ویروس کرونا

افزایش ترافیک گیمینگ ایتالیا به دنبال تعطیلی به‌خاطر شیوع ویروس کرونا

ترافیک اینترنت در ایتالیا که این روزها به شدت درگیر ویروس کرونا است، توسط افرادی که در خانه مانده‌اند و همواره مشغول بازی کردن هستند اشغال شده است.

دولت ایتالیا در واکنش به شیوع ویروس کرونا در این کشور اقداماتی جدی را انجام داده است. نخست وزیر این کشور یعنی «جوزپه کونته» (Giuseppe Conte) دستور داده است که تمامی فروشگاه‌های غیر ضروری تا ۲۵ مارچ تعطیل شوند و همچنین تمامی مدارس در سراسر کشور تعطیل شده است. و حال که نوجوانان این کشور در خانه‌های خود هستند و جای دیگری برایشان باقی نمانده  است، ظاهراً به Fortnite و Call of Duty روی آورده‌اند و ترافیک کل کشور را اشغال کرده‌اند.

سایت بلومبرگ می‌گوید که «مقدار داده‌ای که در شبکه‌ی ملی Telecom SpA عبور می‌کند در دو هفته‌ی گذشته بیش از دو سوم افزایش داشته است». اگرچه بخشی از این ترافیک به بزرگسالانی که از خانه‌ی خود مشغول به انجام کارهایشان هستند تعلق دارد، احتمالاً بخش کوچکی از کل ترافیک را تشکیل می‌دهند.

اساساً ترافیک مربوط به گیمینگ سهم بیشتری از پهنای باند را در اختیار دارد اما این این پهنای باند به کجا می‌رود؟ Telecom Italia اعلام کرده است که بخش اعظم فعالیت افزایش یافته در اینترنت به Fortnite یا Call of Duty برمی‌گردد. البته همچنین بخشی از ترافیک به‌خاطر به‌روزرسانی کردن بازی‌ها اشغال شده است. بازی‌های امروزه مدام بهینه‌سازها، به‌روزرسان‌ها و محتویات جدید مختلف دریافت می‌کنند و دانلود کردن آن‌ها می‌تواند بر روی شبکه فشار وارد کند. همچنین باید حجم آن‌ها را هم مورد توجه قرار داد؛ Call of Duty: Modern Warfare هم‌اکنون به‌خاطر به‌روزرسان‌ها و حالت جدید Warzone حجمش به بیش از ۱۵۰ گیگابایت می‌رسد.

درحالی که تقاضای پهنای باند به ایتالیا فشار وارد کرده است، کشورهای اروپایی دیگر هم که درگیر شیوع ویروس کرونا هستند خود را برای چنین اتفاقی آماده می‌کنند. با توجه به مقاله‌ی بلومبرگ، «تلیا کریر» (Telia Carrier)، یکی از ارائه‌دهندگان شبکه‌ی فیبری سوئدی، در ماه فوریه افزایش ۲.۷ درصدی ترافیک را مشاهده کرده و انتظار رشد بیشتر در ماه مارچ را نیز دارد.

بیماری همه‌گیر ویروس کرونا یا به‌طور دقیق‌تر کووید-۱۹ تا به اینجا تاثیرات قابل توجهی بر روی صنعت گیمینگ گذاشته است؛ نینتندو در تولید نینتندو سوئیچ و ولو در تولید هدست واقعیت مجازی ولو ایندکس دچار مشکل شده‌اند و اگر وضعیت همین‌گونه ادامه پیدا کند، با ناتوانی تامین واحدهای کافی مواجه خواهند بود. همچنین زمزمه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کرونا می‌تواند به کمبود واحدهای کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت یعنی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سریز ایکس منجر شود. علاوه بر این‌ها، پس از انصراف کوجیما پروداکشنز، الکترونیک آرتس، سونی، فیسبوک، مایکروسافت و اپیک گیمز از شرکت در GDC 2020، برگزارکنندگان این رویداد رسماً برگزاری آن را به تعویق انداختند و قرار است که در تاریخ دیرتری میزبان بازیکنان باشند و درحالی که زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید، بالاخره رسماً اعلام شد که بزرگ‌ترین رویداد گیمینگ سال یعنی E3 2020 نیز لغو شده است و شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، یوبی‌سافت و اسکوئر اینکس به دنبال روش‌های جایگزین برای رونمایی از برنامه‌ها و عناوین خود هستند. حتی استودیوی سازنده‌ی Destiny یعنی «بانجی» (Bungie) به‌خاطر این موضوع دفاتر خود در سراسر جهان را تعطیل کرده و تصمیم گرفته است که به شیوه‌ی دورکاری فعالیت‌های استودیو را به جلو ببرد. بانجی تا به اینجای کار اولین استودیویی است که در واکنش به این ویروس رسماً دفاتر خود را تعطیل کرده است! باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اقدامات پیشگیرانه‌ای از سوی چه شرکت‌ها و استودیوهایی صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا