار ،در خصوص طرح‌های پانزی جذب سرمایه‌گذاری در رمزارز منتشر کرد.

بیانیه به صورت یک طرح آموزشی می باشد که مردم بتوانند طرح‌های پانزی را شناسایی کنند و از سرمایه گذاری در آن ممانعت به عمل بیاورند.

متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

یکی از معروف‌ترین روش‌های کلاهبرداری که بر مبنای طمع انسان‌ها تعریف می‌شود روشی موسوم به “پانزی” است، به زبان ساده در این روش سود قابل پرداخت به افراد پروژه از طریق پول افراد تازه وارد یا خود همان افراد تامین می‌شود. در اکثر پروژه‌هایی که از این روش استفاه می‌کنند سودهای جذاب و اغلب ثابتی به افراد وعده داده می‌شود که با واریز پول اولیه‌ای توسط مالباخته‌ طرحی زمان‌دار یا محصولی گران، مالباخته عضو یک “پلان” یا دارای یک “جایگاه” می‌شود.

در این پروژه‌ها قطعا افرادی ممکن است سودهایی دریافت کنند ولی شخص کلاهبردار یکباره تصمیم و در کسری از ثانیه کل پروژه را متوقف خواهد کرد.

بطو مثال”

 

شرح

 

 

طرح نقره‌ای

 

طرح طلایی

 

طرح VIP

 

طرح الماس

 

حداقل سرمایه‌گذاری

 

 

۱۰ دلار

 

۱۰۰ دلار

 

۱۰۰۰ دلار

 

۱۰۰۰۰ دلار

 

مدت زمان انتظار

 

 

۵ روز (هرچی کمتر بهتر)

 

۱۵ روز

 

۳۰ روز

 

۳۰

 

سود روزانه

 

 

۱%

 

۱.۴%

 

۱.۷%

 

۲%

 

جمع سود شما

 

 

۵%

 

۲۱%

 

۵۱%

 

۶۰%

 

توضیح ما:

 

 

عددی کم برای تشویق مالباخته به تست

 

 

محرک طمع

 

 

شد شد نشد نشد

 

هدف کلاهبردار

اخیرا افرادی با تعدادی دنبال کننده (فالوئر) در شبکه‌های اجتماعی اقدام به معرفی این قبیل پروژه‌ها کرده‌اند و قطعا مسئولیت یا مالکیت پروژه با شخص مشوق می‌باشد و مردم باید آگاه باشند وعده پرداخت سودهای هنگفت زمان‌دار ثابت نشانه تشکیک به یک پروژه بوده و بهتر است درباره آن تحقیق کنند.

در این بین موضوعاتی مانند اجاره حساب بانکی بهونه گردش حساب، دسترسی به کیف پول دیجیتالی، پیشنهاد خرید شت‌کوین‌ها، پیام افراد ناشناس با شماره خارجی برای سرمایه‌گذاری و یا ارسال لینک کیف پول و … انواع دیگر کلاهبرداری می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا