بهترین لپ تاپ‌های ویرایش ویدئو

بهترین لپ تاپ‌ها برای ویرایش ویدئو

ویرایش ویدئو همیشه یکی از سخت‌ترین و زمانبرترین کارهایی است که می‌توانید به وسیله رایانه شخصی خود انجام دهید.

با این حال، لزوماً به تجهیزات رده بالای مطلق نیاز ندارید و پردازنده و گرافیک داخل نوت بوک تنها بخشی از معادله است. اگر صرفاً در حال پخش جریانی یا ایجاد ویدیو هستید، صرف خرید یک لپ‌تاپ بازی کافی است، اما ویرایشگرهای جدی ویدئو هم می‌خواهند کیفیت نمایشگر و انتخاب پورت را در کنار سایر عوامل در نظر بگیرند.

توصیه‌های ما با مشاوره خرید و اطلاعاتی در مورد نحوه آزمایش لپ تاپ دنبال می‌شود. همچنین ممکن است بخواهید مجموعه‌ای از بهترین لپ تاپ‌های ما را برای ویرایش ویدئوهای خود و تولید محتوا در سیار نیوز بررسی کنید.

بهترین لپ تاپ‌ها برای ویرایش ویدئو کدامند؟

Dell XPS 17 9710 – بهترین لپ تاپ برای ویرایش

ما Dell XPS 17 را «لپ‌تاپ تولید محتوا» نامیدیم. بنابراین تعجبی ندارد که این لپ‌تاپ را در فهرست بهترین لپ‌تاپ‌های ما برای ویرایش ویدئو ببینیم. پردازنده ۸ هسته‌ای Core i7-11800H نسل یازدهم اینتل و Nvidia GeForce RTX 3060 در داخل، عملکرد بسیار خوبی را برای ویرایش‌های زیاد ارائه می‌کنند، در حالی که ۱ SSD یک ترابایتی PCIe 4.0 سامسونگ عملکرد ذخیره‌سازی درجه ۱ را برای جابجایی پروژه‌های بزرگ ارائه می‌کند.

XPS 17 همچنین شامل موارد اضافی بسیار مهم مورد علاقه ویرایشگرهای ویدیویی مانند کارت خوان SD، تعداد زیادی پورت Thunderbolt 4 و یک پنل ۱۷ اینچی دلپذیر با عمق رنگ ۱۰ بیت و وضوح ۳۸۴۰×۲۴۰۰ است. Dell حتی موفق شد تمام این ویژگی‌ها را در یک طراحی ۵ پوندی نسبتا قابل حمل برای این کلاس جمع کند که می‌تواند ۱۰ ساعت قبل از نیاز به شارژ کار کند.

Dell XPS 17 9710
Dell XPS 17 9710

Asus Zenbook Pro Duo 15 OLED UX582 – یک لپ تاپ عالی ویرایش ویدئو با ۲ صفحه نمایش

در حال حاضر برای چیزی کاملا متفاوت، Asus Zenbook Pro Duo 15 OLED UX582 قدرت فراوانی دارد، از جمله تراشه Core i9 قابل اورکلاک بالا، گرافیک GeForce RTX 3070 ،۳۲ گیگابایت حافظه DDR4 و یک ترابایت NVMe SSD سریع. همچنین دارای یک پنل ۱۵.۶ اینچی ۴K OLED است که با وضوح ۴۴۰ نیت می‌درخشد در حالی که ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. ۱ صفحه نمایش جدی برای سازندگان محتوای جدی وجود دارد. اما بخش واقعا جالب، صفحه نمایش ۱۴ اینچی ۳۸۴۰×۱۱۰۰ OLED ثانویه است که در بالای صفحه کلید قرار دارد. ویندوز آن را به‌عنوان مانیتور دوم حساب می‌کند و می‌توانید از نرم‌افزار همراه Asus برای انجام انواع کارهای مفید، مانند استفاده از آن به‌عنوان ترک‌پد یا فراخوانی پانل کنترل‌های لمسی برای بعضی از برنامه‌های Adobe، استفاده کنید.

Zenbook Pro Duo 15 OLED اساساً یک ایستگاه کاری رایانه شخصی رده بالا قابل حمل است، اگرچه فقدان کارتخوان SD ممکن است آزاردهنده باشد. با این حال، همیشه می‌توانید یک SD Reader خارجی بخرید و آن را به یکی از لپ‌تاپ‌های ۲ پورت Thunderbolt 3 بزنید.

Asus Zenbook Pro Duo 15 OLED UX582
Asus Zenbook Pro Duo 15 OLED UX582

Razer Blade 14 (2021) – بهترین لپ تاپ فوق قابل حمل برای ویرایش ویدئو

اگر حمل‌پذیریبرای شما ضروری است، Razer Blade 14 را در نظر بگیرید. این لپ‌ تاپ فوق‌العاده نازک تنها ۰.۶۶ اینچ ضخامت دارد و تنها ۳.۹ پوند وزن دارد و به‌طور قابل توجهی کوچک‌تر از بسیاری از لپ‌تاپ‌های دارای خاصیت ویرایش ویدیو است. Razer اما Blade 14 را با پردازنده ۸ هسته‌ای Ryzen 9 5900HX AMD، پردازنده گرافیکی ۸ گیگابایتی GeForce RTX 3080 انویدیا، یک ترابایت NVMe SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه بارگذاری کرد.

هر چند در ازای قابل حمل بودن Blade از بعضی امتیازات صرف نظر خواهید کرد: صفحه نمایش ۱۴ اینچی درجه IPS کالیبره شده کارخانه است، اما رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ دارد. ویرایش ویدیوی ۴K از جدول خارج شده است، اگرچه لپ تاپ از طیف رنگی کامل DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. نوت بوک Razer همچنین فاقد اسلات کارت SD است.

Razer Blade 14 (2021)
Razer Blade 14 (2021)

MSI GE76 Raider – بهترین لپ تاپ بازی برای ویرایش ویدئو

MSI GE76 Raider به لطف تراشه ۱۴ هسته‌ای اینتل Core i9-12900HK، انویدیا RTX 3080 Ti که برای خنک کننده داخلی ۱۷۵ وات تنظیم شده است، سریع‌تر از هر نوت بوک دیگری تست Adobe Premiere در معیار Procyon UL را انجام داد. حتی دارای یک کارت خوان SD Express است که برای انتقال کارت با سرعت بالا به گذرگاه PCIe قلاب شده است. یکی از نقاط ضعف استفاده از مدل سال گذشته نمایشگر ۳۶۰ هرتزی ۱۰۸۰p متمرکز بر روی گیمر بود، اما نسخه بالاتر ۱۲UHS امسال یک پنل ۴K و ۱۲۰ هرتز اضافه کرد که اگرچه برای تولید محتوا تنظیم نشده بود، اما باید ویرایشگرهای ویدئو را بسیار بیشتر راضی کند، به خصوص با اندازه صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی جادار آن.

MSI GE76 Raider
MSI GE76 Raider

HP Envy 14 14t-eb000 (2021) – بهترین لپ تاپ مقرون به صرفه برای ویرایش ویدئو

اگر می‌خواهید سریع‌ترین ویرایش‌ها و رندرهای ویدیویی را داشته باشید، باید برای سخت‌افزار سنگین‌تری هزینه کنید، اما همه نمی‌توانند این کار را بکنند. اگر یک لپ‌تاپ تولید محتوای قوی و اولیه می‌خواهید که به ضرر شما نباشد، HP Envy 14 را بررسی کنید. GPU سطح پایه GeForce GTX 1650 Ti و پردازنده Core i5-1135G7 سخت نیستند، اما می‌توانند آن را دریافت کنند. کار انجام شده است. صفحه نمایش ۱۴ اینچی ۱۹۰۰×۱۲۰۰ دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰ برای بهره وری بهبود یافته، همراه با کالیبراسیون رنگ کارخانه و پشتیبانی ۱۰۰ درصدی sRGB (البته نه از DCI-P3). بهتر از این، HP Envy 14 دارای درگاه های مهم کارت SD و Thunderbolt است و همچنین به طرز شگفت‌انگیزی بی صدا کار می‌کند.

HP Envy 14 14t-eb000 (2021)
HP Envy 14 14t-eb000 (2021)

Asus ROG Zephyrus S17 – لپ‌تاپ بازی دیگری که برای تولید محتوا عالی است

Asus ROG Zephyrus S17 رویای نهایی یک ویرایشگر ویدئو است. این لپ‌تاپ دارای عملکرد سریع GPU و CPU به‌علاوه صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی ۴K با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. شاسی تمام فلزی مقاوم، سیستم صوتی، ۶ بلندگو و صفحه کلید قابل تنظیم واقعاً به تجربه ممتاز می‌افزاید. این لپ تاپ برای ویرایشگرهای ویدیویی بهتر است. این لپ تاپ همچنین شامل یک اسلات کارت SD و پورت‌های Thunderbolt فراوان است. با این حال، شما برای آن هزینه‎‌ای را پرداخت خواهید کرد. اگر بودجه انعطاف‌پذیری دارید و به چیزی جز بهترین بهترین‌ها رضایت نمی‌دهید، Zephyrus S17 واقعاً برای شما خوب است.

Asus ROG Zephyrus S17
Asus ROG Zephyrus S17

XPG Xenia 15 KC – قابلیت حمل قدرتمند، با ایرادهای جزئی

وقتی صحبت از لپ‌ تاپ‌های قدرتمند به میان می‌آید، بسیاری از آن‌ها، اگر نگوییم بیشتر، بسیار حجیم و سنگین هستند و معمولاً ۵ یا ۶ پوند وزن دارند. خوب، این مورد در مورد XPG Xenia 15 KC نیست. وزن آن کمی بیش از ۴ پوند است، که برای لپ‌ تاپ‌هایی که می‌توانند عملکردی پر زرق و برق را در سراسر صفحه نمایش دهند، نسبتاً سبک است. به علاوه، بسیار بی صدا کار می‌کند. طبق بررسی ما، این لپ تاپ در استفاده معمولی به ندرت صدا ایجاد می‌کند. این بسیار چشمگیر است، چرا که بیشتر لپ تاپ‌های بازی شبیه به انفجار موشک هستند. اگر به دنبال چیزی هستید که هم بی صدا و هم قابل حمل باشد، Xenia 15 KC یک انتخاب عالی است، اگرچه نمایشگر ۱۴۴۰p و عملکرد نسبتاً کند کارت خوان SD ممکن است بعضی از سازندگان محتوا را دچار تردید کند.

XPG Xenia 15 KC
XPG Xenia 15 KC

در لپ تاپ برای ویرایش ویدئو به دنبال چه چیزی باشیم؟

مهم‌ترین چیزی که در لپ تاپ برای ویرایش ویدئو باید به آن توجه کرد، CPU و GPU آن است. هرچه سخت‌افزار شما سریع‌تر باشد، اساساً ویرایش‌های شما سریع‌تر است. علاوه بر قرار دادن تمام لپ‌تاپ‌های بالا به باتری معمولی خود، تست ویرایش ویدیوی UL Procyon روی چندین لپ‌تاپ پرقدرت هم انجام شده تا معلوم شود که کدام سخت‌افزار برای این نوع کار بهترین عملکرد را دارد. این معیار، Adobe Premiere را با وارد کردن ۲ پروژه ویدیویی مختلف، اعمال جلوه‌های بصری مانند درجه‌بندی رنگ و انتقال و سپس اکسپورت آن با استفاده از H.264، H.265 در هر ۲ کیفیت ۱۰۸۰p و ۴K را بر عهده دارد.

بهترین عملکرد از لپ‌ تاپ‌های بزرگ و سنگینی بود که از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل استفاده می‌کردند، اگرچه لپ‌ تاپ‌های با پردازنده‌های قدرتمند Ryzen 9 AMD عقب‌تر بودند و تراشه‌های نسل دهم اینتل همچنان امتیاز قابل‌ اعتنایی را کسب می‌کنند. آنها در نمودار بالا نیستند، اما لپ‌تاپ‌های جدید نسل دوازدهم اینتل حتی سریع‌تر کار می‌کنند. لپ‌ تاپ‌هایی که بهترین عملکرد را داشتند، همگی CPUهای مدرن اینتل را با پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30 انویدیا را داشتند که جای تعجب ندارد چرا که هر ۲ شرکت زمان و منابع زیادی را برای بهینه‌سازی عملکرد Adobe خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

GPU در Premiere Pro بیشتر از CPU مهم است، اگرچه همه چیز به سرعت به نقطه‌ای می‌رسد که بازدهی کاهش می‌یابد. نوت‌ بوک‌هایی که از گرافیک سطح بالای RTX 3080 بهره می‌برند در واقع در ویرایش ویدئو سریع‌تر از لپ‌ تاپ‌هایی با گرافیک متوسط‌تر RTX 3060 هستند، اما نه تا این حد. اگر به نمرات Dell XPS 17 9710 نگاه کنید، GPU لپ تاپ GeForce RTX 3060 آن شاید ۱۴ درصد کندتر از سریع‌ترین RTX 3080 در MSI GE76 Raider باشد. این مقدار زیادی نیست، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که GE76 Raider چقدر بزرگ و ضخیم در مقایسه با لپ تاپ Dell است.

به طور کلی، داشتن هر نوع گرافیک مجزا ترجیح داده می‌شود. همچنین حداقل یک RTX 3060 برای ویرایش جدی ویدیو توصیه می‌شود.

لپ تاپ
لپ تاپ

با این حال، ویرایش ویدیو بسیار به گردش کار بستگی دارد. وظیفه و ابزار خاص شما ممکن است بیشتر از پردازنده گرافیکی فشرده باشد یا بیشتر از Premiere به GPU متکی باشد. اگر چنین است، اولویت‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنید. با این حال، انتخاب‌های بالا همه باید گزینه‌های خوبی باشند. اینتل و انویدیا سال‌ها صرف ساخت ابزارهایی مانند Quick Sync و CUDA کرده‌اند و بسیاری از برنامه‌های ویرایش ویدئو به دلیل آن می‌توانند سرعت قابل توجهی را افزایش دهند. سخت‌افزار AMD برای ویرایش ویدئو خوب عمل می‌کند، اما توصیه می‌کنیم به اینتل و انویدیا پایبد باشید، مگر اینکه دلیل محکمی در غیر این صورت داشته باشید، به‌خصوص اگر گردش کار شما متکی به بهینه‌سازی نرم‌افزار خاص فروشنده باشد.

آدام پاتریک موری، کارگردان ویدیوی PCWorld تأکید می‌کند که یک لپ‌تاپ ایده‌آل برای ویرایش ویدئو شامل یک کارت‌خوان SD برای گرفتن ویدئو از دوربین است. او همچنین توصیه می‌کند که یک نوت بوک با پنل ۴K و ۶۰ هرتز را به جای پنل‌های فوق سریع ۱۰۸۰p که اغلب در لپ تاپ‌های بازی یافت می‌شوند انتخاب کنید که در غیر این صورت برای ویرایش ویدئو ایده‌آل هستند. برای ویرایش خوب ویدیوهای ۴K به یک پنل ۴K نیاز دارید و نرخ‌های تازه‌سازی فوق‌العاده برای ویرایش ویدیو مانند بازی‌ها معنایی ندارد. اگر دقت رنگ برای شما مهم اس، مثلاً اگر فقط ویدئوهای معمولی را برای کانال شخصی YouTube خود ایجاد می‌کنید، ممکن نیست، پس پشتیبانی از طیف رنگی کامل DCI-P3 به همراه دقت رنگ Delta E < 2 هم ضروری است. .

شما اغلب چنین مشخصاتی را برای لپ‌ تاپ‌های بازی (یا پشتیبانی‌شده توسط) پیدا نمی‌کنید، اما لپ‌تاپ‌های تولید محتوای اختصاصی باید این اطلاعات را داشته باشند. با این حال، اگر می‌خواهید سریع‌ترین لپ‌تاپ ممکن را برای ویرایش ویدئویی داشته باشید که بتواند تمایلات بازی شما را هم برآورده کند، همیشه می‌توانید آن لپ‌ تاپ گیمینگ تنومند را با یک مانیتور خارجی دقیق رنگ برای کارهای خود جفت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا