Privacy Auditing در ویندوز ۱۱: تشخیص برنامه‌هایی که از میکروفون، دوربین و داده‌های مکانی استفاده می‌کنند

Privacy Auditing در ویندوز ۱۱: تشخیص برنامه‌هایی که از میکروفون، دوربین و داده‌های مکانی استفاده می‌کنند

به گزارش سیار نیوز ویندوز ۱۱ به زودی قابلیتی به نام Privacy Auditing را تحت یک به روزرسانی دریافت می‌کند. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا برنامه‌هایی را که به دوربین، میکروفون یا موقعیت مکانی دسترسی دارند مشاهده کنند.

مایکروسافت ابتدا این ویژگی را برای آزمایش به توسعه دهندگان اپلیکیشن معرفی کرد. با این حال در آینده کاربران ویندوز ۱۱ هم به این ویژگی دسترسی خواهند داشت تا برای ادامه کار با برنامه‌هایی که به داده‌های حساس آن‌ها روی سیستم دسترسی دارند، تصمیم بگیرند.

این کار مایکروسافت شبیه Privacy Report اپلیکیشن اپل است که سال گذشته برای کاربران آیفون و آیپد عرضه شد. معاون شرکت و امنیت سیستم عامل مایکروسافت، دیو وستون خبر انتشار Privacy Auditing را اعلام کرد. به گفته مدیر اجرایی، این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا تاریخچه دسترسی به دستگاه‌های حساس را ببینند.

Privacy Auditing ویندوز ۱۱

Bleeping Computer هم گزارش داده که Privacy Auditing برای آزمایش در نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱ در اوایل این ماه در دسترس قرار گرفته است. گفته می‌شود نسخه فعلی Privacy Auditing به کاربران امکان می‌دهد گزارش‌های دسترسی به داده‌های حساس هفته گذشته شامل اسکرین شات‌ها و موقعیت مکانی کاربران را مشاهده کنند.

کارمندان داخلی ویندوز در Dev Channel با داشتن نسخه پیش نمایش واجد شرایط ویندوز ۱۱ و رفتن به Settings > Privacy & security > App permissions می‌توانند به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

در ماه دسامبر شرکت اپل، iOS ۱۵.۲ را به همراه برنامه Privacy Report منتشر کرد تا به کاربران امکان دیدن اینکه کدام برنامه‌ها و چند وقت یک بار به اطلاعاتی از قبیل موقعیت مکانی، مخاطبین، دوربین و میکروفون دسترسی دارند را بدهد. این ویژگی در آن زمان در iPadOS ۱۵.۲ نیز عرضه شد.

با این حال، اپل هنوز ویژگی متمرکز بر حریم خصوصی را در دسترس کاربران مک قرار نداده و مشخص نیست که آیا این ویژگی در آینده در macOS ارائه خواهد شد یا خیر. وجود قابلیت Privacy Auditing  در ویندوز ۱۱، مایکروسافت را قادر می‌سازد تا تجربه حفظ حریم خصوصی را به طور مشابهی برای کاربران رایانه‌های شخصی و لپتاپ ارائه دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا