راهکارهای جذب سرمایه برای ترید

یکی از بزرگترین چالش ها برای هر تریدر تامین سرمایه اولیه است. جذب سرمایه در بازارهای پرخطر و پرریسک مالی (فارکس) پروسه ای بسیار طاقت فرساست. ترید کردن اصولی و درست، حساب استاندارد و مناسبی می خواهد که با حساب های کوچکی مثل ۱۰۰ دلار و یا ۵۰۰ دلار نمی توان به صورت اصولی ترید کرد. شما حداقل به هزار دلار سرمایه نیاز دارید تا بتوانید قسمت مدیریت سرمایه مناسبی داشته باشید. هرچه بالانس حساب بزرگتر باشد، سود های مناسب تری بدست می آید و هم مدیریت سرمایه ی اصولی و درست را می توان اجرا کرد. اما اگر سرمایه ی کافی برای ترید ندارد ولی در ترید به مهارت بالایی رسیده اید طوری که برآیند شما مثبت است، از چه راه هایی می توانید سرمایه ی مورد نیاز ترید را تامین کنید؟ در این مقاله زیمانیوز به بررسی راهکارهای جذب سرمایه گذار و تامین سرمایه برای ترید کردن پرداخته است.

شرکت های پراپ تریدینگ یا سرمایه گذار ترید

یکی از راهکارهای جذب سرمایه برای تریدرها استخدام به عنوان تریدر در شرکت های پراپ تریدینگ است. شرکت های پراپ تریدینگ سرمایه های مختلفی از ۱۰ هزار دلار تا ۲۰۰ هزار دلار در اختیار تریدر قرار می دهد که هر شخص با توجه به نیاز خود می تواند یکی از آنها را انتخاب کند. شیوه ی کار این شرکت ها به این صورت است که باید در ابتدا پلن مورد نظر خود را با توجه به سرمایه ی مورد نیاز انتخاب کنند و در ادامه باید دو چالش را پشت سر بگذارند و بعد از موفق شدن در آن می توانند حساب با مبلغ انتخابی را دریافت کنند و با آن به کسب درآمد بپردازند. در واقع در پراپ تریدینگ، معامله گر با سرمایه ی یک شرکت دیگر اقدام به انجام معاملات می کند و ۸۰ درصد از سود را دریافت می کند و در قبال ضرر ها هیچ مسئولیتی ندارد. میزان سرمایه ای که این شرکت ها در اختیار تریدر های موفق قرار می دهند متفاوت است و معمولا از ۱۰ هزار دلار تا ۲۰۰۰۰۰ هزار دلار می باشد که بعد از چند ماه فعالیت موفق این میزان افزایش پیدا می کند و تا سقف ۱ میلیون دلار قابل افزایش است. برای مثال یکی از شرکت های پراپ تریدینگ در صورتی که تریدر عملکرد موفقی داشته باشد بعد از ۳ ماه تا ۴۰ درصد سرمایه را افزایش می دهد و این افزایش سرمایه هر سه ماه تکرار می شود. در زیر تصویر پلن ها و قوانین چالش های شرکت FTMO که یکی از شرکت های معروف پراپ تریدینگ است.

نکته ی مثبت دیگر این شرکت ها این است که با شرکت در چالش های آنها می توانید خود را محک بزنید. قوانین چالش ها به گونه ای طراحی شده است که بعد از گذراندن آنها شرکت شما را به عنوان یک تردیدر حرفه در نظر گرفته و سرمایه ی واقعی در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین اگر از قوانینی که برای پلن معاملاتی و مدیریت سرمایه ی خود سرپیچی می کنید، بهترین کار شرکت کردن در چالش های شرکت های پراپ تریدینگ است چون پیروی نکردن از قوانین این شرکت ها برای ما جریمه ای به همراه خواهد داشت و همین موضوع در بلند مدت باعث پایبند ماندن به قوانین و شکل گیری دسیپلین معاملاتی در شما خواهد شد.

شرکت های پراپ تریدینگ در جهان

شرکت های پراپ تریدینگ زیادی در جهان وجود دارند که معتبر هستند و سرمایه های خوبی در اختیار تریدر های قرار می دهند ولی مشکل اینجاست که اکثر شرکت های معتبر خارجی با ایرانی ها کار نمی کنند و در واقع ایران را تحریم کرده اند اما مثلا برای کارکردن با شرکت FTMO می توانید از بستگان خود که در خارج از کشور هستند و تابعیت غیر ایرانی دارند درخواست کنید برای شما وریفای حساب را انجام دهند.

البته شرکت دیگری هم وجود دارد که با مشکلی با ایران ندارد و میتوانید از آنها استفاده کنید. یکی از آنها fidelcrest است که با ایران کار می کند و به راحتی می توانید در چالش های آن شرکت کنید. قوانین چالش ها در تمامی شرکت های پراپ تردینگ مشابه هم هستند.

مزایا و معایب پراپ تریدینگ

مزایای پراپ تریدینگ:

  • ترید در چهارچوب قوانین و ارزیابی مهارت های خود
  • دریافت سرمایه بالا با هزینه ی کم
  • بازگشت هزینه ی ثبت نام در چالش در صورت موفق شدن در چالش
  • امکان افزایش سرمایه تا ۴۰ درصد هر سه الی ۴ ماه (با توجه به قوانین شرکت)
  • تقسیم سود ۸۰/۲۰ به نفع تریدر
  • عدم مسئولیت در ضرر

معایب پراپ تریدینگ:

برخی از شرکت های معتبر با ایران کار نمی کنند که البته جایگزین هایی برای این موارد وجود دارد.

جذب سرمایه از سرمایه گذار شخصی

افراد زیادی هستند که سرمایه های بزرگی در اختیار دارند ولی از آن استفاده ای نمی کنند. احتمالا یکی از دلایل عدم استفاده از سرمایه شان این باشد که طرح جذابی برای سرمایه گذاری به آنها معرفی نشده است. شما کافی است بتوانید ماهیانه فقط ۵ درصد حسابتان را رشد دهید و یک استیتمنت با برآیند مثبت ثبت کنید. در این شرایط با ارائه ی استیتمنت می توانید از اشخاصی که سرمایه های کلان در اختیار دارند سرمایه دریافت کنید.

یکی از بدی های این روش این است که ممکن است در یک بازه ی زمانی مارکت شرایط مناسبی برای ترید طبق استراتژی خودتان نداشته باشد و بنابراین سودی هم بدست نیامده باشد و یا حساب در ضرر رفته باشد و این موضوع توسط سرمایه گذار قابل درک نباشد و شما را تحت فشار قرار بدهد. این موضوع بار روانی منفی از خود به جای می گذارد و استرس شما را دو چندان می کند. اگر میخواهید دچار چنین وضعیتی نشوید پشینهاد می کنم که به سراغ روش قبلی یعنی دریافت سرمایه از شرکت های پراپ فرم بروید. چون در این شرکت ها کسی شما را برای کسب سود تحت فشار قرار نمی دهد و همچنین شما در برابر ضررها هیچ مسئولیتی ندارید.

البته میزان تقسیم سود هم در شرکت های پراپ فرم به صورت ۸۰/۲۰ به نفع تریدر است که بسیار ایده آل است.

نتیجه گیری

به جز این دو روش روش های دیگری هم برای تامین سرمایه ی ترید وجود دارد ولی هیچ کدام به خوبی دریافت سرمایه از شرکت های پراپ فرم نیست. این شرکت ها قوانین و چهارچوب مشخص دارند. شما در سود شریک هستید و هیچ مسئولیتی در قبال ضررها ندارد. سرمایه هایی که این شرکت های در اختیار شما قرار می دهند بسیار ایده آل و مناسب است. همچینن تقسیم سود ۸۰/۲۰ نیز یکی دیگر از مزیت های فوق العاده ی این شرکت ها هستند. اگر میخواهید از شرکت پراپ فرم ایرانی معتبر سرمایه دریافت کنید میتوانید وارد لینک زیر شوید. در مقاله ی زیر یک شرکت معتبر معرفی و بررسی شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا