فیل اسپنسر

فیل اسپنسر سرویس Xbox Game Pass را یک مدل کسب و کار پایدار می‌داند

مدیر ایکس‌باکس یعنی «فیل اسپنسر» (Phil Spencer) سرویس Game Pass برای پی‌سی و ایکس‌باکس وان را یک مدل کسب و کار قابل اطمینان و پایدار می‌داند.

یکی از اقدامات مهم مایکروسافت در نسل جاری یعنی نسل هشتم راه‌اندازی سرویس Game Pass بوده است. با پرداخت تنها ۱۰ دلار در ماه (بارها این قیمت به ۱ دلار هم برای تبلیغات هرچه بیشتر رسیده)، بازیکنان می‌توانند به مجموعه‌ی گسترده‌ای از بازی‌های مختلف از جمله عناوین انحصاری و فرست پارتی مایکروسافت که در همان روز عرضه بر روی این سرویس قرار می‌گیرند، دسترسی داشته باشند. این سرویس همچنان به راه خود ادامه می‌دهد و راهی تمامی دستگاه‌هایی که مایکروسافت در آینده به عرضه می‌رساند نیز خواهد شد. اما این سرویس با این قیمت اشتراک پایین تا چه حد می‌تواند پایدار باشد؟ فیل اسپنسر نظر مثبتی در این زمینه دارد.

اسپنسر طی مصاحبه Stevivor درباره‌ی این نگرانی که احتمال دارد مایکروسافت تا بیشترین حد ممکن مشترک جذب کند و سپس قیمت اشتراک را افزایش دهد پاسخ داده است. وی چنین چیزی را رد کرده و گفته که Game Pass پایدار است و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت قابل توجهی وجود ندارد.

من می‌دانم که برخی افراد می‌گویند که «اوه، آن‌ها دارند این طرف و آن طرف هزینه می‌کنند تا مشتری جذب کنند و بعد با بالا بردن قیمت سر شما را کلاه بگذارند». چنین چیزی نیست. ما از این کسب و کار خود راضی هستیم. قطعاً در آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم اما نه به گونه‌ای که پایدار نباشد. پیشنهادات ویژه برای تبلیغات و چیزهایی از این دست خواهیم داشت – هر سرویسی این کار را انجام می‌دهد، اما این کسب و کار است و کسب و کاری که به خوبی جواب می‌دهد.

درحالی که سخنان فیل اسپنسر بسیار اطمینان‌بخش است، از طرفی خبر از این می‌دهد که بالاخره قیمت اشتراک این سرویس افزایش پیدا خواهد کرد که البته این امری طبیعی است. در حال حاضر که اشتراک Game Pass دارای قیمت بسیار خوبی است باید از آن بهره برد و منتظر ماند و دید که مایکروسافت در آینده چه اقداماتی برای آن انجام خواهد داد.

نظر شما راجع به گفته‌های فیل اسپنسر چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا