معرفی جدیدترین لپ تاپ های سال ۲۰۱۸

سالانه لپ تاپ های زیادی در نمایشگاه CES مشاهده می شوند. ما انواع لپ تاپ ها از جمله سبک و ظریف، دارای ماشین های غول پیکر بازی، آن هایی که قابلیت چرخش دارند و نیز انواع ساده و قدیمی آن ها را دیده ایم. لپ تاپ های نمایشگاه امسال، به آن حد دیوانه کننده نبودند اما برخی نکات را در مورد آنچه که برای سال های آتی به بازار خواهد آمد به ما نشان دادند.

دو لپ تاپ جدید جالب امسال Spectre x360 15 کمپانی HP و XPS 15 2-in-1 کمپانی Dell هستند. هر دو مدل جدید شامل تراشه های جدید AMD مبتنی بر اینتل است که آخرین پردازنده های اینتل را با گرافیک Radeon RX Vega M از AMD ترکیب می کند و قدرت گرافیکی این لپ تاپ ها را بهبود می بخشد. این امر لپ تاپ ها را بلافاصله به وسایل قابل بازی تبدیل نخواهد کرد اما ترکیبی است که می تواند بازی هایی که در لپ تاپ های معمولی انجام شود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. این اولین بار است که ما شاهد ترکیب AMD و اینتل از دهه ۱۹۸۰ تا حال هستیم، بنابراین می توان برای سال های پس از آن، پیامدهای خوبی داشته باشد.

Dell XPS 15 2-in-1

مدل XPS 15 کمپانی Dell همچنین شامل یک صفحه کلید maglev است که از کلید magnet برای نگهداری کلیدها استفاده می کند. به این معنی که کلیدها در گوشه ها نگهداری می شوند، اما در حال حاضر آهن ربا در زیر آنها برای ارائه بازخورد بهتر وجود دارد. این مساله بسیار جالب بوده و برای کمپانی های تولید کننده PC به جز اپل، استفاده از این نوع تکنولوژی بسیار جالب توجه به نظر می رسد. اگر این تکنولوژی پاسخ دهی خوبی داشته باشد، دیگر لپ تاپ هایی که در آینده وارد بازار خواهند شد را از این پس با این تکنولوژی خواهیم دید.

امسال در لپ تاپ ها صحبتی از آزمون و خطا در میان نیست. لپ تاپ های تلنگری عجیب و غریب کمتر دیده می شوند اما بازار PC در حال آزمایش کردن قطعه ی Qualcomm’s Snapdragon در لپ تاپ ها است. ما معمولا این دسته پردازنده را در در تلفن ها می بینیم، اما مایکروسافت در حال ساخت ویندوز ۱۰ برای چیپ ست های ARM است. چرا این موضوع مهم است؟ این به معنای بهتر بودن عمر باتری با ادعای ۲۰+ ساعت و زمان آماده به کار بسیار بهتر است بنابراین لازم نیست نگران خاموش شدن لپ تاپ خود باشید.

Lenovo Miix 630 ARM-powered laptop

Lenovo هفته ی پیش ARM قدرتمند Miix 630 معرفی کرده است که ترکیبی از لپ تاپ و تبلت است. یکی از موارد قابل توجه این محصول، اتصال LTE درونی آن است به این معنی که شما همیشه متصل هستید. ما هنوز لپ تاپ قدرتمند شده با ARM و به شکل کشویی ندیده ایم ولی انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ بیشتر از این نوع دستگاه ها مشاهده شود.

دیگر محصولات دیده شده در CES 2018 لپ تاپ های HDR هستند. هردو مدل Lenovo X1 Carbon و X1 Yoga دارای پشتیبانی HDR هستند. در حال حاضر پشتیبانی زیادی از HDR در ویندوز ۱۰ وجود ندارد، بنابراین این لپ تاپ های جدید باید به برنامه های بیشتر و بازی هایی که از محتوای HDR پشتیبانی می کنند، مجهز شوند. به خصوص که ما شروع به دیدن مانیتورهای بیشتری از HDR نیز خواهیم نمود. HDR برای تماشای فیلم ها و نمایش های تلویزیونی عالی است، بنابراین امیدواریم سازندگان لپ تاپ بیشتر این نمایشگرها را در دستگاه های خود در ۲۰۱۸ اضافه کنند.

  (راست)  X1 Carbon و (چپ) Lenovo X1 Yoga

یکی از چیزهایی که ما در CES ندیده بودیم، کروم بوک (Chromebook) یا تبلتهای خالص بود، اما Razer با یک بارکد تلفن آزمایش کرده است که گوشی Android را به یک لپ تاپ تبدیل می کند. این همان چیزی است که ما قبلا با Atrix موتورولا، یا DeX doc سامسونگ و یا حتی مایکروسافت Continuum برای تلفن های ویندوز دیده ایم. بسیاری از شرکت ها نتوانسته اند گوشی ها را به لپ تاپ ها تبدیل کنند، و تلاش های Razer فقط یک نمونه اولیه است. من شک دارم که شاهد تبدیل موفق یک تلفن به یک لپ تاپ در سال ۲۰۱۸ باشیم، اما خوب است ببینیم برخی از شرکت ها هنوز سعی دارند این رویا را تحقق بخشند.

گذشته از همه این پیشرفت های جدید، در سال جاری نیز برخی از لپ تاپ های معمولی در CES دیده می شود. دل XPS 13 خود را با یک رنگ سفید جدید و یک طراحی کوچک جدید کرده است.

این یکی از بهترین لپ تاپ های ویندوز است، اما Dell به هر دلیلی وب کم را در پایین صفحه نگه داشته است. Acer همچنین یک Swift 7 جدید را راه اندازی کرد و مدل به روزرسانی آن، رایج ترین رایانه های دنیا را نیز به نمایش گذاشت. ایسر عادت دارد که نازک و سبک باشد و  سازندگان کامپیوتر دیگر را برای ساخت طرح های مشابه به کار گیرد. هرچند که نازک و سبک بودن زیاد، دارای نقاط ضعف است. صفحه کلید در این لپ تاپ خاص نسبت به ultrabooks که کمی بزرگتر است احساس خوبی به همراه ندارد.

Acer Swift 7 2018

لپ تاپ هایی که از آن ها نام بردیم لپ تاپ های CES 2018 بود. به غیر از سخت افزار، ما احتمالا می بینیم که Alexa در سال های زیادی در لپ تاپ های زیادی ظاهر شده است. آمازون اعلام کرده است که الکسا برای رایانه های شخصی ویندوز است و اولین ها از HP، Lenovo، Asus و Acer در اواخر امسال عرضه خواهند شد. گوگل دستیار خود را در Pixelbook دارد، اما آیا می توانیم ببینیم که در سال جاری در دستگاه های ویندوز ظاهر شود؟ همراه با مایکروسافت در آینده، Windows 10 به روز رسانی خواهد شد و ادامه تولید پر جریان لپ تاپ های ARM را خواهیم داشت، ۲۰۱۸ می تواند یک سال جالب باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا