تسلا

برنامه رانندگی تمام خودکار تسلا در اختیار کاربران بیشتری قرار می‌گیرد

شرکت تسلا طبق وعده‌های اخیر خود، بتای نرم‌افزار رانندگی تمام خودکار را به‌صورت گسترده‌تر در دسترس قرار داده است.

اگرچه هیئت ملی ایمنی ترابری (National Transportation Safety Board یا به اختصار NTSB) در ایالات متحده‌ی آمریکا هفته‌ی گذشته نسبت به فناوری رانندگی خودکار تسلا ابراز نگرانی جدی کرده بود، این شرکت حال بتای برنامه‌ «رانندگی تمام خودکار» (Full Self-Driving یا به اختصار FSD) را در دسترس کاربران بیشتری قرار داده است. کاربران می‌توانند از طریق دکمه‌ «درخواست» در صفحه نمایش داشبورد خودروها، به این ویژگی دسترسی پیدا کنند. با این حال، پیش از اینکه راننده‌ای به این نرم افزار دسترسی پیدا کند،‌ تسلا «امتیاز ایمنی» وی را با استفاده از پنج شاخص که احتمال تصادف راننده در آینده را برآورد می‌کند، تعیین خواهد کرد.

این امتیاز با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از حسگرهای خودروهای تسلا سازماندهی شده و نمونه‌های خطر برخورد در هر ۱۰۰۰ مایل، ترمز گرفتن شدید، چرخش شدید و غیر فعال شدن اجباری اتوپایلت را در نظر می‌گیرد. قابلیت اتوپایلت زمانی غیر فعال می‌شود که راننده سه اخطار صوتی و تصویری دریافت کند و خودرو تشخیص دهد که دست راننده از فرمان جدا شده است.

ارائه برنامه رانندگی تمام خودکار تسلا بر اساس امتیاز

در راهنمای ارائه شده توسط تسلا، مشخص نشده که چه امتیازی برای دسترسی به برنامه‌ رانندگی تمام خودکار قابل پذیرش است ولی گفته شده که اکثر رانندگان امتیازی بین ۸۰ تا ۱۰۰ دارند. نسخه‌ بتای نرم‌افزار رانندگی تمام خودکار خودرو را کاملاً خودمختار نمی‌سازد و راننده همچنان باید کنترل خود روی خودرو را حفظ کند.

از تازه‌ترین و مهم‌ترین اخبار مرتبط با تسلا طی چند وقت اخیر می‌توان به تعویق دوباره‌ی تولید رودستر تا سال ۲۰۲۳ اشاره کرد؛ خودرویی که پس از رونمایی‌اش در ۲۰۱۷ قرار بود در ۲۰۲۰ به تولید برسد اما این امر به ۲۰۲۱ و سپس ۲۰۲۲ موکول شد و حال تاخیر دیگری را متحمل شده است. همچنین ایلان ماسک اظهار داشته که به دنبال این است که رودستر امکان معلق‌شدن در هوا را داشته باشد که بی‌شک قابلیت بسیار جذابی است اما چالش‌های قابل توجهی پیش روی آن خواهد بود.

پس از زمزمه‌ها و اتهاماتی مبنی بر جاسوسی این شرکت از چین به وسیله‌ی خودروهای خود، ایلان ماسک به شخصه تمام این اتهامات را تکذیب کرد. علاوه بر این‌ها، درحالی که تسلا در ماه مارچ پذیرش بیت‌کوین در معاملات خودروهای خود را آغاز کرده بود، اخیراً در این زمینه تجدید نظر کرد و اعلام کرد که تسلا دیگر به‌خاطر نگرانی‌ها بابت گرمایش جهانی بیت‌کوین را نمی‌پذیرد از آنجا که «رمزارز ایده‌ی خوبی است اما نباید به ضرر محیط زیست تمام شود». ضمناً این شرکت در راستای افزایش ایمنی خودروهای خود، تصمیم به استفاده از دوربین‌های داخل آن‌ها جهت نظارت بر راننده گرفته است. عرضه‌ی خودروی پرحاشیه‌ی این شرکت یعنی سایبرتراک نیز تا سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است و همچنین تسلا از ساخت ربات‌های انسان‌نمای خود خبر داده که بسیار پر سر و صدا شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا