مطابقت Google Meet با زوم بر اساس ویژگی کلیدی امنیتی

مطابقت Google Meet با زوم بر اساس ویژگی کلیدی امنیتی

گوگل برای هرچه بیشتر کردن امنیت جلسات برگزار شده در برنامه ویدئو کنفرانس خود در Google Meet از گزینه رمزگذاری سرتاسر در سال جاری استفاده می‌کند.

به گزارش سیار نیوز، این اقدام گوگل می‌تواند این برنامه همکاری را به گزینه قوی‌تری برای مشتریان در صنایع تحت نظارت تبدیل کند.

اعلام این که گوگل قصد دارد رمزگذاری اختیاری سرتاسر را برای همه جلسات در مقطعی در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کند، همچنین می‌تواند برنامه کنفرانس ویدئویی را با Zoom رقابتی‌تر کند که در حال حاضر ویژگی امنیتی را برای همه جلسات ارائه می‌دهد.

Google Meet به طور بالقوه می‌تواند تیم‌های مایکروسافت را هم پشت سر بگذارد.

مایکروسافت قبلاً رمزگذاری سرتاسری را برای تماس‌های یک به یک در Teams ارائه می‌کند، اما اعلام نکرده است که چه زمانی ممکن است این ویژگی برای جلسات گروهی از راه برسد.

گوگل گفت: «رمزگذاری سرتاسر برای جلساتی طراحی شده است که به محرمانه بودن بیشتر نیاز دارند، معمولاً برای جلساتی که در صنایع تحت نظارت با الزامات امنیتی سخت‌گیرانه‌تر اتفاق می‌افتند».

همچنین به نظر می‌رسد این اقدام، Google Meet را به گزینه‌ای جذاب‌تر برای مشتریان دولتی تبدیل کند، بخشی از بازار که گوگل نشان داد به دنبال رقابت تهاجمی‌تر با مایکروسافت است.

گوگل مشخص نکرده است که در سال ۲۰۲۲ رمزگذاری سرتاسر ممکن است برای همه جلسات ارائه شود و فقط گفت که «اواخر امسال» خواهد بود.

به گفته گوگل، Google Meet که بخشی از مجموعه برنامه‌های بهره‌وری Google Workspace است، جلسات ویدیویی با حداکثر ۵۰۰ شرکت‌کننده، اشتراک‌گذاری صفحه نمایش و پخش جریانی زنده را برای کسب‌وکارها تا ۱۰۰۰۰۰ بیننده در دامنه خود ارائه می‌دهد.

این شرکت اخیراً اندازه پایگاه کاربری خود برای Google Meet را فاش نکرده است، اما گزارش شده است که در آوریل ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰ میلیون شرکت کننده روزانه در جلسه Meet حضور داشتند.

Google Meet
Google Meet

رمزگذاری موجود در Google Meet

این شرکت می‌گوید به‌طور پیش‌فرض، تمام داده‌های Google Meet در حال انتقال بین مشتری و Google رمزگذاری شده‌اند.

به گفته گوگل، داده‌های ضبط شده Google Meet که در Google Drive ذخیره می‌شود هم به طور پیش فرض رمزگذاری شده است.

این شرکت در نظرات خود همچنین گفت: «Google Meet کنترل‌های امنیتی و حریم خصوصی پیشرفته، از جمله رمزگذاری در حمل و نقل، اقدامات پیشگیرانه ضد سوء استفاده و کنترل‌های تعدیل را برای ایمن نگه داشتن جلسات ارائه می‌دهد.»

گوگل همچنین به بررسی‌های داخلی حریم خصوصی، به همراه تأییدیه‌ها و گواهی‌های مستقل، به‌عنوان دیگر نشانه‌های کلیدی تمرکز خود بر امنیت و حریم خصوصی اشاره کرد.

این شرکت گفت که: «کاربران می‌توانند به لایه‌های زیادی که ما برای محافظت از حریم خصوصی آنها در اختیار داریم اطمینان داشته باشند.»

قبل از اینکه رمزگذاری سرتاسری برسد، Google Meet در مرحله بعدی رمزگذاری اختیاری سمت مشتری را دریافت می‌کند که در حال حاضر در مرحله بتا است.

به گفته گوگل، این ویژگی به مشتریان «کنترل مستقیم» کلیدهای رمزگذاری لازم و همچنین ارائه‌دهنده هویتی که برای دسترسی به کلیدها اهرمی دارد را ارائه می‌کند.

در ماه مه، رمزگذاری سمت کلاینت برای مشتریان Google Meet (مشتریان Business Plus، Enterprise Plus و Education Plus) در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

برای رمزگذاری سرتاسر، این ویژگی با اطمینان از اینکه هیچ واسطه‌ای بین شرکت‌کنندگان، حتی یک ارائه‌دهنده خدمات یا خود گوگل نمی‌تواند هر یک از داده‌های جلسه را رمزگشایی و بخواند، فراتر می‌رود.

زوم برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ رمزگذاری سرتاسر را برای همه جلسات معرفی کرد.

در همین حال، مایکروسافت رمزگذاری سرتاسر (E2EE) را برای تماس‌های یک به یک در دسامبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد.

مایکروسافت در سندی که در وب‌سایت پشتیبانی خود منتشر کرده است، گفت: «در ابتدا E2EE فقط برای تماس‌های تک به تک تیم‌ها در دسترس خواهد بود. پس از جمع‌آوری بازخورد مشتریان برای درک اینکه این ویژگی چگونه نیازها و تعهدات مربوط به انطباق آن‌ها را برطرف می‌کند، تلاش خواهیم کرد تا قابلیت‌های E2EE را به جلسات آنلاین بیاوریم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا