ایکس‌باکس سریز ایکس

فیل اسپنسر: استودیوهای ژاپنی نقشی حیاتی برای ایکس‌باکس سریز ایکس دارند

«فیل اسپنسر» (Phil Spencer)، مدیر ایکس‌باکس از اهمیت توسعه‌دهندگان ژاپنی در استراتژی مد نظر برای ایکس‌باکس سریز ایکس می‌گوید.

برند ایکس‌باکس از همان ابتدا نقش پررنگی در ژاپن نداشته و این شاید بیشتر به‌خاطر اقدامات و تصمیمات خود مایکروسافت باشد. این شرکت برای تشکیل جامعه‌ای از مخاطبان در ژاپن تلاش کرده اما این تلاش هیچگاه مستمر و پایدار نبوده و سال‌های ابتدایی عرضه‌ی ایکس‌باکس وان سال‌هایی بودند که توسعه‌دهندگان و مخاطبان ژاپنی هر دو اغلب این برند را نادیده می‌گرفتند.

این موضوعی است که مقامات اجرایی مایکروسافت از جمله فیل اسپنسر در موقعیت‌های مختلف گفته‌اند بیشتر بر روی آن در آینده تمرکز خواهند کرد و اسپنسر به‌تازگی طی مصاحبه با Jeux Video باری دیگر این را تکرار کرده است. پس از اشاره به این نکته که مایکروسافت «سخت در حال تلاش برای ایجاد روابط است»، وی اظهار داشته است که می‌خواهند ایکس‌باکس به «پلتفرم منتخب برای این بازی­‌ها» تبدیل شود.

اسپنسر در ادامه حضور قدرتمند بازی‌های ژاپنی طی کنفرانس‌های E3 مایکروسافت در طول چند سال اخیر را مورد اشاره قرار داده است که از جمله می‌توان به Sekiro: Shadows Die Twice ،Tales of Arise ،Devil May Cry 5 و Elden Ring اشاره کرد که همگی برای اولین بار در کنفرانس مایکروسافت به نمایش گذاشته شدند و رویداد پیش روی ایکس‌باکس سریز ایکس که Xbox Games Showcase نام دارد نیز به گفته‌ی اسپنسر قرار است صحنه‌ای برای نمایش عناوین ژاپنی باشد. Xbox Games Showcase در ۲۳ ژوئیه (۲ مرداد) در ساعت ۲۰:۳۰ (به وقت تهران) برگزار خواهد شد و طی تقریباً یک ساعت، کاملاً به بازی‌ها و نه هیچ چیز دیگری نظیر «کسب و کار، دستگاه‌ها یا اخبار مرتبط» خواهد پرداخت.

تیم ایکس‌باکس در ژاپن سخت در حال تلاش برای ایجاد روابط است. می‌دانیم بازیکنان سراسر جهان به شدت تقاضای بازی‌های شگفت‌انگیز از برخی از بهترین توسعه‌دهندگان را دارند. ما می‌خواهیم پلتفرم منتخب برای این بازی‌ها باشیم. من به پیشرفتمان طی چهار یا پنج سال گذشته افتخار می‌کنم. در E3 ما حضور قدرتمند بازی‌های ژاپنی را روی صحنه داشتیم. می‌دانیم که یک پلتفرم ژاپنی نیستیم و باید کار کنیم تا اعتماد توسعه‌دهندگان ژاپنی را دوباره به دست آوریم. ما معتقدیم این اتفاق در طول زمان خواهد افتاد و به نیازهای آن‌ها برای رسیدن به مخاطبان بیشتر در سراسر جهان توجه می‌کنیم.

من به چیزهایی که قرار است در ۲۳ ژوئیه به نمایش بگذاریم افتخار می‌کنم و برنامه‌ی خود برای کار کردن مستقیم با بازی‌سازان ژاپنی جهت توسعه‌ی عناوینی عالی برای ایکس‌باکس را می‌پسندم. در آینده بیشتر در این باره خواهید شنید. می‌دانیم این حیاتی است برای استراتژی ما جهت مطمئن شدن از اینکه توسعه‌دهندگان ژاپنی جذابی را داریم و اینکه آن‌ها می‌دانند ایکس‌باکس پلتفرمی است که می‌توانند روی آن موفق باشند.

در نهایت لازم به ذکر است که ایکس‌باکس سریز ایکس بدون هرگونه تاخیری به‌خاطر پاندمی کرونا در تعطیلات ۲۰۲۰ به همراه رقیب خود پلی‌استیشن ۵ روانه‌ی بازار خواهد شد. به گفته‌ی مایکروسافت، سریز ایکس بیشتر از هر کنسول دیگری انتخاب، ارزش و تنوع ارائه خواهد داد. همچنین «فیل اسپنسر» (Phil Spencer) اخیراً از اطمینان خود به لاین‌آپ و قابلیت‌های این کنسول علی‌رغم نمایش و مانورهای سونی گفته و ضمناً به‌تازگی لیست اولین عناوین بهینه‌شده برای این کنسول به انتشار رسیده است که می‌توان گفت عناوین جذابی در آن گنجانده شده است.

نظر شما راجع به نقش عناوین ژاپنی برای ایکس‌باکس سریز ایکس چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا