اعضای جدید نظام صنفی رایانه‌ای به صورت آنلاین انتخاب می‌شوند

تجربه‌ای نو از دل کرونا

کرونا به برگزاری آنلاین رویدادها عادتمان داد. کاری که پیش از این برای همه‌مان قبول و اجرایش کمی سخت بود. اما شرایط سخت و خطرناک کرونا این اتفاق را برایمان عادی کرد.

به گزارش سیارنیوز، رویدادها و کارهای اداری که پیش از این جز از راه حضور فیزیکی و مراجعات حضوری انجام نمی‌شد، این روزها با کمک اینترنت و در مسیری برخط انجام می شود. یکی از این رویدادهایی که قرار است، این شیوه اجرایی را تجربه کند برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای کشور است.

در حالی‌که به روزهای سخت کرونایی و اوج گرفتن این بیماری وارد شده‌ایم برای به سلامت گذر کردن از این بیماری کشنده و کاهش واگیری‌ها، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان بزرگترین صنف بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات را بر آن داشت تا این انتخابات را در ششمین دوره‌اش به صورت الکترونیکی و برخط برگزار کند.

دوره گذشته «اتحاد »۹۹ با اخذ بالاترین میزان آراء به عنوان منتخبان رای‌دهندگان در پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور انتخاب شد. امسال هم این رقابت‌های میان شرکت‌کنندگان جدی است.

در دوره‌های گذشته هر فردی که می‌خواست در انتخابات کاندید شود فرم مربوط برای استشهادیه را از دبیرخانه سازمان دریافت و به صورت حضوری تاییدیه خود را اخذ می‌کرد؛ اما امسال این روند هم الکترونیکی شده است. یعنی اعضای سازمان برای تایید هر فرد ثبت‌نامی به پروفایل فرد مراجعه و صلاحیت آن فرد را تایید و استشهادیه او را تکمیل می‌کنند.» براساس اظهارت او روند ثبت‌نام در پورتال سازمان و کامل کردن مدارک تا ۱۰ آبان ‌ماه ادامه داشت و در ۱۱ آبان لیست نهایی کاندیدها برای شرکت در انتخابات اعلام و منتشر شد.

پس از اتمام فاز نخست ثبت نام در این انتخابات، فاز دوم آن که رای‌گیری است شروع خواهد شد. رای‌گیری ششمین دور از انتخابات سازمان نصر تهران که در روز ۲۹ آبان ماه تعیین شده نیز قرار است الکترونیکی و به گفته دبیر سازمان نصر تهران بر بستر بلاک‌چین انجام شود.

پیش از این مرسوم بود که رای‌گیری در یک روز، ساعت و در مکانی مشخص برگزار شود؛ اما امسال همه این شیوه‌ها تغییر کرده و در دور ششم قرار است در پلتفرمی که براساس بلاک‌چین است افراد به صورت غیرحضوری در انتخابات شرکت کرده و همان روند را طی کنند.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم اعلام کرده است که امنیت برگزاری انتخابات امسال را تضمین می‌کنند چون بلاکچین یکی از بسترهای امنی است که امکان نفوذ به آن و خطرات این‌چنینی روی آن وجود ندارد. برای احراز هویت فردی رای‌دهنده نیز از سامانه شاهکار استفاده شده است. در واقع این پلتفرم به شاهکار متصل است و بعد از اینکه هویت فرد از طریق شماره موبایل و کد ملی احراز صلاحیت شد، امکان ورود به سیستم و سپری کردن فرآیند رای‌دهی به کاندیداهای مورد نظر خود را دارد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرده است که با توجه به فراهم بودن زیرساختهای مورد نیاز، امکان برگزاری این شیوه انتخابات در سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

نزدیک ۲۰ سال از فعالیت صنفی این نظام در کشور می‌گذرد. فعالیت‌هایی که به ارتقای داشته‌های کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر شده است. برگزاری انتخابات هم راهی است که به در دست گرفتن امور فاوای کشور توسط صاحبان فکر و اندیشه نو می‌رسد به همین دلیل برگزاری این انتخابات را تنها مسیر درست توسعه این حوزه در کشور می‌دانند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا