zimanews.ir

Memoo مکمل خانه هوشمند آمازون برای کودکان

در دنیای امروزی، والدین برای کنترل بهتر کودکان خود نیازمند یک دستیار دیجیتال می باشند تا بتوانند به فعالیت فرزند خود را در دنیای سایبری نظارت نمایند.

شرکت C-Way که یک شرکت تازه کار در زمینه تکنولوژیهای ویژه کودکان میباشد، دستگاه Memoo را درجهت سفارشی نمودن اسپیکر هوشمند Alexaی شرکت آمازون(کنترل کننده دیجیتال خانه) تولید نموده که مجهز به ابزار کنترل فرزندان و قابلیتهای ویژه کودکان میباشد.اما مشکل این دستگاه قیمت بالای آن است  (۱۷۵ دلار) یعنی چیزی نزدیک به چهاربرابر قیمت خانه هوشمند Echo Dot شرکت آمازون.

روش کار این دستگاه به این صورت است که والدین در ابتدا دستگاه را به نرم افزار گوشی خود متصل می کنند. سپس میتوانند از طریق دستگاه برای فرزند خود پیغام صوتی فرستاده، برنامه روزانه تنظیم کرده (تا هر روز دستگاه با صدای بلند آنرا تکرار کند) و همچنین در ساعتهای تنظیم شده دستگاه اخطار دهد.

بعلاوه فرزند شما میتواند بوسیله فرمانهای صوتی به بازیها، موزیکها و اطلاعات روی اینترنت دسترسی یابد. دستگاه قادر است دمای هوای بیرون را تشخیص داده و تغییر رنگ یابد تا فرزند شما بتواند لباس مناسب بپوشد. شبها نیز این دستگاه دما و میزان رطوبت اتاق فرزند شما را تنظیم مینماید.

این دستگاه به کاربران اجازه میدهد به سیستم کنترلی والدین آمازون دسترسی پیدا کنند. بوسیله این سیستم والدین میتوانند لیست فایلهای صوتی و تصویری را برای فرزند خود سفارشی کنند و یا دسترسی به  Wi-Fi را در ساعتهای محدودی امکان پذیر نمایند  و همچنین به افراد مشخصی از خانواده و نزدیکان اجازه دهند تا به فرزند خود از طریق نرم افزار پیغام صوتی بفرستد.

ایده شرکت C-Way  خوب است اما بنظر می رسد راهی طولانی در پیش دارد تا بتواند تعاملات الزام آور روزانه بین والدین و فرزند را حذف نماید. در حال حاضر این دستگاه تعاملاتی از قبیل بیدار کردن فرزند در صبح، یادآوری کردن به فرزند برای برداشتن ناهار خود و یا بستن در منزل را انجام می دهد.

این دستگاه در پاییز ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا