اپیک گیمز همچنان در نظر دارد که فروشگاه اپیک گیمز را برای گوشیهای هوشمند نیز راهاندازی کند و وارد بازارعظیم دیگری شود که رقبای بزرگی دارد.
مدیر عامل اپیک گیمز یعنی «تیم سوئینی» (Tim Sweeney) وقتی فروشگاه اپیک گیمز در دسامبر ۲۰۱۸ تاسیس شد، دربارهی احتمال راهاندازی آن برای گوشیهای هوشمند نیز صحبت کرده بود. این برنامه قرار بود در سال ۲۰۱۹ به اجرا برسد که این اتفاق نیفتاد اما با این حال، سوئینی همچنان نسبت به این موضوع علاقهمند به نظر میرسد.
سوئینی طی مصاحبه با گیماسپات طی رویداد Play for All، چنین بیان داشته است:
ما علاقه داریم که فروشگاه اپیک گیمز را در آینده به iOS بیاوریم و آن را به اندروید خواهیم آورد. ما فکر میکنیم که این راه خوبی است برای اینکه به جلو رفتن صنعت گیمینگ کمک کنیم و همچنین، اپیک بهعنوان یک توسعهدهنده این حجم از مخاطب را برای Fortnite به دست آورده و یاد گرفته است که چگونه یک پلتفرم توزیع بازی را روی پیسی و اندروید راهاندازی کند.
همانطور که در بسیاری از زمینهها از Unreal Engine گرفته تا سرویسهای آنلاین اپیک این کار را انجام دادهایم، حال این را نیز برای سایر سازندگان مطرح میکنیم و در تلاش هستیم که به صنعت گیمینگ خدمت کنیم و جایگزینی جالب را برای اکوسیستم ارائه دهیم.
چنین پلتفرمی میتواند جذاب باشد. اپیک گیمز قبلاً تلاش کرده است تا پول سازترین منبع خود یعنی Fortnite را بر روی گوگل پلی به انتشار نرساند. در نهایت، بالاخره این عنوان راهی این پلتفرم شد و در اختیار محدودهی گستردهتری از کاربران اندروید قرار گرفت.
گوگل پلی و اَپ استور جزو پلتفرمهای اساسی و ثابت توزیع و انتشار بازیهای گوشیهای هوشمند به حساب میآیند و راهاندازی پلتفرمی جدید که توانایی رقابت با آنها را داشته باشد تلاش و منابع زیادی را میطلبد. باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا اپیک در بازار گوشیهای هوشمند نیز همانند بازار پیسی با قدرت ظاهر خواهد شد یا خیر.
این درحالی است که فروشگاه اپیک گیمز در ژانویهی ۲۰۲۰ از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر گذشته است و توسعهدهندگان ترد پارتی از طریق آن به ۲۵۱ میلیون سود دست پیدا کردهاند.
لینک کوتاه: