توسعه اکوسیستم لجستیکی کشور، هدف مهم “قطاربار”

مدیرعامل و نائب رییس هیات‌مدیره قطاربار گفت: تجارت الکترونیک شرکت پیشتاز راه و شهر با استفاده از امکانات و خدمات لجستیک محلی و بومی هر منطقه و ارائه به مشتریان و موجب افزایش اشتغال‌زایی در این بخش می‌شود.

به گزارش زیمانیوز، مجید فغانی در رویداد معرفی خدمات قطاربار بیان کرد: شرکت “پیشتاز راه و شهر” در تلاش برای نقش آفرینی مناسب، رسیدن به جایگاهی مطلوب در صنعت لجستیک، رفع نیازمندی ها و مشکلات صنعت حمل و نقل و خدمات وابسته، با تکیه بر توانمندی‌های خود است.

وی افزود: تجارت الکترونیک، در ایران در ابتدای راه و به واسطه پتانسیل بالا، تجارتی رو به توسعه است. گفتنی است این صنعت به لطف محبوبیت استفاده از گوشی‌های هوشمند، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به جایگاه خوبی رسیده؛ استفاده از این خدمات با تمرکز بر لجستیک نه تنها کسب و کارها و فعالیت های روزانه را تسهیل خواهد کرد بلکه رشد، توسعه و همگانی شدن را با سرعت بالا برای مشتریان خود به ارمغان خواهد آورد.

به گفته فغانی، شرکت پیشتاز راه و شهر نیز در راستای بروزرسانی و تلاش جهت استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، پیاده‌‌سازی و توسعه سرویس تجارت الکترونیک را در راهبردهای خود مورد توجه قرارداده است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد بستر‌های کارآفرینی تاکید کرد: با توسعه اکوسیستم لجستیک کشور ، نقش بسزایی را در بهبود شرایط کسب وکار، رونق اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی ایفا خواهیم کرد. تجارت الکترونیک شرکت پیشتاز راه و شهر با استفاده از امکانات و خدمات لجستیک محلی و بومی هر منطقه و ارائه به مشتریان و موجب افزایش اشتغال‌زایی در این بخش می‌شود. در این بازار، بازیگران اصلی، سکوهای فعال در حوزه لجستیک، کارخانجات، بازرگانان، عمده فروش‌ها، ‌کوریر سرویس ها، فروشگاه‌ها و مشتریان عادی می‌باشند. اتوماسیون حمل بار و استفاده از سیستم‌های هوشمند رهگیری مرسوله‌ها نیز از دیگر اتفاقات مطلوب و بارز در سیستم لجستیک شرکت پیشتاز راه و شهر است که بهمراه این سرویس می‌تواند به تکمیل زنجیره ارائه خدمات یاری رساند.

مدیرعامل قطابار با بیان اینکه این سرویس که با همکاری شرکت توسعه تجارت هوشمند ماد پیاده سازی شده است افزود: این سرویس به کسب و کارها کمک می‌کند که بتوانند خدمات لجستیک مورد نیاز را به راحتی انتخاب نموده و کالاها و خدمات خود را با صرف کمترین زمان و مناسبترین هزینه با ایمنی بالا به دست مشتریانشان برسانند. با شناخت درست و کافی از بازار کسب و کارها و جامعه‌ای که این کسب و کارها در آن ایجاد و رشد کرده‌اند، می‌توان نسبت به افزایش استفاده کنندگان از سرویس‌ها و خدمات موجود در شرکت با دسترسی ۲۴ ساعته در تمامی ۳۶۵ روز سال برنامه‌ریزی داشته و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مشتریان و رضایتمندی به مراتب بیشتری را برای مشتریان خود به ارمغان آوریم.

حمل کالا بدون محدودیت وزنی در قطاربار

بر اساس این گزارش در ادامه مراسم رونمایی از پلتفرم قطاربار که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، برگزار شد مهرداد ملک محمدی، بنیانگذار شرکت تاپین به ارائه توضیحات تکمیلی از قطاربار پرداخت و در تشریح مزایای استفاده از این خدمت گفت: قطاربار یکی از سرویس‌هایی است که در تاپین عرضه می‌شود و از آنجا که قطار جزو حمل‌ونقل‌های ایمن و اقتصادی است، قطاربار هم از این طریق می‌تواند فرآیند ارسال مرسوله و خودرو را ایمن و سریع انجام دهد. کالاها در قطاربار یک بار بارگیری می‌شوند و در مقصد تخلیه می‌شوند و به همین خاطر قطاربار امنیت کالاهای شکننده را نیز تامین می‌کند. رهگیری و اطلاع‌رسانی مرحله‌ای هم از دیگر مزایای قطاربار است.

به گفته ملک محمدی، یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از قطاربار، حمل کالا بدون محدودیت وزنی است ضمن آن که امکان رهگیری کالا و مرسولات از ابتدا تا انتها امکانپذیر است.

وی مزیت دیگر قطاربار را حمل ترکیبی، قیمت اقتصادی و سرویس درب به درب عنوان کرد و گفت: افراد و کسب و کارها می‌‌توانند از سرویس حمل خودرو و ارسال مرسوله از در منزلشان تا مقصد مورد نظر نیز استفاده کرده و از روش‌های پرداخت آنلاین، پیش کرایه یا پس‌کرایه بهره‌مند شوند. او همچنین ادامه داد قطار بار در واقع تکمیل‌کننده زنجیره لجستیک شرکت‌های حمل است و از همکاری با شرکای تجاری در این زمینه استقبال می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا