بهترین تبلت‌هایی که می‌توانید در سال ۲۰۲۲ خریداری کنید

بهترین تبلت‌هایی که می‌توانید در سال ۲۰۲۲ خریداری کنید

تبلت‌ها دستگاه‌هایی عالی برای کار و بازی هستند که طی سال‌های اخیر از تنوع خوبی در بازار برخوردار شده‌اند. به همین دلیل دست شما برای انتخاب از میان انواع تبلت‌ها با کارکردها و ویژگی‌های گوناگون کاملا باز است. البته از سوی دیگر، تنوع تبلت‌ها و تفاوت میان ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند کار انتخاب بهترین تبلت را برای شما دشوارتر هم کند.

در این مطلب سیار نیوز به معرفی و بررسی بهترین تبلت‌هایی که می‌توانید در سال ۲۰۲۲ خریداری کنید خواهیم پرداخت. سعی کردیم انواع تبلت‌ها برای کاربردهای مختلف را در این لیست بگنجانیم. بدین ترتیب شاید انتخاب تبلت مد نظرتان آسان‌تر شود.

اپل آیپد ایر (Apple iPad Air)

مزیت‌ها:

  • پردازنده M۱ با بهترین عملکرد
  • سبک و کوچک
  • نرم افزار مناسب برای بازی و کار
  • صفحه نمایش بزرگ، رنگی و شفاف
  • دارای انواع لوازم جانبی

معایب:

  • فقط ۶۴ گیگابایت حافظه دارد
  • عملکر ضعیف باتری

دلیل توصیه به خرید: آیپد ایر تقریبا تمام ویژگی‌های آیپد پرو را با قیمتی پایین‌تر در اختیارتان می‌گذارد.

مناسب برای: هر کسی که دنبال یک تبلت عالی با قیمتی مناسب است.

بهترین تبلت سال جدید میلادی

دلیل انتخاب آیپد ایر

این تبلت با توجه به قیمت ۶۰۰ دلاری که دارد دارای یکی از بهترین ارزش خریدها میان دیگر تبلت‌ها است. البته این به معنی ارزانتر بودن آن نسبت به دیگر مدل‌ها نیست. بلکه امکانات ارائه شده توسط آن با این قیمت موجب خاص شدنش می‌شود. بسیاری از این امکانات، توسط رقبای آیپد ایر با قیمتی به مراتب بالاتر عرضه می‌شوند. البته این انتخاب دلایل دیگری هم دارد:

عملکرد این تبلت یکی دیگر از نقاط قوت آن است. اپل از تراشه M۱ که تراشه‌ای در حد لپتاپ است در این تبلت استفاده کرده است. این همان پردازنده‌ای است که در سری جدید آیپد پرو و مک بوک ایر استفاده شده است. M۱ پردازنده‌ای فقوی است و تقریبا هر کاری را می‌توان با آن انجام داد از جمله ویرایش ویدیو.

این تبلت در بسیاری از موارد مانند یک لپتاپ عمل می‌کند. به عنوان مثال با توجه به اینکه سیستم عامل آن iPadOS است می‌تواند جایگزین خوبی برای لپتاپ باشد. اگر از Magic Keyboard روی این تبلت اسنفاده کنید میتوانید آن را به لپتاپ خوب تبدیل نمایید. این تبلت از قلم‌های اپل نسل دوم هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین انتخاب خوبی برای طراحان و تایپیست‌ها است.

طراحی این تبلت در سطحی بالا انجام شده است. حاشیه‌های آن به حدی باریک نیست که اشکالی در نحوه گرفتن آن پیش بیاید. همچنین وزن و صفحه نمایش فشرده ۱۰/۹ اینچی آن موجب می‌شود راحتتر در دستانتان قرار گیرد.

البته طراحی این تبلت نسبت به نوع قدیمی‌تر آن که در سال گذشته عرضه شد تفاوتی نکرده است که این مساله بیشتر به دلیل کامل بودن طراحی آن است.

متاسفانه خبری از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی پروموشن آیپد پرو در این تبلت نیست. این سماله ممکن است هنگام استفاده از این تبلت با صفحه نمایش‌های با نرخ رفرش بالاتر به چشمتان بیاید. اگرچه با استفاده از صفحه نمایش‌های استاندارد ۶۰ هرتزی مشکلی در این رابطه احساس نخواهید کرد.

دوربین‌های این تبلت عملکرد خوبی دارند. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی آن واقعا راضی کننده هستند.  قابلیت Center Stage  باعث مش ود حتی با جابجا شدنتان، همواره در وسط قاب قرار داشته باشید. البته بعید است که از دوربین عقبی تبلت برای عکسبرداری استفاده زیادی کنید ولی به هر حال در مواقع لزوم شما را راضی خواهد کرد.

درست است که آیپد ایر ارزانترین تبلت موجود نیست ولی تنوع ویژگی‌ها و قابلیت‌های رائه شده توسط آن که میتوانند انواع نیازهای شما را برطرف کنند موجب ارزشمندتر شدن آن می‌شود. اما اگر به دنیال یک تبلت اندرویدی یا ارزانتر هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

سامسونگ گلکسی تب S۸ پلاس

مزیت‌ها:

  • قدرتمند
  • طراحی زیبا
  • صفحه نمایش فوق العاده
  • اسپیکرهای عالی

معایب:

  • عدم وجود جعبه برای کیبورد
  • برخی مشکلات نرم افزاری

دلیل توصیه به خرید: بهترین تبلت اندرویدی بازار.

مناسب برای: کسانی که نیاز به تبلتی حرفه‌ای و کابردی با صفحه نمایش بزرگ دارند.

بهترین تبلت با صفحه نمایشی بزرگ

دلیل انتخاب سامسونگ گلسی تب

اگر به دنبال بهترین تبلت ندرویدی هستید بدون شک گلکسی تب S۸ پلاس باید اولین انتخاب شما باشد. صفحه نمایش آمولد ۱۲.۴ اینچی آن بزرگ و بسیار کاربردی است. درست است که تب S۸ اولترا از صفحه نمایش بزرگتری برخوردار است ولی به نظر برای یک تبلت، همین اندازه مناسب‌تر باشد.

قاب تبلت از آلوینیوم ساخته شده و حسی عالی به شما منتقل می‌کند. این تبلت بسیار باریک و سبک است. طراحی این تبلت بسیار خوب است و بدون شک شما را ناامید نخواهد کرد.

ولی ظاهر خوب تنها موردی است که این تبلت را به یک گزینه عالی تبدیل می‌کند؛ بیایید کمی به لوازم جانبی آن بپردازیم. این تبلت دارای یک قلم S Pen است که می‌توان آن را از طریق نوار مغناطیسی پشت تبلت جاسازی و شارژ کرد. این قلم برای طراحی و نوشتن بسیار کاربردی است ولی عدم وجود کیس برای کیبورد در کنار تبلت عجیب است.

بر خلاف قلم، هیچ جعبه‌ای برای کیبورد در نظر گرفته نشده است که این مساله‌ای ناامید کننده خواهد بود. البته خود کیبورد بسیار خوب عمل می‌کند و می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند. گرچه نمی توان آن را با کیبوردهای لپتاپ مقایسه کرد.

عملکرد این لپتاپ بسیار خوب است. پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل اول بسیار قدرتمند و با عملکردی عالی است. این عملکرد مخصوصا وقتی با صفحه نمایشی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی همراه می‌شود بیش از پیش به چشم می‌آید.

گزینه‌های مربوط به فضای ذخیره سازی نیز خوب هستند. شما میتوانید تبلت‌های ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت را بنا به نیاز خود انتخاب کنید. این مقدار از فضای ذخیره سازی معمولا برای کاربران تبلت کافی است.

شاید نرم افزار بزرگترین مشکل این تبلت باشد. برخلاف آیپدها و سیستم عامل iPadOS، تبلت‌های اندرویدی هنوز به خوبی برای کار با این سیستم عامل تطابق پیدا نکرده‌اند. درواقع به نظر می‌رسد اندروید هنوز نتوانسته است از امکاناتی که صفحه نمایش‌های بزرگ در اختیارش می‌گذارند به خوبی استفاده کند.

استفاده از قابلیت Dex Mode که تبلت را شبیه کامپیوترهای دسکتاپ می‌کند تا حدی به رفع این نقیصه کمک می‌کند ولی باز هم شاهد عملکرد چندان خوبی از آن نیستیم. بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی برای کار با گوشی‌های هوشمند طراحی شده و هنوز برای تعامل از طریق صفحه نمایش‌های بزرگ سازگار نشده‌اند.

اپل آیپد (۲۰۲۱)

مزیت‌ها:

  • عمر بسیار خوب باتری
  • سخت افزار قدرتمند
  • دوربین سلفی خیلی خوب
  • پشتیبانی نرم افزاری عالی
  • فضای ذخیره سازی بیش از ۶۴ گیگابایت

معایب:

  • روشنایی کم صفحه نمایش
  • استفاده از پورت لایتینگ
  • مشکل تاچ سنسور آیدی

دلیل توصیه به خرید: یکی از بهترین تبلت‌های خوش قیمت بازار.

مناسب برای: هر کسی که به تبلت نیاز دارد.

بهترین تبلت با قیمتی خوب

دلیل انتخاب اپل آیپد

در دنیای تبلت‌ها اگر به دنیال تبلتی بدون زواید و با قیمتی خوب هستید پس باید سراغ آیپدهای ساده را بگیرید. بهتر است استفاده از واژه ساده شما را به اشتباه نیندازد. این تبلت ساده دارای یک صفحه نمایش خوب ۱۰/۲ اینچی، باتری بسیار خوب  احتمالا بهترین نرم افزار موجود میان تبلت‌ها است. البه شاید نوع طراحی آن کمی قدیمی به نظر برسد. ولی گذشته از این مورد واقعا انتخاب خوبی برای شما خواهد بود و می تواند در نوع خود بهترین تبلت باشد.

بهتر است با مرور مشخصات داخلی آن شروع کنیم. این آیپد با یک پردازنده قدیمی تجهیز شده است. ولی این پردازنده یک پرچمدار است و این موجب متفاوت شدن داستان می‌شود. پردازنده بایونیک A۱۳ همان پردازنده‌ای است که در آیفون ۱۱ استفاده شد.

A۱۳ علیرغم سن خود هنوز هم جزو پردازنده‌های قدرتمند به حساب می‌آید. این پردازنده می‌تواند تقریبا همه بازی‌های مناسب تبلت را اجرا کند. ضمن اینکه برای سالهای پیش رو هم می‌تواند به خوبی قدرت تبلت شما را تضمین کند.

فضای ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی آیپد ایر به شما امکان نصب انواع بازی‌ها و برنامه‌ها  را می‌دهد. آیپد در زمینه دوربین سلفی خود یک پیشرفت برگ داشت. حالا به جای لنز ۱.۲ مگاپیکسلی شاهد استفاده از لنز ۱۲ مگاپیکسلی در آن هستیم. در واقع حالا آیپد دارای یک دوربین سلفی مناسب برای تماس ویدیویی و عکسبرداری است.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم عمر باتری این تبلت بسیار خوب است. بنابراین میتوانید بدون نگرانی از اینکه شارژر را همراه ندارید از آن استفاده کنید.

قیمت این تبلت در حال حاضر ۳۲۹ دلار است. این قیمتی مناسب برای یک تبلت به شمار می‌رود. حقیقت این است که در میان تبلت‌های اندرویدی و در این بازه قیمتی به سختی می‌توان رقیبی برای آیپد ایر پیدا کرد. بنابراین اگر نیاز به تبلتی خوب و با عملکردی شبیه یک کامپیوتر دسکتاپ معمولی دارید پس آیپد می‌تواند بهترین تبلت برای شما باشد.

اپل آیپد مینی ۶

مزیت‌ها:

  • به اندازه کافی بزرگ برای انجام بیشتر کارها
  • اندازه مناسب برای حمل در سفر
  • عملکرد قدرتمند
  • اسپیکر خوب
  • استفاده از USB-C

معایب:

  • روشنایی کم صفحه نمایش
  • برای تولید محتوا خیلی کوچک است
  • عدم استفاده از جک هدفون
  • دلیل توصیه به خرید: تبلتی عالی با اندازه کوچک
  • مناسب برای: هر کسی که نیاز به تبلت‌های کوچکتر دارد

بهترین تبلت با اندازه کوچک

دلیل انتخاب آیپد مینی ۶

مدت تقریبا زیادی طول کشید تا اپل آیپد مینی آپدیت شود. به همین ترتیب، طراحی مجدد ظاهر آن هم مدتی طول کشید. خوشبختانه با پایان یافتن انتظارات، آیپد مینی جدید که به نام آیپد مینی ۶ هم شناخته می‌شود از راه رسید. طراحی این تبلت همتراز با دیگر محصولات آیپد است. بنابراین می‌توان گفت آیپد مینی نسخه‌ای کوچکتر از آیپد ایر و آیپد پرو است.

البته آیپد مینی از لحاظ مشخصات سخت افزاری تطابق چندانی با آیپد ایر و آیپد پرو ندارد؛ ولی این نباید باعث شود که فکر کنید در حال کار با تبلتی پایین رده هستید. این تبلت دارای پردازنده بایونیک A۱۵ است. از آنجایی که در آیپد مینی از پردازنده M۱ موجود در آیپدهای گرانتر استفاده نشده است قیمتش هم به مراتب پایین‌تر از آن‌ها است.

آیپد مینی هر بازی‌ای را که نیاز داشته باشید برایتان ایجاد می‌کند.ضمنا با توجه به اندازه کوچک آن، در این تبلت فضای کافی برای کار با اپلیکیشن‌های تولید محتوا ندارید. اما آیا این مساله آن را به انتخاب بدی تبدیل می‌کند؟ قطعا خیر. آیپد مینی قابل حمل و قدرتمند است. پس اگر به تبلتی با این دو ویژگی نیاز داشته باشید آیپد مینی مناسب شما خواهد بود.

باتری این تبلت حدود یک و نیم روز قابل استفاده است. پس می‌توانید با خیال راحت آن را با خود بیرون ببرید. ضمنا آیپد مینی از قلم‌های نسل دوم اپل پشتیبانی می‌کند.

شاید اندازه کوچک این تبلت برای همه افراد جالب نیاشد ولی اگر به دنبال تبلتی کوچکتر که به راحتی قابل حمل باشد هستید، باید آپید مینی را انتخاب کنید. با وصل کردن کیبورد و موس به این تبلت، در واقع یک سیستم متحرک با خود دارید. ضمن اینکه تماشای ویدیو، خواندن کتاب یا هر کار دیگری که دلتان میخواهد با آن قابل انجام است.

آمازون فایر اچ دی ۸

مزیت‌ها:

  • دارای امکانات آمازون
  • بسیار مقرون به صرفه
  • باتری خوب

معایب:

  • تبلیغات زیاد در محیط نرم افزار
  • عملکرد کند
  • صفحه نمایش نه چندان خوب

دلیل توصیه به خرید: شاید فضای این تبلت بیش از حد برای آمازون سفارشی شده باشد ولی برای کاربران پرمیوم و دوستدارن الکسا بسیار کاربردی است

مناسب برای: علاقه مندان به آمازون

بهترین تبلت آمازون

دلیل انتخاب آمازون فایر اچ دی ۸

این تبلت نسخه آپدیت شده آمازون فایر اچ دی ۲۰۱۸ است که نسبت به آن تغییرات چندان زیادی نداشته است. این تتغییرات در حد تعبیه پورت USB-C و پردازنده سریعتر می‌شود. این تبلت جزو ارزان‌ترین تبلت‌های موجود در بازار است و به همین دلیل خریدن آن توصیه می‌شود.

صفحه نمایش LCD با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل این تبلت چندان به روز نیست. ضمن اینکه از زاویه دید خوبی هم برخوردار نیست. گرچه برای دیدن فیلم و مطالعه مناسب است. البته استفاده از چنین صفحه نمایشی با توجه به قیمت تبلت، توجیه پذیر است.

بدنه فایر اچ دی از پلاستیک و رنگارنگ است. اسپیکرهای استریو دالبی اتم آن از بلندی صدای قابل توجهی برخوردار هستند. بنابراین صدای فیلم‌ها، موسیقی و سرویس استریم موسیقی آمازون در آن به خوبی قابل پخش است.

سرویس الکسا (Alexa) به خوبی در این تبلت کار می‌کند. مثلا با جستجوی نام فیلم‌های محبوب، رستوران‌های نزدیک و وضعیت آب و هوا، نتایج به صورت گرافیکی روی صفحه نمایش به شما نشان داده می‌شوند (حتی اگر قفل باشد). الکسا از طریق این تبلت می‌تواند وسایل هوشمند خانه را کنترل کرده، پیتزا سفارش دهد، تاکسی اینترنتی خبر کند و تقریبا هر کاری که با اسپیکرهای اکوی آمازون قابل انجام است را برای شما به ارمغان آورد.

عمر باتری هم بسیار خوب است. با انجام کارهایی مثل مطالعه، بازی و استریم ویدیو می‌توان تا ۱۲ ساعت روی باتری تبلت حساب باز کرد. سیستم عامل Fire OS این تبلت نسخه سفارشی سازی شده اندروید است. این سیتم عامل مطمئنا مورد علاقه همگان نخواهد بود. اما افرادی که عاشق اکوسیستم آمازون هستند از آن لذت خواهند برد.

آمازون با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار تقریبا بی رقیب است. شاید صفحه نمایش و عملکرد تبلت در هنگام انجام کارهای سنگین چندان رضایتبخش نباشد ولی وقتی صحبت از تبلت بسیار ارزان می‌شود شاید انتخاب دیگری در میان نباشد.

آماوزن فایر اچ دی ۸ نسخه کودکان

مزیت‌ها:

  • نمایش محتوای مناسب برای کودکان
  • وارانتی ۲ ساله
  • کنترل ساده توسط والدین
  • بدنه محکم
  • عمر خوب باتری

معایب:

  • وابستگی کامل به اکوسیستم آمازون
  • برخی محتواها نیاز به اینترنت دارند

دلیل توصیه به خرید: وقتی صحبت از کنترل والدین می‌شود انتخاب دیگری در میان نیست.

مناسب برای: کودکان و نوجوانان.

بهترین تبلت برای کودکان

دلیل انتخاب آمازون فایر اچ دی ۸ نسخه کودکان

از آنجایی که هیچ رقیب قوی برای آمازون در بخش تبلت‌های مربوط به کودکان وجود ندارد می‌توان گفت این تبلت تنها انتخاب موجود برای دسته‌ای از کاربران است که به محتوای ارائه شده به کودکانشان توجه زیادی دارند.

این تبلت دارای صفحه نمایش ۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است. مقدار روشنایی و تنوع رنگ‌های به کار رفته در این صفحه نمایش قابل قبول است. فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی تبلت، برای ذخیره انواع کتاب‌ها، بازی‌ها و دیگر فایل‌های رسانه‌ای کافی است. در صورت نیاز به فضای بیشتر میتوانید از کارت حافظه هم استفاده کنید.

همانطور که از اسم تبلت پیداست کارکرد اصلی آن در توانایی والدین برای اعمال کنترل روی تنظیمات تبلت است. نرم افزار سیستم عامل Fire OS که نسخه‌ای سفارشی سازی شده از اندروید است به شما امکان مدیریت نحوه کاربری، تنظیم اهداف آموزشی و اعمال محدودیت دسترسی بر اساس سن کاربر را می‌دهد. داشبورد والدین به آن‌ها امکان نظارت بر فعالیت بچه‌هایشان و نحوه استفاده آن‌ها از تبلت را هم می‌دهد.

این تبلت، دسترسی رایگان یک ساله به سرویس FreeTime آمازون را هم برای کاربرانش فراهم کرده است. این سرویس شامل بیش از ۱۵۰۰ بازی، اپلیکیشن، محتوای آموزشی، کتاب و ویدیوی مناسب برای کودکان است. در هر صورت، در این قیمت تبلت بهتری برای کودکانی که باید تحت نظارت والدینشان از فناوری‌ها استفاده کنند وجود ندارد.

مایکروسافت سرفیس پرو ۸

مزیت‌ها:

  • صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی
  • عملکرد عالی
  • دسترسی آسان به SSD
  • قلم بسیار خوب

معایب:

  • قیمت زیاد
  • عدم پشتیبانی از اپلیکیشن‌های موبایلی

دلیل توصیه به خرید: یک رقیب قدرتمند برای آیپد پرو که ویندوز ۱۱ را اجرا می‌کند.

مناسب برای: کسانی که تبلتی قدرتمند با سیستم عامل ویندوز می‌خواهند.

بهترین تبلت ویندوزی

دلیل انتخاب سرفیس پرو ۸

بر خلاف دیگر گزینه‌های موجود در این لیست که از سیستم عامل‌های مخصوص موبایل و تبلت استفاده می‌کنند، سرفیس پرو از ویندوز ۱۱ که در اصل برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپتاپ است بهره می‌برد. این مزیت بسیار بزرگی برای این تبلت است. البته سرفیس پرو گران و فاقد انعطاف لازم برای یک سیستم عامل تبلت است؛ ولی هنوز برای برخی افراد بهترین تبلت به شمار می‌رود.

ابتدا نگاهی به لوازم جانبی تبلت می‌اندزایم. کاور تایپ مثل همیشه بسیار عالی است. این کاور دارای یک کیبورد فول سایز است. گرچه تاچ پد اندکی کوچکتر از چیزی است که انتظار داشتیم ولی هنوز عملکرد خوب و روانی دارد. در نسخه جدید این تبلت، ی اسلات شارژ برای قلم اضافه شه است که به ارزش آن اضافه می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که به سرفیس اضافه شده است، بازخورد لمسی است. این قابلیت، به شما احساس حرکت قلم روی کاغذ را منتقل می‌کند که بسیار جالب و متفاوت است.

سرفیش پرو ۸ یکی از قدرتمندترین تبلت‌های ویندوزی است که میتوانید تهیه کنید. سرعت پردازش آن بسیار بالا است و با اینکه از گرافیک مجزا بهره نمی برد باز هم می‌تواند پاسخگوی اکثر نیازهای شما باشد.

در این میان باتری سرفیس می‌تواند اندکی ناامید کننده باشد. مخصوصا اگر از تب‌ها، برنامه‌ها و استریم‌های زیادی در طول روز استفاده کنید. البته عملکرد باتری نسبت به مدل‌های قبلی بهتر شده است ولی هنوز جای کار دارد.

طراحی سرفیس نسبت بخ مدل قبلی تغییر چندانی نداشته است ولی همچنان عالی به نظر می‌رسد. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش کم شده است و اندازه آن به ۱۳ اینچ رسیده است.  نرخ رفرش صفحه نمایش سرفیس پرو ۸، ۱۲۰ هرتز است. مهمترین نکته اینکه ویندوز ۱۱ که بزرگترین آپدینت ویندوز از زمان ویندوز ۱۰ است در این تبلت به کار گرفته شده است. اینکه یک تبلت می‌تواند از امکانات ویندوز ۱۱ به خوبی بهره ببرد نکته بسیار هیجان انگیزی است.

در مدل‌های قبلی اشکالاتی در زمینه تطابق سیستم عامل ویندوز با تبلت وجود داشت. ولی حالا سرفیس پرو ۸ نشان داده که می‌توان با استفاده از یک تبلت هم لذت کار با سیستم عامل ویندوز را چشید.

سرفیس پرو ۸ یکی از بزرگترین رقبای آیپد پرو است. البته متاسفانه این دو در قیمت هم رقیب هم هستند و بازه قیمتی مشابهی دارند. مدل ۱۲۸ گیگابایتی این تبلت از قیمت ۱۱۰۰ دلاری شروع می‌شود. مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی آن هم به ترتیب ۱۲۰۰ دلار و ۱۴۰۰ دلار قیمت دارند.

اپل آیپد پرو (۹/۱۲ اینچی)

مزیت‌ها:

  • عملکرد عالی
  • صفحه نمایش زیبا
  • طراحی فوق العاده

معایب:

  • قیمتی تقریبا برابر با مک بوک

دلیل توصیه به خرید: بسیار قدرتمند و دارای صفحه‌ای بزرگ.

مناسب برای: گیمرها، تولید کنندگان محتوا و دیگر افرادی که به دنبال بهترین تبلت هستند.

بهترین تبلت موجود در بازار

دلیل انتخاب آیپد پرو

آیپد پرو بزرگترین و قدرتمندترین و شاید بهترین تبلت موجود در بازار است. آیپد پرو برای هر نوع کاری مناسب است. این تبلت نه تنها برای بازی و پخش فیلم که حتی برای طراحی هم بهترین گزینه موجود است. صفحه نمایش آیپد پرو برای دیدن فیلم، مطالعه، بازی و … بسیار خوب است.

حاشیه‌های آن باریک است و دکمه هوم هم با فیس آیدی جایگزین شده است. اپل اقدام به تعبیه پورت تایپ C در این تبلت کرده است تا برای نصب انواع لوازم جانبی به آن مشکلی نداشته باشید.

آیپد پرو دارای صفحه نمایشی با رزولوشن ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ پیکسل است و از فناوری لیکوئید رتینا XDR در آن استفاده شده است. این فناوری به خصوص برای گیمرها تجربه‌ای بی نظیر از کار با این تبلت به همراه می‌آورد.

با نگاهی به مشخصات پردازنده، متوجه استفاده از تراشه M۱ در این مدل می‌شویم. به همین دلیل عملکرد آیپد پرو با مک مینی جدید، آی‌مک و مک بوک ایر برابری می‌کند. بنابراین کاربران آن نباید نگران مواجه شدن با محدودیت‌های سخت افزاری در هنگام انجام کارهای سنگین باشند.

آیپد پرو می‌تواند هر نوع بازی یا برنامه سنگین طراحی را به راحتی اجرا کند. فضای ذخیره سازی ین تبلت از ۱۲۸ گیگابایت شروع شده و تا ۲ ترابایت هم قابل افزایش است. گرچه با افزایش آن، قیمتش هم بالاتر خواهد رفت. ضمنا امکان استفاده از کارت حافطه در آیپد پرو وجود ندارد.

این تبلت به خصوص اگر نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید گران است. ضمن اینکه دارای جک هدفون نیست. با این وجود، آیپد پرو همچنان بهترین تبلت موجود در بازار است و اگر می‌خواهید تبلتی همه فن حریف داشته باشید باید به سراغ آن بروید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا