اولین سری گوشی ها با صفحه نمایش الماس در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد

دیگر نگران افتادن گوشی خود و ترک خوردن صفحه نمایش آن نباشید. این کابوس به زودی پایان خواهد یافت. متخصصین در حال تقویت شیمیایی صفحات نمایش گوریلا گلاس (Gorilla Glass) هستند و با استفاده از پوشش های ضد ضربه و گاهی اوقات کریستال های یاقوت کبود سعی می کنند تا از ترک کردن گوشی جلوگیری کنند. در حال حاضر، یک کمپانی اذاعان کرده است که در حال کار کردن بر روی اولین سری گوشی ها با صفحه نمایش از جنس الماس می باشد.

شکستن صفحه یک نگرانی مشترک بین همه است. شیشه الماس Akhan از یک الگوی نانوبلور استفاده می کند که بطور تصادفی کریستال ها را مرتب می کند. این ترتیب باعث می شود تا از ایجاد ترک های عمیق و آسیب رساندن به مواد زیر آن، جلوگیری شود. الماس های تولید شده در آزمایشگاه، وعده ی صفحه نمایش هایی بسیار قوی تر از سایر مواد مورد استفاده برای پوشش صفحه نمایش الکترونیکی شکننده گوشی می باشند. این صفحه ها می توانند به شکل یک لایه روی محافظ گوریلا گلاس نیز نصب شوند.

الماس پرورشی آزمایشگاهی شرکت Akhan

در حال حاضر، مدیر این شرکت اذعان نموده است که تکنولوژی جدید امیدوار کننده در حال گذراندن مراحل آزمون و خطا با دیگر سازندگان دستگاه هاست و ماهیت قطعی آن هنوز مشخص نشده است. همکاران شرکت Akhan در حال آزمایش استحکام الماس شیشه ای هستند و می خواهند مطمئن شوند که سطح سیگنال های الکتریکی را به خوبی انتقال می دهد، بنابراین دریافت سیگنال لمس انگشت بر صفحه گوشی بدون تاخیر انجام می شود.

پیش از اینکه محافظ های الماسی بتوانند به بازار موبایل راه پیدا کنند، سازندگان بایستی بتوانند جزییات تولید و ساخت را با استفاده از مواد جدید مانند الماس، انجام دهند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که این محافظ ها می توانند بر روی پوشش هایی نظیر گوریلا گلاس منطبق شوند و یا به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند.

آنها همچنین در تلاشند تا بازتاب صفحه ی الماسی را به حداقل برسانند. بازتابش بر روی صفحه نمایش خواندن را برای کاربر دشوار می کند و موجب می شود تا کاربر نور صفحه گوشی را بیشتر کرده که خود منجر به تخلیه ی سریعتر شارژ باتری موبایل خواهد شد.

در حالیکه محافظ الماس می تواند بر هر دستگاهی که صفحه نمایش دارد نصب شود، این کمپانی در حال حاضر بر روی انواع گوشی ها کار کرده اما با یک تلفن همراه کار خود را آغاز خواهد کرد. و اگر همه چیز خوب پیش رود، این تکنولوژی فراتر از موبایل خواهد رفت.

صبر کردن تا سال ۲۰۱۹ برای رفع ترس از شکستن صفحه ی گوشی مدت تقریباً زیادی است. اما انتظار آن را نیز نداشته باشید که ارزان باشد. فرایند ساخت و استفاده از الماس پرورش یافته در آزمایشگاه و تبدیل آن به محافظ صفحه ی گوشی فرایندی هزینه بردار محسوب می شود. انتظار می رود که این محافظ بر روی گوشی های ارزان قیمت تری مثل Motorola Moto Z2 نصب شود تا آن را به گوشی ضد آسیبی تبدیل نماید.

شمارش معکوس برای صفحه نمایش های الماسی از اکنون شروع می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا