کمیسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی

کارگروه ساماندهی رمزارزها در کشور تشکیل شد

کارگروه ساماندهی رمزارزها میان کمیسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی جهت ساماندهی فعالیت در حوزه رمز ارزها و قانونمندسازی این حوزه تشکیل شد.

به گزارش سیار نیوز، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به تشکیل کارگروه رمز ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:

این کارگروه مشترک بین کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی تشکیل شده است.

براساس توافقات انجام شده در جلسه مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی مقرر شد تا با تشکیل این کارگروه نظرات کارشناسی مرکز پژوهشها در مورد رمزارزها نیز در این کارگروه مطرح شود.

ضرورت طرح پیشنهادات دولت در حوزه رمز ارزها

محمدرضا پورابراهیمی درادامه گفت:

در این کارگروه طرح قانونمندسازی رمز ارزها و پیشنهادات دولت و بانک مرکزی در مورد این طرح مطرح خواهد شد. در واقع دولت در رابطه با این طرح و وضعیت فعالیت در حوزه رمز ارزها در این کارگروه اظهار نظر می کند.

وی با بیان اینکه ریاست این کارگروه را آقای توانگر نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی عهده‌دار هستند گفت:

در این کارگروه سایر اعضا کمیسیون و بنده نیز حضور داریم که انشالله با همکاری دوستان دولت، طرحی جامع و کامل تدوین و مصوب شود.

این درحالی است که طرح قانونمندسازی فعالیت در حوزه رمز ارزها از مدت ها پیش درکمیسیون اقتصادی مجلس تدوین شده و درصحن علنی مجلس نیز بررسی شده است.

روزنه‌های امید برای قانونمندسازی حوزه رمز ارز با کارگروه ساماندهی رمزارزها

اما با توجه به وجود موافقت‌ها و مخالفت‌هایی در این خصوص و با توجه به اهمیت موضوع توسعه رمز ارزها در کشور، هنوز این طرح نهایی نشده و مسکوت باقی مانده است.

البته با توجه به برنامه‌های جدید رییس کل بانک مرکزی و مشارکت با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس امید می‌رود تا گام‌های مثبتی در جهت قانونمندسازی این حوزه برداشته شود و فعالان حوزه رمز ارز بتوانند به صورت قانونی در کشور فعالیت کنند و این حوزه را توسعه دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا