تسلا

تسلا از عرضه‌ی رودستر در سال ۲۰۲۳ خبر داده است

تسلا به‌تازگی برای چندمین بار عرضه‌ی خودروی مورد انتظار خود یعنی «رودستر» (Roadster) را به تعویق انداخته و از عرضه‌اش در سال ۲۰۲۳ خبر داده است.

مدیر عامل تسلا یعنی ایلان ماسک طی توئیتی در روز چهارشنبه اظهار داشته است که رودستر باید در سال ۲۰۲۳ به عرضه شود. وی کمبودها در زنجیره‌ی تامین را علت این تاخیر طولانی دانسته و در این باره چنین بیان داشته است:

۲۰۲۱ سال کمبودهای عجیب در زنجیره‌ی تامین بوده و مهم نیست که ۱۷ محصول داشتیم چون هیچ‌کدام به عرضه نمی‌رسیدند.

تسلا در سال ۲۰۱۷ از این خودروی ۲۰۰ هزار دلاری خود رونمایی کرد که ایلان ماسک در آن زمان اعلام داشت که تولید رودستر را در ۲۰۲۰ کلید خواهند زد. با این حال، آغاز تولید به ۲۰۲۱ موکول شد و اوایل سال جاری میلادی، این خودرو با تاخیری دیگر تا سال ۲۰۲۲ مواجه شد و اکنون مشاهده می‌کنیم که عرضه‌اش دوباره تا سال آینده به تعویق افتاده است.

از جدیدترین و مهم‌ترین اخبار مرتبط با تسلا طی چند وقت اخیر می‌توان به تعویق تولید رودستر تا سال ۲۰۲۲ اشاره کرد؛ خودرویی که پس از رونمایی‌اش در ۲۰۱۷ قرار بود در ۲۰۲۰ به تولید برسد اما این امر به ۲۰۲۱ موکول شد و حال تاخیر دیگری را متحمل شده است. همچنین ایلان ماسک اظهار داشته که به دنبال این است که رودستر امکان معلق‌شدن در هوا را داشته باشد که بی‌شک قابلیت بسیار جذابی است اما چالش‌های قابل توجهی پیش روی آن خواهد بود. پس از زمزمه‌ها و اتهاماتی مبنی بر جاسوسی این شرکت از چین به وسیله‌ی خودروهای خود، ایلان ماسک به شخصه تمام این اتهامات را تکذیب کرد. علاوه بر این‌ها، درحالی که تسلا در ماه مارچ پذیرش بیت‌کوین در معاملات خودروهای خود را آغاز کرده بود، اخیراً در این زمینه تجدید نظر کرد و اعلام کرد که تسلا دیگر به‌خاطر نگرانی‌ها بابت گرمایش جهانی بیت‌کوین را نمی‌پذیرد از آنجا که «رمزارز ایده‌ی خوبی است اما نباید به ضرر محیط زیست تمام شود». ضمناً این شرکت در راستای افزایش ایمنی خودروهای خود، تصمیم به استفاده از دوربین‌های داخل آن‌ها جهت نظارت بر راننده گرفته است. عرضه‌ی خودروی پرحاشیه‌ی این شرکت یعنی سایبرتراک نیز تا سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Search