نمایشگاه IFA 2020

نمایشگاه IFA 2020 غیرحضوری و به صورت نوآورانه برگزار می‌شود

مسئولان برگزاری نمایشگاه IFA 2020 اعلام کردند به دلیل شیوع بیماری کرونا، این مراسم امسال به‌صورت حضوری برگزار نمی‌گردد و قرار است برای برگزاری این مراسم روشی نوآورانه و جدید انتخاب شود.

البته جزئیات نمایشگاه IFA 2020 هنوز منتشر نشده است. ایفا یکی از چند ده نمایشگاه بزرگی ا‌ست که در حوزه فناوری در دنیا برگزار شده و شرکت‌های مختلفی گردهم آمده تا از محصولات جدیدشان ضمن این مراسم رونمایی کنند. این نمایشگاه حوزه وسیعی از لوازم الکترونیکی، گجت‌های هوشمند و لوازم خانگی را در برمی‌گیرد و شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ، ال‌جی‌، سونی، پاناسونیک و شارپ در آن حاضر می‌شوند.

وضعیت جهان با وجود ویروس کرونا دچار تغییر و تحولاتی شد که روی اقتصاد همه کشورها نیز تاثیر داشته و بسیاری از رویدادهای مهم به‌دلیل این بیماری لغو شده‌اند. برخی دیگر از رویدادها نیز به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار شدند و بسیاری از محصولات جدید طی بیانیه‌های خبری و لایوهای رسمی به جهان معرفی شدند.

حساب توییتری ایفا اعلام کرده است اگرچه برگزاری حضوری این مراسم لغو شده است اما قرار نیست که این مراسم به‌طور کلی برگزار نشود. دولت آلمان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است کلیه رویدادهایی که تعداد شرکت‌کنندگان آن‌ها به مرز ۵۰۰۰ نفر می‌رسد اجازه برگزاری نخواهند داشت و این محدودیت تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰ مصادف با ۳ آبان ۹۹ برقرار است؛ این مسئله به این معناست که نمایشگاه ایفا که هرسال در ماه سپتامبر برگزار می‌شود اجازه برگزاری نخواهد داشت.

مسئولان ایفا ۲۰۲۰ اذعان داشتند که این مراسم به نوعی خلاقانه برگزار خواهد شد، اما هنوز مشخص نیست که این روش خلاقانه و نوآورانه به چه‌صورت خواهد بود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آنند که این مراسم باید به صورت آنلاین برگزار شود.

در توئیت منتشرشده توسط صفحه‌ رسمی IFA در توئیتر گفته شده است که مفهوم نوآورانه‌ای برای شرایط خاصی مانند شیوع بیماری کرونا طراحی شده و امسال در برلین برگزار خواهد شد.

هانس یواخیم کمپ، رئیس هیئت‌مدیره‌ تیم ناظر نهاد برگزارکننده‌ IFA در یکی از توئیت‌های منتشرشده اعلام کرد این جلوگیری از برگزاری رویدادهای بزرگ به کاهش شیوع بیماری کرونا کمک کرده است، این نوع برگزاری مراسم به نفع کسانی شده است که به دلایل مختلف توانایی شرکت در مراسم حضوری نداشتند.

از زمان شیوع بیماری کرونا تا به‌ امروز رویدادهایی نظیر Google I/O 2020 و MWC 2020 و SXSW 2020 و Facebook F8 و حتی GDC 2020 لغو شده‌اند. همچنین کنفرانس‌هایی نظیر Oculus Connect و Apple WWDC 2020 و Microsoft Build 2020 و Gamescom به‌صورت آنلاین برگزار شدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا