مدیر ایکسباکس یعنی «فیل اسپنسر» (Phil Spencer) از دلیل فقدان عناوین انحصاری برای ایکسباکس سریز ایکس در زمان عرضهاش گفته است.
«مت بوتی» (Matt Booty)، رئیس استودیوهای ایکسباکس اخیراً اعلام کرد که عناوین انحصاری ایکسباکس سریز ایکس یک یا دو سال پس از عرضهاش به انتشار میرسند. با توجه به اینکه طبق گزارشات پلیاستیشن ۵ بیشتر بر روی آثار انحصاری تمرکز خواهد داشت، بسیاری کنجکاوند که بدانند استراتژی مایکروسافت میتواند به خوبی عمل کند یا خیر.
حال فیل اسپانسر طی مصاحبه با Gamertag Radio در این باره توضیحاتی ارائه داده و متذکر شده است که مسئله «قرار دادن بازیکن در مرکز بود و نه قرار دادن دستگاه».
یکی از مزایایی که ما در مایکروسافت داریم این است که ما برای سالها به وضوح به توسعهی عناوین پیسی نزدیک بودهایم. من فکر میکنم اگر امروزه به اکوسیستم پیسی نگاه کنیم، برخی از بهترین و باکیفیتترین بازیهای موجود را بر روی پیسیهای گیمینگ قدرتمند مشاهده میکنیم و برخی از همین بازیها را میتوانید روی سیستمهایی که چند سال از عمرشان میگذرد و توان کمتری دارند، تجربه کنید. و وضعیت موتورها و توانایی سیستمها امروزه به این معنی است که سازندگان توانایی این را دارند که از سختافزار گیمینگی که جلویشان قرار دارد بیشترین استفاده را ببرند.
واضح است که ما با سریز ایکس استراتژی خود را ساختهایم، ما با این فکر در ذهن شروع کردیم – میخواستیم کنسولی بسازیم که بهترین کیفیت ممکن بر روی تلویزیون را ارائه میدهد و به طور منحصر به فردی برای سازندگان سازگار است تا بتوانند بهترین بازیها را با آن خلق کنند.
وی گفته است که سازندگان همواره «بیشترین مخاطب ممکن» را میخواهند و همیشه «بده بستانهایی» وجود دارد.
من قرار نیست به هر استودیوی ترد پارتی دیکته کنم که باید از چه چیزی پشتیبانی کنند اما چیزی که در دنیای امروز مشاهده میکنیم این است که بازیکنان میخواهند با دوستان خود بازی کنند بدون توجه به اینکه دوستان آنها چه دستگاهی دارند، افراد بیشترین تعداد بازیها را میخواهند و سازندگان میخواهند که از بهترین تکنولوژی موجود استفاده کنند. ما این برنامه را با این سه ورودی آماده کردیم و احساس خوبی نسبت جایی که در آن هستیم داریم.
تعدادی از مسائل در حال حاضر نامشخص هستند، از جمله اینکه پلتفرمهای کمتر بر روی عناوین آینده مثل Halo Infinite چقدر تاثیر خواهد گذاشت. عناوین زمان عرضهی یک پلتفرم معمولاً بیشترین استفاده را از قدرت آن نمیبرند. بهینهسازی و سالها بهبود هرچه بیشتر است که چنین نتایجی را به دنبال دارد. پس چرا نباید این عناوین فرست پارتی را روی کنسولهای نسل جاری ارائه داد و به فروش بیشتری رسید؟
از منظر تجاری، این میتواند فروش کنسولهای نسل آینده را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، ظاهراً مایکروسافت بر روی کیفیتی که ایکسباکس سریز ایکس ارائه میدهد بهعنوان مزیت اصلی آن سرمایهگذاری میکند. باید منتظر ماند و دید که تفاوت یک بازی بین کنسولهای دو نسل چقدر خواهد بود.
ایکسباکس سریز ایکس و پلیاستیشن ۵ در تعطیلات ۲۰۲۰ روانهی بازار خواهند شد.
نظر شما راجع به ایکسباکس سریز ایکس و فقدان عناوین انحصاری برای آن چیست؟
لینک کوتاه: