ویندوز 10X

گزارش: ویندوز ۱۰X در ماه مارچ به انتشار خواهد رسید

به گفته‌ی منبعی قابل اعتماد، ویندوز ۱۰X که مدتی است اطلاعات مختلفی درباره‌ی آن می‌شنویم در ماه آینده یعنی مارچ به انتشار خواهد رسید.

ویندوز ۱۰X که قابلیت‌های جدیدی مثل حالت تبلت، مدیریت فایل، کیبورد، استارت منو و Action Center جدیدی را به دنبال دارد، ممکن است در ماه مارچ منتشر شود. لیکر شناخته‌شده و قابل اعتماد مایکروسافت WalkingCat در روز گذشته در توئیتر اشاره کرده است که «ویندوز جدید» در ماه آینده به انتشار می‌رسد.

این توئیت را در بهترین حالت می‌توان یک شایعه‌ در کنار سایر شایعه‌ها دانست ولی خبرنگارهای شناخته‌شده که روی اخبار مایکروسافت تمرکز قابل توجهی دارند، پیش‌بینی WalkingCat را تایید کرده‌اند. «دنیل روبینو» (Daniel Rubino) از ویندوز سنترال در پاسخ به توئیت او اظهار داشته که «ویندوز جدید» در واقع همان ویندوز ۱۰X است و نه Sun Valley که به‌روزرسانی بزرگی برای ویندوز ۱۰ است که در پاییز امسال در دسترس قرار می‌گیرد.

WalkingCat در توئیت دیگری بیان داشته است که هدف او از این توئیت، بیشتر از اینکه زمان انتشار ویندوز ۱۰X باشد، در واقع نام‌گذاری آن به‌عنوان «ویندوز جدید» بوده است که نکته‌ی قابل توجهی به شمار می‌رود. وی همچنین متذکر شده است که حتی شاید این ویندوز در ماه مارچ منتشر نشود اگرچه همچنان انتشار آن حتمی است.

مایکروسافت از زمانی که از تغییر تمرکز ویندوز ۱۰X به تجربه‌ی تک‌صفحه‌ای گفته، جزئیات رسمی دیگری را درباره‌ی این نسخه به اشتراک نگذاشته است اما با این وجود همواره شاهد شایعات و گزارشات مخلتف بوده‌ایم. چند هفته‌ی قبل فایلی رو لو رفت که بسیاری معتقدند یکی از نسخه‌های پایانی ویندوز ۱۰X به حساب می‌آید.

شایعه‌ی دیگری حاکی از این بوده است که مایکروسافت رویدادهای خبری مجازی در طول ۲۰۲۱ برای ایکس‌باکس و محصولات مختلف این شرکت برگزار می‌کند و ویندوز ۱۰X یکی از این محصولات خواهد بود. بنابراین ممکن است که طی رویدادی جداگانه در ماه مارچ اخبار تازه‌ای به اشتراک گذاشته بشود.

در حال حاضر تایید شده است که مایکروسافت کنفرانس Ignite Digital را از ۴ تا ۶ مارچ (۱۴ تا ۱۶ اسفند) برگزار می‌کند ولی احتمال نمی‌رود که شاهد خبر جدیدی از ویندوز ۱۰X در این رویداد باشیم که عمدتاً روی توسعه‌دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات متمرکز است. با این حال بعید نیست رویداد مجازی دیگری پس از Ignite برگزار شود.

نهایتاً لازم به ذکر است که مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که شرایط را برای بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌ ویندوز ۱۰ طی سال‌های اخیر آماده می‌سازد که از اینجا می‌تواند جزئیات بیشتری را از آن مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا