قانون مبارزه با قاچاق کالا

تبصره ۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا در مجلس حذف شد

 

تبصره ۷ ماده ۱۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد رمز ارزها در صحن علنی مجلس حذف شد .

به گزارش سیار نیوز، محمدرضا پورابراهیمی اعلام کرد:

تبصره ای که در مورد مصادیق  قاچاق رمز ارز در اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز آمده بود و مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در بررسی در صحن مجلس حذف شد.

این درحالی است که اواخر اردیبهشت ماه جاری بر اساس تبصره ۷ ماده ۲ مکرر تصویب شده توسط نمایندگان ، تمامی رمزارزها (ارزهای رقومی) در حکم ارز موضوع این قانون محسوب می شدند و جرائم، تخلفات، ضمانت اجراها و نیز تمامی احکام و مقررات مربوط به ارز در این قانون در مورد آنها نیز اجراء می‌شود.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس ۲۹ اردیبهشت‌ماه طرحی را تصویب کردند که بر مبنای آن احکام و مقررات مربوط به قاچاق ارز در مورد رمزارزها نیز اجرایی می‌شود.

مخالفت فعالان حوزه رمز ارز با همترازی ارزدیجیتال با ارز

درهمین حال، برای نخستین بار قانونی در کشورتصویب می‌شود که رمزارزها را در ردیف ارزهای معمولی می‌داند.

درصورتی که فعالان حوزه رمز ارز این موضوع را قبول نداشتند و اعلام کرده بودند که ارزدیجیتال برابر ارز نیست .

همچنین فعالان حوزه رمز ارز بر این باور بودند که تبصره ۷ مصوبه مجلس شورای اسلامی در حوزه مصادیق قاچاق ارز بسیار ناقص و ناپخته است .

آنها اظهار کردند که نمایندگان مجلس باید در مسیر قانونی شدن و بررسی‌های شورای نگهبان به این ابهامات پاسخ داده شود و به متن قانون شفافی منجر شود.

حذف تبصره ۷ و تدوین طرح جامع در حوزه رمز ارزها

درهمین راستا، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:

تبصره ۷ در پی این حذف شد که قرار است طرح جامعی در مورد رمز ارزها که شامل نحوه حوزه  فعالیت ،حمایت از شرکت های رمرز ارزی و بخش خصوصی و همچنین چگونگی مبارزه با قاچاق آن است تدوین و در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد استخراج رمز ارزها، طرح مربوط به رمز ارزها اعلام وصول ،در ابتدا در کمیسیون و سپس در صحن مورد بررسی قرار می گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا