آکواریوم خود را هوشمند کنید

نوآوران و کارآفرینان همواره به دنبال یافتن راهی برای ساده سازی  و بهبود تکنولوژی های موجود هستند. در حالی که این نوع پیشرفت در دنیای رایانه ها، تلفن های هوشمند و اتومبیل ها آشکارا مشهود است، آکواریوم ها نیز با سرعت خوبی در حال پیشرفت به سوی استفاده از گجت ها و تکنولوژی های مخصوص به خود هستند.

در اینجا به برخی از آخرین پیشرفت های تکنولوژی برای آکواریوم می پردازیم.

تغذیه بدون دست

تغذیه ماهیان با دست کار سختی نیست اما موجب آشفتگی در فضای آکواریوم می شود. دستگاه های تغذیه ی اتوماتیک، زمانبندی شده و مواد غذایی را در فواصل منظم آزاد می کنند. این دستگاه برای مسافرت رفتن شما یا زمانی که فرصت کافی برای رسیدگی به آکواریوم خود ندارید بسیار عالی است.

غذا دهنده های اتوماتیک دستگاه هایی هستند که شما فقط آن ها را تنظیم کرده و نیاز به توجه زیادی ندارند. اکثر اوقات دارای یک حالت دستی هستند که اگر بخواهید یک میان وعده به غذاها اضافه کنید نیز قابل تنظیم می باشند. این دستگاه همچنین به کاهش پسماندها کمک کرده و تنها مقدار غذای مورد نیاز را از مخزن خود آزاد می کنند.

تشخیص به موقع مشکلات

دستگاهی به نام Seneye هم اکنون در بازار وجود دارد که در تشخیص مشکلات داخل آکواریوم به افراد کمک می کند. این دستگاه برای آکواریوم های آب شور و آب شیرین، مخازن کوی و مخازن صخره ای قابل استفاده است. چراغ این دستگاه به هنگام تغییر در دمای داخل آکواریوم، تغییر pH یا مقدار آمونیاک داخل آب روشن می شود. مدل صخره ای آن دارای نورمتر نیز می باشد.

این دستگاه تجزیه و تحلیل های جالبی داشته و آمار و اطلاعات آکواریوم شما را به صورت گراف و نمودارهایی داخل سرور ابری (Cloud Server) خود ذخیره می کند که از هر دستگاهی قابل دسترسی می باشد.

دستگاه دیگری به نام MindStream نیز وجود دارد که پارامترهای بیشتری را نظیر اکسید و دی اکسید کربن و سطوح پتاسیم و کلسیم اندازه گیری می کند. یک GHL Doser هم وجود دارد که به حفظ سطح مواد مغذی در آکواریوم کمک می کند که برای سلامتی صخره های مرجانی بسیار مهم است. این دستگاه به طور خودکار عناصر ردیابی، تغذیه ی مایع و دیگر موارد را در اختیار شما قرار می دهد. این برنامه به طور کامل قابل برنامه ریزی است تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که مخزن شما بدون دخالت دست و تعمیر و نگهداری بیش از حد مواد مغذی مورد نیاز را در خود دارد.

سیستم های کوچک تر و هوشمندتر تشخیص سطح آب

از آنجا که بخشی از آب آکواریوم به طور طبیعی دچار تبخیر می شود، سیستم های  تشخیص سطح آب، سطح آب در آکواریوم را با اضافه نمودن آب مورد نیاز پایدار نگه می دارند. این کمک می کند تا شوری آکواریوم همواره حفظ شود. خوشبختانه بسیاری از این سیتم های خودکار مجهز به فناوری هوشمند  هستند.

بسیاری از این دستگاه ها مانند Seneye قابلیت آپدیت کردن اطلاعات در هر ۳۰ دقیقه را دارند. به هنگام اتصال به کامپیوتر، این قرائت ها با استفاده از الگوریتم های پیشرفته Seneye مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و سپس به صورت خودکار نمایش داده می شوند. همچنین این دستگاه در صورت بروز مشکل، قرائت های خود را برای شما از طریق ایمیل یا پیام کوتاه ارسال می نماید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا