
تعداد تولیدکنندگان محتوای عضوِ برنامهی شریک مالی یوتیوب یا به عبارتی دیگر YouTube’s Partner Program بهتازگی از مرز 2 میلیون نفر گذشته است.
تعداد اعضای برنامهی شریک مالی یوتیوب (YouTube’s Partner Program) که امکان کسب درآمد را برای کاربران فراهم میکند، از مرز 2 میلیون نفر گذشته است. این برنامه این پلتفرم را به بستری بزرگ و سودآور برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل کرده است اگرچه از طرفی دیگر، حواشی مختلف خود را نیز به دنبال داشته است؛ برخی رفتارهای تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم همواره سر و صدای زیادی به پا کرده و حتی برخی از تبلیغکنندگان را از آن رانده است.
تولیدکنندگان محتوا که واجد شرایط برنامهی شریک مالی یوتیوب تایید هستند – که برای عضویت در آن به حداقل هزار عضو و 4 هزار مجموع زمان تماشا طی 12 ماه گذشته نیاز است – میتوانند از طریق تبلیغات، هزینهی اشتراک، برگزاری لایو استریم، دریافت مبالغ از بازدیدکنندگان و YouTube Premium درآمد کسب کنند.
یوتیوب همواره چالشی در برقراری تعادل بین تولیدکنندگان محتوای فراوانی که درآمد هنگفتی را از طریق تبلیغات به دست میآورند و راضی ساختن تبلیغکنندگان داشته است. درحالی که یوتیوب خود سهمی از درآمد تولیدکنندگان محتوا از تبلیغات را اخذ میکند، در صورت نگرانی تبلیغکنندگان نسبت به محتوای برخی از کانالها اقدام به حذف تبلیغات از ویدئوهای آنها میکند.
یوتیوب در سال 2019 سیاستها و مقررات خود را بهروزرسانی کرد و تولیدکنندگانی را که هنجارهای اخلاقی و قانونی را زیر پا میگذاشتند با غیرفعال ساختن امکان درآمدزایی کانالهایشان تنبیه کرد.
از سایر اخبار مرتبط با یوتیوب میتوان به افزوده شدن سه قابلیت مشابه توئیچ به این پلتفرم اشاره کرد. همچنین این شرکت اعلام کرده است که برنامه دارد ماهانه ۱۰ هزار دلار به تولیدکنندگان ویدئوهای Shorts جهت گسترش و ترویج هرچه بیشتر این بخش که به نوعی رقیبی برای تیکتاک به حساب میآید، پرداخت کند. یوتیوب همچنین قابلیتهای تازهای را ارائه داده است که جستوجوی محتوای مورد نظرِ کاربران در بین حجم عظیم محتوای موجود در این پلتفرم را آسانتر میسازد.
لینک کوتاه: