دیزنی

دیزنی استودیوی FoxNext Games را به شرکت Scopely فروخت

پس از شایعاتی که در سال گذشته منتشر شد، اکنون استودیوی فاکس‌نکست گیمزِ دیزنی رسما توسط شرکت ناشربازی‌های موبایلی اسکوپلی خریداری شده است.

به گزارش Variety، دیزنی استودیوی فاکس‌نکست گیمز را به شرکت سازنده و ناشر بازی‌های موبایلی اسکوپلی فروخته است. اسکوپلی شعبه‌ی لس آنجلس این استودیو را تحت مالکیت خواهد گرفت که ۲۰۰ کارمند دارد. درحالی که مشخص نیست این معامله با چه مبلغی صورت گرفته است، انتظار می‌رود که طی چند هفته‌ی آتی مشخص شود.

فاکس‌نکست گیمز برای توسعه‌ی Marvel Strike Force در سال ۲۰۱۸ شهرت دارد، عنوان نقش‌آفرینی موبایلی‌ای که در سال اول عرضه بیش از ۱۵۰ میلیون دلار درآمد برای سازندگانش به ارمغان آورد. علاوه بر این، این استودیو مشغول ساخت یک بازی استراتژی چندنفره براساس فیلم Avatar از جیمز کامرون تحت عنوان Avatar: Pandora Rising است.

شرکت اسکوپلی نیز عناوینی نظیر Star Trek: Fleet Command و The Walking Dead: Road to Survivial را بر روی گوشی‌های هوشمند به انتشار رسانده است. این شرکت برنامه دارد که «کولد آیرن استودیوز» (Cold Iron Studios) را که برای کنسول‌ها و پی‌سی بازی توسعه می‌دهد به فروش برساند. علت اصلی قصد آن‌ها برای انجام این کار این است که این شرکت بر روی بازی‌های موبایلی تمرکز دارد.

«تیم او برایان» (Tim O’Brien)، مدیر ارشد درآمد اسکوپلی درباره‌ی خرید فاکس‌نکست چنین گفته است:

ما از بازی فوق‌العاده‌ای که تیم فاکس‌نکست گیمز ساخته بود یعنی Marvel Strike Force به شدت تحت تاثیر قرار گرفتیم و نمی‌توانیم صبر کنیم تا ببینیم که چه کارهای بیشتری می‌توانیم با یکدیگر انجام دهیم. این معامله‌ای عالی برای اسکوپلی بوده و بدون استراتژی ادغام‍‌ها و اکتساب‌ها معامله‌ی کاملاً مناسبی است.

زمانی که این معامله به نتیجه‌ی کامل برسد، مدیر فاکس‌نکست گیمز یعنی «آرون لئوب» (Aaron Loeb) هم در نقشی اجرایی به اسکوپلی خواهد پیوست. علاوه بر این، امیر رحیمی، معاون ارشد و مدیر کل فاکس‌نکست هم مدیریت شعبه‌ی لس آنجلس این استودیو را بر عهده خواهد گرفت. لئوب چنین بیان داشته است:

من به شدت به چیزی که تیم مستعد فاکس‌نکست طی تنها چند سال ساخته و به انجام رسانده است افتخار می‌کنم و مشتاقانه منتظر ملحق شدن به اسکوپلی هستم، که به‌عنوان یکی از شرکت‌های برتر در فضای عناوین رایگان شهرتی درخور دارند.

دیزنی با خریداری ۲۰th Century Fox در سال گذشته، فاکس‌نکست را نیز به دست آورد. البته با توجه به حضور کم‌رنگ دیزنی در عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی، فروش این استودیو جای تعجبی نداشت خصوصاً از آنجا که در سپتامبر گذشته هم شایعات و زمزمه‌هایی در این باره به گوش می‌رسید. نهایتاً رحیمی درباره‌ی این معامله چنین نظر خود را بیان کرده است:

فاکس‌نکست گیمز و اسکوپلی هر دو به محقق کردن دنیاهایی دوست داشتنی از طریق تجارب تعاملی گیمینگ که برای سال‌های متمادی طراحی شده‌اند متعهد هستند. و ما معتقدیم که این تمرکز مشترک به همراه نقاط قوت کسب و کار ما و تخصص اسکوپلی در ژانرهای مختلف بازی حتی به موفقیت بزرگ‌تری در آینده منجر خواهد شد.

نظر شما راجع به فروش استودیوی فاکس‌نکست دیزنی به اسکوپلی چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا