شرکت مبین نت

امضای تفاهم نامه همکاری ” مبین نت” و “بنیان نوآوری هوش مصنوعی”

تفاهم‌نامه همکاری در راستای توسعه اکوسیستم تحول دیجیتال و تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی، بین شرکت مبین نت و بنیان نوآوری هوش مصنوعی امضا شد.

به گزارش زیمانیوز، در حاشیه رویداد تحول دیجیتال در صنعت فولاد و معدن و صنایع معدنی، شرکت مبین‌نت و بنیان نوآوری هوش مصنوعی با حضور مهدی غیناقی، رئیس هیئت‌مدیره مبین‌نت و احسان ظفری، مدیرعامل شرکت بنیان نوآوری هوش مصنوعی تفاهم‌‌نامه همکاری امضا کردند.

رئیس هیئت‌مدیره مبین‌نت ضمن بیان اینکه تحریم‌ها و نبود زیرساخت‌های فنی از موانع تحول دیجیتال و هوشمندسازی است، درباره همکاری با بنیان نوآوری هوش مصنوعی گفت: «یکی از اهداف این تفاهم‌نامه این است که اکوسیستم تحول دیجیتال در کشور را به هم متصل کرده و بتوانیم در این حوزه، یک اکوسیستم منسجم ایجاد کنیم. به این صورت که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ را با یکدیگر آشنا و به هم متصل کنیم تا محصولات خود را مبتنی بر هوش مصنوعی تولید کنند.»

مهدی غیناقی افزود: «یکی از فناوری‌های لازم برای تحول دیجیتال، هوش مصنوعی است. به همین منظور باید در این مسیر حرکت کنیم که ابزارهای هوش مصنوعی را داخلی‌سازی و قابل‌ اطمینان کنیم تا با همکاری صنایع مختلف، به تولید محصولات مبتنی بر این فناوری برسیم.»

وی از تفاهم و مذاکرات با شرکت‌‌های بین‌المللی خبر داد و گفت «در حال مذاکره و تفاهم با شرکت‌های بین‌المللی برای انتقال دانش به شرکت‌های داخلی و راه‌حل‌های تحریمی در راستای تحول دیجیتال هستیم.»

مزیت‌های استفاده از اینترنت اشیا

در رویداد تحول دیجیتال در صنعت فولاد و معدن و صنایع معدنی، متخصص اینترنت اشیا و هوش مصنوعی شرکت مبین نت نیز در ارائه خود

به بیان کاربردهای اینترنت اشیا در صنعت و معدن پرداخت.

محمدرضا کامرانی، مزیت‌های استفاده از اینترنت اشیا را در غلبه بر محدودیت‌ها، تسهیل در جریان و دسترسی به اطلاعات، تنوع تجهیزات، تنوع محیطی و زمانی، تنوع پراکندگی، به‌کارگیری در ابعاد جغرافیایی مختلف و… اعلام کرد.

وی راهکارهای مبین‌نت برای استفاده از اینترنت اشیا را شکل‌گیری شبکه شرکا، توسعه محصول و فرایندها، تدوین نقشه راه تحول دیجیتال، طراحی محصول بر اساس نیاز مشتری، دانش یکپارچگی و راهکار سه‌سطحی نام برد.

صنایع سنگین هنوز در مسیر تحول دیجیتال قرار نگرفته‌اند

گفتنی است در این همایش، رضا سلطانعلی‌زاده مدیرکل دفتر توسعه اقتصاد و دستیار معاون علمی رئیس جمهور در امور توسعه بازار دانش‌بنیان در پنل ارائه چالش‌ها و راهکارها در پیاده‌سازی نظام تحول دیجیتال در شرکت‌های فولادی، معدنی و صنایع معدنی گفت: یکی از دلایل ارتباط نگرفتن بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع سنگین مثل فولاد نبود هماهنگی بین ساختار نحیف شرکت‌های دانش‌بنیان و نیازهای غول‌آسای صنایع بزرگ مثل فولاد و معدن است.

او درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: بخش پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران، در حوزه فناوری و صنایع ‌آی‌تی هستند و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع سنگین کمتر هستند.

ما هیچ شرکت موفق و شناخته‌ای مثل دیوار یا دیجی‌کالا در صنایع سنگین نداریم، این موضوع دلایل مختلفی دارد اما یکی از این دلایل این است که جثه شرکت‌های دانش‌بنیان با نیازهای غول‌های صنعتی هماهنگ نیست.

شرکت‌های دانش‌بنیان برای اینکه با صنایعی مثل صنعت نفت‌وگاز و فولاد و معدن کار کنند به قدر کافی بالغ نشده‌‌اند و صنایع دوست ندارند هر فصل از کارهایشان را به بخش‌ها و شرکت‌های متنوع بسپارند و از سویی شرکت‌های دانش‌بنیان کنار هم برای تکمیل یک زنجیره نمی‌توانند خوب و منظم کار کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Search