بررسی طرح ساماندهی فعالیت رمز ارزها در کمیسیون اقتصاد دیجیتال

 

کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس درصورت عدم تعیین تکلیف موضوع ساماندهی رمزارزها از سوی دولت طرح خود را بررسی می کند.

به گزارش سیار نیوز، محمدرضا پورابراهیمی ددر مورد طرح ساماندهی بازار رمزارزها گفت: ما کمیته ای را تحت عنوان اقتصاد دیجیتال در کمیسیون برای بررسی طرح رمز ارزها تشکیل دادیم که این کمیته کار خودش را آغاز کرد ولی دولت در این میان متنی به ما ارائه داد و می خواست کارش را نهایی کند که در قالب لایحه به مجلس بدهد و وقتی دیدیم دولت کار جامع و خوبی انجام می دهد گفتیم منتظر می مانیم که دولت لایحه ای را در این زمینه به مجلس ارائه دهد ولی تا الان متنی که تحت عنوان لایحه باشد به مجلس ارائه نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر دولت تا آخر تابستان موضوع فرآیندش را با ما تعیین تکلیف نکند و‌ لایحه نیاورد طبیعتا ما کار کمیته را فعال می کنیم و طرح کمیسیون را در کمیته مورد بررسی قرار می دهیم.

وی ادامه داد: دولت قبل با طرح مجلس مخالفت کرد اما دولت سیزدهم مقداری از ما جلوتر بپد و جامع تر  بحث مربوط به ساماندهی رمزارزها دیده بود.

حضور فعالان بخش خصوصی حوزه انجمن بلاک چین در مجلس

پورابرهیمی تاکید کرد: در حین بررسی طرح در کمیسیون، بخش خصوصی، فعالان، انجمن بلاکچین نهادهای نظارتی ‌وهمه بخش ها دعوت شدند و نظراتشان را بیان کردند این  نظرات اخذ شد. حالا امکان دارد جایی نظرات بخش خصوصی و نهادهای امنیتی تامین نشده باشد که طبیعی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: بعد از بررسی طرح در کمیته در کمیسیون هم به صورت ریز بررسی می شود و مجددا در صحن کمیسیون از همه دستگاهها و بخش ها و انجمن ها دعوت می شود و نظرات آنها اخذ می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا