تبلیغات گوگل

رفع ممنوعیت تبلیغات در رابطه با بیماری کرونا توسط گوگل

گوگل روی موضوع تبلیغات حساسیت زیادی دارد. اما این بار با توجه به شرایط موجود تصمیم دارد ممنوعیت تبلیغات در مورد کرونا را برطرف کند.

امروز جهان در موقعیتی قراردارد که اکثر کشورها درگیر بیماری کرونا شده و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اپیدمی ویروس کرونا یکی از مهمترین مسائلی‌ است که دنیا با آن درگیر است، باعث شده تا گوگل اعلام کند محدودیت تبلیغات درباره‌ی این بیماری را کاهش می‌دهد.

این درحالی‌ است که گوگل زمانی که بیماری کرونا به‌تازگی شیوع پیدا کرده‌ بود اعلام کرد تمامی تبلیغات مربوط به این بیماری را حذف خواهد کرد. این ادعا از سوی ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، طی بیانیه‌ای منتشر شده‌ بود که در بخشی از آن، به حذف دَه‌ها هزار تبلیغ آنلاینی اشاره شده بود که به‌دنبال سودجویی از بیماری کرونا و همچنین نشر اطلاعات گمراه‌ کننده در این‌ باره بودند.

درپی انتشار چنین بیانیه‌ای، اعضای حزب دموکرات آمریکا ابراز نگرانی کرده و معتقد بودند این اقدام گوگل باعث می‌شود دولت دونالد ترامپ بتواند عکس‌العمل خود را نسبت به بحران این بیماری مثبت جلوه دهد و دموکرات‌ها فرصت انتقاد خود را از دست بدهند.

گوگل در رابطه با تبلیغات، از سیاست وقایع حساس پیروی می‌کند. سیاست وقایع حساس یعنی تبلیغاتی توسط گوگل حذف خواهندشد که قصد منفعت‌طلبی از وقایع موقتی، مانند بلایای طبیعی داشته‌باشند. برهمین اساس، این شرکت  تبلیغاتی را حذف می‌کرد که قصد سودجویی از شرایط پیش‌آمده به سبب شیوع ویروس کرونا را داشتند. در پی لغو این تصمیم گوگل طی بیانیه دیگری گفت:

این محدودیت‌ها ابتدا برای سازمان‌هایی برداشته خواهندشد که ارتباط زیادی با مسائل مربوط به بیماری کرونا دارند. ازجمله این مراکز می‌توان به ارگان‌های دولتی، بیمارستان‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی و سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد. همچنین گوگل قصد دارد این محدودیت‌ها را برای تبلیغ‌کنندگان بیشتری نظیر احزاب سیاسی و برندهای کالاهای مصرفی برطرف کند.

حالا باید ببینیم نتیجه این تصمیم چطور خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا