ستاره‌های سحرآمیز، دکمه‌های مهرآمیز

به گزارش آی‌تی رسان، عصر امروز و در مراسمی که در محل مادیران برگزار شد، این شرکت هم‌زمان با پربایی یک جشن کوچک، عواید طرح دکمه‌ها و ستاره‌ها را به موسسات خیریه حاضر در این کمپین اعطا کرد.

در ابتدای این مراسم، سامان علیزاده، مدیر بازاریابی مادیران پس از پخش کلیپی سه دقیقه‌ای در ارتباط با فعالیت‌های شرکت متبوعش گفت: بیش از ۵۲ سال است که ما بعد از یک انقلاب، یک جنگ و چندین بحران توانستیم بازار خودمان حفظ کنیم و در این بازار ماندگار باشیم که همه این‌ها را مدیون تلاش‌های آقای امیری هستیم.

منشور هفدهم سازمان ملل در سال ۱۹۴۵، NGOها را سازمان‌های غیردولتی معرفی کرد و ما بیش از ۱۰ میبلیون NGO در دنیا داریم و نکته جالب این است که اگر این ۱۰ میلیون NGO اعضای یک کشور را تشکیل دهند، اعضای این کشور قدرت پنجم اقتصادی دنیا خواهند بود که نشان از اهمیت آن‌ها دارد. یازده میلیون نفر در آمریکا در بیش از یک میلیون NGO کار می‌کنند که نشان می‌دهد از نظر اقتصاد هم بسیار مهم است. ۸۴ درصد کانادایی‌ها نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار در سال به NGOها کمک می‌کنند.

در ایران، طبق آمارهای رسمی ثبت شده، بیش از ۱۷هزار NGO معرفی شده است. این‌ها مراکز دو مشکل اساسی دارند، اولین مشکل آن‌ها ثبت است که اگر بتوانند مدارک مورد نیاز را آماده کنند، می‌توانند فعالیت خودشان را آغاز کنند اما این ابتدای کار است. این NGOها نیاز به کمک مردمی دارند و اگر به آن‌ها کمک نشود، نمی‌توانند ماندگار شوند و نکته دوم همین ماندگاری و دوام است.

اتفاق دیگری که با این فرآیند همگام شده، رسانه‌های اجتماعی است. سوشیال مدیاها نفوذ فراوان و برد زیادی دارند و تقریبا می‌توانند مجانی کار کنند. با این تفکر ما سعی کردیم فعالیت کنیم.

شکل گیری این کمپین ۵ سال است که به صورت انفرادی وجود دارد. در واقع می‌توان گفت که فلسفه مادیران به این شکل انجام شد که ما سعی کردیم دیگر هزینه‌های تبلیغاتی چون سررسید، شکلات و… را انجام ندهیم. پول‌ها را جمع کنیم و به خیریه‌ها بدهیم.

در NGOها مشارکت عمومی بسیار مهم است و به همین خاطر ما سعی کردیم بانی مشارکت عمومی شویم. در ابتدا ما یک سری پارتنر انتخاب کردیم. خوشبختانه ارتباط قوی ما با شبکه آفتاب این کمک را به ما کرد و این شبکه خیلی سریع به ما پاسخ داد و تا ۳۰ میلیون تومان برخی از این هزینه‌های کار را پذیرفتند.

چون می‌خواستیم از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم و مشارکت تمام مردم و سازمان‌های خصوصی و عمومی را داشته باشیم، از شرکت dpm  کمک گرفتیم که کار طراحی سایت را برای ما انجام دادند.

به عنوان بنیان گذاران این کار ما می‌پذیریم که این طرح مشکلات زیادی هم داشته اما به نظر من شروع ناقص هم بهتر از شروع نکردن است.

دو گروه دیگر هم در این راه با ما پیمان بستند. ابتدا ۵ هنرمند بین‌المللی که به ما این اجازه را دادند تا از اثرات هنری آن‌ها به صورت رایگان استفاده کنیم. پس از آن مجموعه‌های خدمات بهزیستی وردآورد، موسسه خیریه نیک آفرینان غدیر، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، بنیاد امور بیماری‌های خاص و حیات وحش میراث پارسیان.

maadiran3

به این نکته باید توجه کرد که کمک به یک نفر، تنها به یک فرد نیست بلکه به سه نفر دیگر نیز است و به همین خاطر ما به چهار نفر در مجموع کمک کرده‌ایم.

یک گروه چهارمی بودند که خیلی به ما کمک کردند و آن‌ها رسانه‌های مستقل هستند. وب‌سایت‌های مختلف، کانال‌های تلگرامی و مجله‌ها و روزنامه‌های زیادی به ما کمک کردند. بیش از ۵۰۰ هزار نفر در کمپین ما بودند. همین که ما توانستیم به این تعداد صدای خودمان را برسانیم، بسیار مهم است.

گروه پنجم هم تعداد قابل توجه از خیرین انفرادی بودند. کسانی که از طریق سایت به ما کمک کردند. ما سایت را جوری طراحی کردیم که هر عزیزی، چه سازمان و چه فرد می‌تواند از آن استفاده کرده و خودشان و برندشان را معرفی کنند. هر کدام هم می‌توانستند به هر خیریه که بخواهند، ‌بسته‌های ۵۰ هزار تومانی اهدا کنند. از این طریق ما بیش از ۴۰ میلیون تومان کمک جمع آوری کردیم. البته ما اعتقاد داریم که در سال دیگر می‌توانیم این مبلغ را تا بیش از ۱۰ برابر افزایش دهیم.

پس از صحبت‌های سامان علیزاده، کمک‌های جمع آوری شده به ۵ موسسه موجود در این طرح اهدا شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا