فروشگاه اپیک گیمز

فروشگاه اپیک گیمز ۱۰۸ میلیون مشتری و ۶۸۰ میلیون دلار درآمد داشته است

فروشگاه اپیک گیمز در اولین سال تاسیس خودش با سیاست‌ها و رویکردهای خاصی که در پیش گرفته، توانسته است به ارقام قابل توجهی دست پیدا کند.

اپیک گیمز شاید بیشتر شهرت این روزهایش را مدیون Fortnite باشد ولی این شرکت اقدامات چشم‌گیر و قابل توجه متعددی را در صنعت گیمینگ به انجام رسانده است. این شرکت در اواخر ۲۰۱۸ فروشگاه مخصوص خود را با وعده‌ی ارائه‌ی سهم بیشتر به سازندگان و ناشران راه‌اندازی کرد و به سرعت سر و صدای زیادی به پا کرد.

بخش عمده‌ی این سر و صدا به‌خاطر عناوین کوچک و بزرگی بود که فروشگاه اپیک گیمز در انحصار خود درمی‌آورد و همچنان می‌آورَد. عنوانی نظیر Metro: Exodus قرار بود که بر روی استیم منتشر شود ولی با ورود اپیک گیمز، به مدت یک سال در انحصار فروشگاه اپیک گیمز قرار گرفت.

با این حال، اکنون فروشگاه اپیک گیمز توانسته است جایگاه قابل توجهی را برای خود به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های عرضه‌ی بازی‌های پی‌سی به دست آورد و اپیک در گفت‌وگو با GameDaily اعلام کرده که این فروشگاه ۱۰۸ میلیون مشتری را به خود جذب کرده و ۶۸۰ میلیون دلار درآمد را به دست آورده است.

مدیر کل این فروشگاه یعنی «استیو آلیسون» (Steve Allison) به سایت اظهار داشته که «ما فراتر از انتظارات اولیه‌ی خود ظاهر شده‌ایم». مدیر عامل این شرکت هم برای توضیح هرچه بیشتر چنین گفته است:

۱۰۸ میلیون تعداد کل حساب‌های اپیک گیمز ساخته شده است که نسخه‌ی پی‌سی حداقل یک عنوان را دریافت کرده‌اند، چه پولی و چه رایگان.

«سوئینی» (Sweeney» همچنین گفته است:

این از مجموع ۳۰۰ میلیون حساب‌های اپیک بر روی تمامی پلتفرم‌ها شامل کنسول‌ها و گوشی‌های هوشمند است. درآمد ترد پارتی فروشگاه اپیک گیمز در سال ۲۰۱۹ تقریباً ۶۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی اولیه‌ی ما در زمان راه‌اندازی بوده و سرعت نصب عناوین رایگان هم چند برابر میزانی است که انتظارش را داشتیم.

GameDaily همچنین گزارش می‌دهد که اپیک گیمز برنامه‌ای برای تغییر استراتژی خود یعنی به انحصار در آوردن عناوین مختلف ندارد. سوئینی در این باره چنین توضیح داده است:

بازی‌های انحصاری در کسب نیروی حرکت در حضور یک رقیب که ۲۰۱۹ را با بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار شروع کرد، حیاتی بوده است. حفظ آثار انحصاری برای اپیک به این معنی است که ما به طرز قابل توجهی می‌توانیم سازندگان را با کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاری در بازاریابی و آگاهی‌بخشی کمک کنیم درحالی که می‌دانیم این تلاش‌ها مشتری‌های جدید را به فروشگاه ما می‌آورد، به جای اینکه صرفاً رونق و کسب و کار بیشتری را برای شرکت حاکم فراهم کند.

فروشگاه اپیک گیمز برای سال ۲۰۲۰ آثار انحصاری متعددی را در دست دارد که از جمله می‌توان به Magic: The Gathering ،Auto Chess ،Predator Hunting Grounds و Godfall اشاره کرد.

نظر شما راجع به عملکرد فروشگاه اپیک گیمز چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا