اعضا باید بتوانند از طریق انجمن مطالبه گری کنند

باید بتوانیم از طریق انجمن زنان کارآفرین خواسته ها و نیازهای بانوان را مطالبه کنیم. این را زنی کارآفرین از خطه سرسبز گیلان بیان می کند. “نرگس طهماسبی” از جمله زنان فعال و کارآفرین که همچون دیگر زنان سختکوش با انگیزه در تلاش است. زنی که با پشتکار و سخت کوشی توانسته با دستان پر توان خود کارگاه تولیدی صنایع دستی ” توشکه” را احداث کند و از این طریق هنر خود را به نمایش و عرضه بگذارد. گفتگوی زیمانیوز با این زن کارآفرین هنرمند از نظر می گذرد.

یک معرفی از خود و فعالیت تان بفرمایید.

تحصیلات اکادمی من در حوزه حقوق و برنامه ریزی است و دارای لیسانس برنامه ریزی شهری و همچنین لیسانس حقوق هستم.

از سال ۹۰ در زمینه تولید صنایع دستی مشغول به فعالیت بوده و در حال حاضر مشغول تولید دست بافته های مختلف هستم. کارگاه تولیدی صنایع دستی “توشکه” را از سال ۹۰ تا کنون راه اندازی کرده که این کارگاه دارای پروانه کسب و پروانه تولید از صنایع دستی و فنی حرفه ای و ارشاد است.

محصولات تولیدی کارگاه شامل چه کالاهایی است؟

ما در کارگاه توشکه، تولید انواع صنایع دستی، گلیم، فرش، پارچه های دستبافت، رودوزیهای سنتی و چرم را انجام می دهیم؛ همچنین در حوزه خیاطی نیز مشغول هستیم.

در خصوص انجمن زنان کارآفرین چه فعالیتهایی انجام داده اید؟

عمده کار من در انجمن زنان کارآفرین افتتاحیه دفتر انجمن در گیلان است که در دفتر انجمن با برگزاری جلسات مختلف با اعضا در تعامل هستیم. البته فعلا در حد نمایندگی استان گیلان هر هفته در کارگاه توشکه مشغول برگزاری جلسات برای معرفی به اعضا هستیم.

به عنوان یک کارآفرین فعال چه توقعی از انجمن زنان کارآفرین دارید؟

به نظر من انجمن زنان کارآفرین باید به عنوان یک تشکل مطالبه گر بتواند به حوزه حقوق زنان ورود کرده و اعضا بتوانند از طریق انجمن به خواسته های بر حق خود دست یابند. با توجه به اینکه زنان در کشور بسیار توانمند و پر تلاش هستند اما برای رسیدن به حقوق خود همچنان باید مطالبه گری داشته باشند و انجمن باید برای بانوان و خواسته ها و نیازهایشان بستر مناسب را فرهم کند. در بسیاری از بروکراسی های دولتی با موانع و مشکلاتی مواجه هستیم در بسیاری از اداره ها و ارگان ها همچنان با مشکلات و قوانین دست و پا گیر دست و پنجه نرم میکنیم که به اعتقاد من باید روزی قدرت انجمن چنان شود تا نماینده اش در ارگانهای مختلف به راحتی بتواند کارها را پیش ببرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا