استودیوی «موجانگ» (Mojang) بهتازگی از دلیل به تعویق انداختن عرضهی بازی Minecraft Dungeons درحالی که زمان زیادی به انتشارش نمانده بود گفته است.
تا به حال شاهد تاخیر در انتشار عناوین مختلفی بهخاطر پاندمی کرونا بودهایم که از مهمترینهایشان میتوان به Wasteland 3 و انحصاری شدت مورد انتظار سونی یعنی The Last of Us 2 اشاره کرد که تا مدت زمان نامعمولی تاخیر خورد و با اعلام اینکه برای جبران این تاخیر حتی دمویی هم در دسترس عموم قرار نمیگیرد، طرفداران که سالها است مشتاقانه انتظار میکشند کاملاً ناامید شدند. حال عنوان دیگری که به تعویق افتاده و البته فاصلهی آنچنان زیادی هم از تاریخ انتشار قبلیاش نگرفته، بازی Minecraft Dungeons از استودیوی موجانگ است که قرار بود در ماه جاری منتشر شود اما عرضهاش به ماه می موکول شده است.
سازندگان بازی Minecraft Dungeons در گفتوگو با یوروگیمر بیشتر دربارهی دلیل به تعویق انداختن عرضهی آن توضیح دادهاند. «دیوید نیشاگن»، (David Nisshagen) تهیهکنندهی اجرایی، اظهار داشته است که نه تنها نمیخواستند تیم سازنده را برای رسیدن به تاریخ مقرر تحت فشار قرار دهند بلکه مطمئن نبودند که در تاریخ مقرر بتوانند تجربهای را که وعده داده بودند و درخور طرفداران بود ارائه دهند.
ما نمیخواهیم که تیمها را در این زمان تخت فشار قرار دهیم. ما احتمالاً میتوانستیم بازی را [در تاریخ قبلی] به انتشار برسانیم اما راحت به نظر نمیآمد – تا حدی بهخاطر تیم سازنده و همچنین طرفداران که نمیتوانستیم یک بازی خوب و سرگرمکننده را برای آنها تضمین کنیم. پس با این وقت اضافی، محصول نهایی بهتر و تیم خوشحالتری را خواهیم داشت که به آن مفتخر خواهد بود.
عنوان اکشن نقشآفرینی Minecraft Dungeons که تجربهای متفاوت از Minecraft را به دنبال دارد و بهجای ساختوساز بر روی مقابله با غولها، گذشتن از تلهها و معماها و پیدا کردن گنج تمرکز دارد، در ۲۶ می مصادف با ۶ خرداد برای پیسی، پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و نینتندو سوئیچ عرضه خواهد شد. این عنوان در زمات عرضه از بازی میانپلتفرمی یا همان کراسپلی برخوردار نخواهد بود ولی سازندگان اعلام کردهاند که در آینده چنین قابلیتی را فراهم خواهند کرد تا مانند Minecraft تمامی بازیکنان با پلتفرمهای مختلف بتوانند با یکدیگر به پای تجربهی بازی بنیشنند و بدون محدودیت از بازی کردن لذت ببرند.
لینک کوتاه: