یک کامیون پر از کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 30 به سرقت رفت

یک کامیون پر از کارت گرافیک EVGA GeForce RTX 30 به سرقت رفت

در حالی که دنیا با کمبود تراشه و کارت های گرافیک مواجه است، در این بین یک کامیون پر از کارت گرافیک سری EVGA GeForce RTX 30 هم دزدیده شد.

طبق پستی که توسط مدیر محصولات شرکت EVGA منتشر شد، یک کامپیون از کارت گرافیک های سری RTX 30 به سرقت رفت. در زمان وقوع این حادثه، این کارت‌های گرافیک در حال انتقال از سن فرانسیسکو به مرکز توزیع این شرکت در کالیفورنیا بودند.

البته کاربرانی که ناخواسته کارت گرافیکی که می‌خرند از انبار این دزدها به دست‌شان رسیده باشد، می‌توانند با وارد کردن سریال نامبر کارت خود در صفحه گارنتی سایت EVGA از آن باخبر شوند. مدیر محصولات شرکت EVGA تایید کرد که خرید یا دریافت محصولات دزدی غیرقانونی است و در صورت استفاده و تشخیص این کارت‌ها، گارانتی و آپگرید شامل حال آن‌ها نخواهد شد.

با این حال این مسئول به دلیل بررسی‌های پلیس هیچ جزئیات دیگری از عملیات سرقت به اشتراک عموم نگذاشته است. حتی مشخص نیست ارزش این بار کامیون چقدر بوده است.

این اولین باری نیست که بار بزرگی از کارت‌های گرافیکی به سرقت می‌روند و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود. در سال ۲۰۲۰، کارت های گرافیک‌ RTX 3090 به ارزش ۳۴۰ هزار دلار از کارخانه MSI در چین ربوده شدند. این کارت گرافیک‌ها با اینکه با برچسب قیمت ۱٫۴۹۹ دلاری عرضه می‌شوند، اما در بازار با قیمت ۲۰۰۰ دلار و حتی بالاتر هم فروخته می‌شوند. استخراج ارزهای دیجیتال و البته قدرت بالای این کارت‌های گرافیک در اجرای نرم‌افزارهای طراحی و بازی‌های ویدیویی باعث شده تا این کارت‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

منبع: The Verge

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا