ایکس‌باکس

کنسول نسل جدید مایکروسافت صرفاً «ایکس‌باکس» نام دارد

درحالی که همگی از نام کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس سریز ایکس گیج شده‌اند، ظاهراً این کنسول در واقع صرفاً ایکس‌باکس نام دارد.

علاوه بر شکل و شمایل و طراحی شبیه به برج، نام کنسول نسل جدید مایکروسافت از زمان رونمایی‌اش طی مراسم The Game Awards 2019 همواره مورد بحث بوده و عده‌ای آن را دشوار و گیج‌کننده خوانده‌اند ولی ظاهراً داستان چیز دیگری است.

به گفته‌ی Business Insider، یک سخن‌گوی مایکروسافت به آن‌ها اعلام کرده است که کنسول نسل جدید مایکروسافت صرفاً «ایکس‌باکس» نام دارد و «سریز ایکس» اسم مدل آن است.

نامی که به نسل جدید می‌آوریم صرفاً ایکس‌باکس است. در The Game Awards محقق شدن این نام با ایکس‌باکس سریز ایکس را دیدید.

وی همچنین گفته است که نام ایکس‌باکس سریز ایکس فضا را برای ارائه‌ی کنسول‌های بیشتر در آینده فراهم می‌کند. اساساً مایکروسافت کنسول بازی خود را تجدید برند می‌کند و قرار است فقط نام ایکس‌باکس را بر روی آن قرار دهد. البته شاید در ابتدا این تصمیم کمی عجیب به نظر برسد خصوصاً از آنجا که نام اولین کنسول این خانواده هم «ایکس‌باکس» بود اما این شیوه‌ی نام‌گذاری جدید با مسیری که مایکروسافت دارد کسب و کار گیمینگ خود را به سوی آن سوق می‌دهد در یک راستا به نظر می‌رسد.

نام‌های کنسول‌های قبلی مایکروسافت با توجه به زمان عرضه‌ی آن‌ها شاید گیج‌کننده و مضحک به نظر بیاید. ایکس‌باکس وان اصولاً باید نام اولین کنسول این خانواده باشد ولی در واقع سومین کنسول به حساب می‌آید و کنسول دوم هم ایکس‌باکس ۳۶۰ است که اگر فردی به اندازه‌ی کافی با دنیای بازی‌های ویدئویی و کنسول‌های آن آشنایی نداشته باشد بی‌شک در حفظ این نام‌ها و به خاطر سپردن ترتیب آن‌ها به مشکل بر می‌خورد.

 این کنسول در تعطیلات سال ۲۰۲۰ به همراه دو عنوان Halo Infinite و Hellblade 2: Senua’s Saga روانه‌ی بازار خواهد شد. البته عنوان به شدت مورد انتظار Halo Infinite قرار است بر روی ایکس‌باکس وان و پی‌سی نیز به انتشار برسد.

نظر شما راجع به ایکس‌باکس سریز ایکس چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا